واردات تمام خودروها را آزاد کنید

پرشین خودرو: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواستار آزادسازی واردات تمام خودروها با هر برندی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی خاکساری اظهار کرد: در حال حاضر محدودیت و انحصار در واردات خودرو وجود دارد که باید برطرف شود. وی با بیان اینکه نباید واردات به بهانه‌های مختلف از جمله پرمصرف بودن و نبود خدمات پس از فروش محدود شود، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که با پرداخت پول خودرویی را وارد یا خریداری می‌کنند آن قدر عاقل هستند که با محاسبه سود و زیان اقدام به انتخاب کنند. به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بنابراین وجود شروطی چون کم مصرف بودن و دارا بودن خدمات پس از فروش برای واردات معقول نبوده و تنها باعث ایجاد رانت و انحصار در این حوزه می‌شود. وی افزود: در حال حاضر هزینه‌های واردات خودرو به کشور بسیار بالا است به‌گونه‌ای که علاوه بر تعرفه 90 درصدی هزینه‌های دیگری چون اسقاط خودروی فرسوده نیز به واردکننده تحمیل می‌شود. خاکساری با بیان اینکه در صورت تسهیل در روند واردات شاهد رشد عرضه و کاهش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار ایران خواهیم بود، تصریح کرد: محدودیت‌های فعلی در واردات خودرو تنها به سود عده‌ای خاص و خودروسازان داخلی و به زیان مصرف‌کنندگان تمام شده که خواهان خرید خودروی با کیفیت با کمترین هزینه هستند.
کد خبر 18526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    14 0
    قصه قصه گوشی موبایل است وقتی نمی تونید خودرو ارزان با کیفیت تولید کنید در کارخانه را ببندید و خودرو وارد کنید .مگه مجبورید خودرو تولید کنید.برید گندم بکارید پرورش اسب بزنید و هزاران کار پرسود دیگر.
  • Davoud ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    14 1
    هيشكي زورش به مافياي خودروساز نمي رسه!!!!
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    8 0
    دست شما درد نکنه آقای خاکساری که این موضوع رو مطرح کردید به خدا خود مردم هم چندین وقته که همین موضوع رو به مقامات گفتن اما کو گوش شنوا این مافیای خودرو سازی داخلی و حتی خارجی مگه میزاره که مردم با هزینه کمتر ماشین بهتر سوارشن آخه ما الان داریم تو قرن21 و در سال2013 هنوز باید پراید سوار شیم که هیچ امنیتی نداره یا 206 که چندین وقته ازش میگذره ما هم همین رو میگیم که اجازه بدین در های واردات باز بشه و تعرفه رو پایین بیارین برای همه ماشین ها تا مردم ماشین با امنیت بالاتر سوار شن خود کفایی و داشتن ماشین ملی این نیست که درها رو ببندیم تا مردم مجبور باشن تولیدات داخلی رو بخرن مثل کره ای ها یا ژاپنی ها مگه اونا ماشین بدی تولید می کنند تازه به تمام دنیا هم صادر می کنند اما مال ما برعکسه وقتی هر ماشینی اجازه ورود داشته باشه دیگه ماشین کالای لوکس به حساب نمی آید لااقل نه به این شکل !!!!!!
  • مشتري بيچاره ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    2 0
    اگه نميتونيد توليد كنيد حداقل تعرفه واردات رو كم كنيد تا مشكل مردم رو حل كنيد ولي مافياي خودرونميذاره