کد خبر 18736
۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
آیا خودرو باز هم گران می شود؟

پرشین خودرو: در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری اولین جلسه خودروسازان با معاون اول رییس‌جمهوری برای اتخاذ تصمیم درباره قیمت‌ خودرو خبر داد که پیش از این اخباری از دستورات رییس‌جمهوری در این باره منتشر شده بود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، هفته گذشته خودروسازان بزرگ در جلسه هیات دولت حضور یافته و گزارشی از وضعیت و مشکلات صنعت خودرو ارائه کردند. طبق اخبار منتشره در این جلسه رییس‌جمهوری دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای رقابت را برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره موضوعات کلان صنعت خودرو صادر کرده است. به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، در این جلسه رییس‌جمهوری دستور داده که چگونگی تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادله‌ای یا در حاشیه بازار توسط این کمیته بررسی و اعمال نظر شود. در این شرایط اولین جلسه این کمیته با حضور نمایندگان خودروساز و قطعه‌ساز و با ریاست معاون اول رییس‌جمهوری برگزار و موارد مطرح مورد بررسی قرار گرفته است. در این شرایط مشخص نیست که آیا این کمیته با افزایش یا آزادسازی قیمت خودرو موافقت خواهد کرد یا نه. البته افزایش قیمت خودرو مخالفان سرسخت خود را در میان برخی نمایندگان مجلس، کارشناسان و به ویژه مصرف‌کنندگان دارد. این کمیته وظیفه تعیین راهکارهای لازم برای افزایش تولید خودرو، رشد صادرات و تامین مالی خودروسازان را بر عهده دارد.
کد خبر 18736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصلح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 0
    رئیس جمهور به این آسانی ها دم به تله نعمت بخش و دارودستش نمیده...فعلا سر کارشون گذاشته.....
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    0 0
    آخه مردم چه گناهی دارن که باید اینطور بار گرونی ها رو به دوش بکشن اگه قراره قیمت خودرو گرون بشه پس حداقلش فروش رو در انحصار شرکتهای داخلی قرار ندید بزارید واردات آزد باشه که اینا هم یاد بگیرن کیفیت رو بالا ببرن.