کد خبر 18384
۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
206 ایرانی با شبکه CAN به بازار می آید

پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو با بکارگیری سیستم مولتی پلکس برروی پژو 206 ساخت داخل گام بلندی در جهت خودکفایی و ارتقا کیفی این خودرو برداشته که این مهم از نتایج اقتصاد مقاومتی در سال تولید ملی است.

به گزارش «پرشین خودرو»، نیما مصلح معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: شرکت ایران خودرو توسعه شبکه داخلی خودرو با پروتکل CAN و به کارگیری این فناوری در کلیه محصولات تولیدی را در برنامه های کاری خود قرار داده است. وی با اشاره به راهبرد افزایش سهم الکترونیک درخودرو به عنوان یک فناوری برتر در شرکت های خودروسازی اظهارداشت: شبکه داخلی خودرو به‌ عنوان پایه و زیربنای لازم جهت توسعه و به‌کارگیری سیستم‌های جدید الکترونیک نقشی اساسی دارد. مصلح از توسعه شبکه داخلی خودرو بر اساس جدیدترین پروتکل ارتباطی CAN در شرکت ایران خودرو خبر داد و تاكید كرد: این طرح توسعه كه با نام مولتی پلکس شناخته می شود با جدیت در حال پی‌گیری است. معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو افزود: این طرح توسعه ای به عنوان پلاتفرم برق و الكترونیك در كلیه محصولات ایران خودرو مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. مصلح درباره مزایای بهره برداری از این طرح كه با كم‌ترین میزان تغییرات سخت افزاری همراه است گفت: کاهش قابل توجه حجم دسته سیم‌های خودرو، سهولت عیب‌یابی قطعات و مجموعه‌های الکتریکی خودرو و سهولت تولید انواع مختلف خودرو با ویژگی های فنی متفاوت مهم‌ترین مزیت امکان نصب و توسعه انواع جدید سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی بر روی خودرو است. معاون طراحی و توسعه شرکت ایران خودرو در ادامه افزود: این سیستم هم اکنون بر روی خودروهای تولیدی سمند و رانا نصب شده است. وی خاطرنشان كرد: در پژو 206 ساخت داخل نیز این سیستم جایگزین شبکه قدیمی با پروتکل VAN شده و کلیه تغییرات مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز توسط متخصصان شرکت ایران خودرو اعمال شده است. مصلح تاكید كرد: پژو 206 ساخت داخل با شبکه CAN متعلق به ایران خودرو به مرحله تولید انبوه رسیده است. وی درباره توسعه شبكه مولتی پلكس و به ویژه توسعه سیستم شبكه پر سرعت ( (High Speed CAN عنوان كرد: کلیه سیستم‌های مرتبط با EMS و ABS خودرو و متعاقبا سیستم ایربگ در داخل شبکه قرار خواهند گرفت و تا پایان سال جاری بر روی خودروهای تولیدی مجهز به شبکه مولتی پلکس عملیاتی خواهند شد. معاون طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو، توسعه پلاتفرم الکتریک و الکترونیک خودرو در شرکت ایران خودرو را نمادی از یک خودباوری فنی توصیف كرد و افزود: نتایج مثبت ناشی از این پروژه هم‌اکنون با تولید پژو 206 ساخت داخل به منصه ظهور رسیده است. گفتنی است، پروژه های توسعه ای ایران خودرو با همکاری و همراهی سازندگان معتبر داخلی و استفاده از تخصص وتجربه کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال انجام است که با اجرای آن‌ها ضمن ارتقای کیفی محصولات تولیدی، دانش فنی سازندگان، میزان ساخت داخل مجموعه‌ها و امکان تامین از منابع مختلف افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
کد خبر 18384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    9 0
    همينطور ادامه بدن كم كم پيشرفته ترين خودرو ساز جهان هم ميشن !!!واقعا كه دلشون به چي خوشه...
  • مرتضي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    4 1
    بخاطر تحريم فرانسه روابط خودشوقطع كرد شما هم سوئ استفاده كردين شكل 206 را حفظ كردين موتور چه خبره خدا ميدونه حالا اسمشو گذاشتين اقتصاد مقاومتي شما ديگه
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حالا با آرم پژو یا با آرم کله اسب ایران خودرو؟