کد خبر 18891
۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
یورو 4؛ بازی مرغ و تخم مرغ صنعت خودرو

پرشین خودرو: معاون سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این ابهام که ابتدا باید سوخت متناسب با استاندارد یورو 4 توزیع شده یا آنکه خودروی یورو 4 تولید شود؟ تاکید کرد: مطرح کردن چنین مباحثی مانند بازی مرغ و تخم مرغ بوده و سرانجامی نخواهد داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، بهادر کاظمی اظهار کرد: طبق قانون از ابتدای سال 92 باید سوخت متناسب با استاندارد یورو 4 توزیع شده و در کنار آن خودروها نیز با این استاندارد تولید شوند. وی با بیان اینکه مباحثی مانند اینکه ابتدا باید سوخت یا خودروی یورو 4 عرضه شود، مباحث حاشیه‌ای است، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این باشد که ابتدا سوخت یورو 4 عرضه شده و پس از آن خودروها به استاندارد یورو 4 ارتقاء یابند، این بازی تا بی‌نهایت ادامه یافته و سرانجامی نخواهد داشت. معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به ایسنا گفت: در این شرایط تولیدکنندگان سوخت و خودرو، عدم ارتقاء به استاندارد یورو 4 را به گردن یکدیگر انداخته و استدلال می‌کنند که چون طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد ما نیز امکان این کار را نخواهیم داشت. کاظمی تصریح کرد: طبق قانون ارتقاء استاندارد آلایندگی سوخت و خودروهای داخلی به یورو 4 هیچگونه تقدم و تاخری نداشته و از ابتدای سال 92 هم سوخت و هم خودروها همزمان باید با استاندارد آلایندگی یورو 4 عرضه شوند.
کد خبر 18891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي فلاحتگر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    1 0
    با سلام در اين رابطه مي توانم فقط بگويم كه اين صحبت ها فقط دست رو دست گذاشتن است و حاشيه درست كردن . ما در چندين سال قبل خودروهاي مدل بالايي وارد كرديم با استاندارد يورو 4 و 5 كه با كيفيت سوخت زير يورو 4 تا بحال دارند در ايران كار مي كنند كه جاي اين بحث ها خيلي عجيب است . اگه قرار هست يورو 4 ماشين بسازيم و سوخت توليد كنيم ديگر اين همه حرف و حديث براي چه .