اختلاف ۲ تا ۱۸ میلیونی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

پرشین خودرو: دبیر‌ سابق انجمن قطعه سازان نرخ منطقی ارز، سود بانکی مناسب و تعیین قیمت در حاشیه بازار را سه درخواست خودروسازان دانست و گفت: با تحقق این درخواست‌ها دیگر نیازی به تعرفه واردات حمایتی نیست.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی منش، درباره افزایش قیمت برخی از خودروهای تولید داخل با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانجات با نوسانات قیمت ارز همچنان در حالت ضرردهی قرار دارند، اظهارداشت: آزادسازی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان تا حدودی بازار را به سمت منطقی شدن هدایت خواهد کرد. وی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن بیان اینکه پیش از این برخی به دلیل اختلاف زیاد قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد برای کسب سود بیشتر التهاباتی را به وجود آورده بودند، افزود: با اجرای این تصمیم در خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان تا حد قابل توجهی قیمت به سمت منطقی شدن پیش رفته است. به اعتقاد بنده در حال حاضر هوشمندانه ترین کار این است که قیمت سایر خودروها نیز در حاشیه بازار تعیین شود تا نه تنها دست واسطه‌گران و دلالان از بازار خودرو کوتاه شود بلکه قیمت خودرو هم به سمت کاهش پیش رود. نجفی منشی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون تمام خودروهای تولید داخل از اختلاف قیمت ۲ تا ۱۸ میلیون تومانی در کارخانه و بازار روبه رو هستند، تصریح کرد: پیش از این مگان ۲۰ میلیون تفاوت قیمت در کارخانه و بازار داشت که اخیراً با قیمت گذاری قیمت کارخانه آن به ۵۴ میلیون رسیده است. عضو انجمن قطعه سازان در ادامه افزود: البته همچنان این قیمت در بازار با افزایش روبه رو است اما تفاوت قیمت‌ها کاهش یافته و دیگر واسطه گران برای کسب سود به بازار این خودرو ورود پیدا نمی‌کنند. نجفی منش ضمن تأکید براینکه اگر قیمت ارز منطقی و تسهیلات بانکی با نرخ سود مناسبی به خودروسازان ارائه شود، صنعت خودرو دیگر هیچ احتیاجی به تعرفه‌ حمایتی نخواهد داشت، گفت: به دنبال اجرای آزاد سازی قیمت تمام خودروها هستیم تا بازار خودرو کنترل و قیمت‌های کاذب آن کاهش یافته و به سمت رقابتی شدن پیش روند.
کد خبر 18596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 97 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    8 0
    آخه چرا شعر میگی. مگه تو این مملکت زندگی نمی کنی. راستش رو بگو چه خوابی دیدی بگو شاید بشه تعبیر کرد. اینقدرهم با این ج... خودت رو به زحمت نینداز.
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    9 0
    مثل اینکه ایشان در ایران زندگی نمیکنن مگان بهمراه ازاد سازی تا 70 میلیون هم رسیده که علت اصلی عرضه کم و فروش نداشتن خود خودرو سازی است و هیچگونه تعهدی در بازار ندارن!بهتره ازاد سازی همراه با واردات ازاد بشه! چرا دولت داره اینقدر منت خودرو سازی رو میکشه که با پول دولت به این جا رسیده و حالا برای مردم خطو نشون میکشه؟!!!
  • مصرف کننده متضرر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    3 0
    از مدیریت سایت پرشین خودرو خواهش میکنم خبری رو در سایت قرار بدن که کذب نباشه. قیمت مگان ۵۴ تومن !!؟؟؟ ایشون قیمت شرکت رو هنوز نمیدونه چطور نظر در مورد قیمت بازار میده. بله نه تنها التهاب بازار با ازاد سازی کم نشد بلکه باز هم همون قیمت حاشیه رو حفظ کرد و به ۶۷ میلیون رسید. بله اقای محمدرضا نجفی منش!!!!!!!!
  • ... ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    آراد سازی قیمت خودروی مگان خود نشانه ای بود که خودرو ساز ها دنبال افزایش تولید نیستند بلکه با این بهانه خودرو های خود را می خواهند آزاد (گران) کنند تا سود بیشتری نصیب خودشان شود و هم میخواهند با عرضه ی کم این خودرو پولی به جیب دلال هایی که از خودشان هستند بریزند.دولت باید هوشیار باشد و گول خودروساز را به هیچ وجه نخورد و خودرو های زیر 45 میلیون را آزاد و یا گرانتر نکند.
  • ببو ! ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    نمردیم معنی قیمت منطقی رو هم فهمیدیم ! واردات آزاد بشه ببینم منطق جیگرتون رو در میاره یا نه !
  • 0007 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 0
    اخه چرا انقد خودتونو به زحمت میندازین واقا خسته نشدید از بس انقد ماشینا ی خوبی دادید دست مردم...اخه بابا واردات ماشینو ازاد کنید مردم هرچی دوست دارن و عشقشون میکشه سوار بشن شما هم دیگه یکم استراحت کنید