کد خبر 18969
۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
206 ارزان می شود

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از کاهش قیمت خودرو پژو 206 طی روزهای آینده در بازار آزاد خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش گفت: به دنبال دستور جدید رئیس جمهور برای قیمت‌گذاری خودرو برمبنای ارز مبادله‌ای، قیمت خودرو پژو 206 در بازار آزاد روند کاهشی در پیش خواهد گرفت. نعمت بخش با اشاره به اینکه قیمت خودرو 206 در بازار آزاد بیش از اندازه افزایش یافته است، اظهار داشت: بر اساس قیمت گذاری خودروها بر مبنای ارز مبادلاتی قیمت این خودرو در کارخانه به مراتب کمتر از بازار آزاد آن خواهد شد، بر این اساس با تولید و عرضه این خودرو بر اساس ارز مبادلاتی، بهای این خودرو در بازار آزاد با کاهش مواجه خواهد شد. وی درباره قیمت کارخانه ای این خودرو بر اساس ارز مبادلاتی و میزان کاهش قیمت آن در بازار آزاد توضیح دیگری ارائه نداد. به گفته نعمت بخش، 206 تنها خودرویی است که بر اساس قیمت گذاری جدید با کاهش قیمت مواجه خواهد شد ولی قیمت دیگر خودروها نسبت به ارزبری آنها افزایش خواهد یافت. دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای قیمت خودروهای تولید داخل را افزایش خواهد داد، افزود: البته این امر باعث می‌شود تا شکاف قابل تأمل قیمت‌ها در بازار آزاد و کارخانه کاهش پیدا کرده و تا حدودی اقدامات دلالان و واسطه‌گران در افزایش قیمت‌ها کم شود. دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه تصمیم جدید بر روند تولید خودرو تاثیر مثبتی خواهد داشت، گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت های جدید را اعلام کند. نعمت بخش اضافه کرد: با مسئولان مربوطه درحال رایزنی برای دریافت مواد اولیه با ارز مبادله‌ای هستیم که هنوز به نتیجه قطعی دست پیدا نکرده ایم. البته تصمیم قیمت گذاری خودرو براساس ارز مبادله ای بسیار مطلوب است و از ضرر و زیان خودروسازان جلوگیری خواهد کرد. در حال حاضر خودرو 206 تیپ 2 در بازار از 28.5 تا 30 میلیون تومان قیمت گذاری می شود.
کد خبر 18969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زرنگ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    16 0
    اقای دبیر فرمودند و ما باور کردیم؟
  • سجاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    19 0
    هر جنسی اول که به بازار میاد ارزونه این کلک ها دیگه قدیمیه........
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    17 0
    والا ما هر نمایندگی بگید زنگ زدیم , ثبت نام 206 ندارند یا نمیدند یا نمیخواهند بدهند فقط برای خودشون نگه داشتند که رانت 10 میلیونی روی هر ماشین بخورن
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    18 1
    با سلام-واقعا نمیدانیم ،سازمان حمایت بعنوان نماینده وزارت صنایع چه کار میکنه که نعمت بخش برایشان تعیین تکلیف میکند!! بابا به طور رسمی اعلام کنید ،نعمت بخش هر روز قیمت خودرو را برای ملت تعیین میکند ،دیگه !! آخه مگه این دو بچه لوس (ایران خودرو و سایپا) دولتی نیستند ؟ تا کی میخواهید ،پوست مشتریان بکنید؟!!
  • یاشار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    19 0
    ایشان یکبار هم این پیش بینی رو برای مگان انجام داده بودند! نتیجش هم گران شدن ده میلیون مگان کمتر از یک هفته بود ...
  • بی نام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    17 0
    برو یه جای دیگه این حرفا رو بزن که حرفت خیلی ...!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 1
    آقایان 206 تیپ 2قیمت نمایندگی19420000تومان است ولی تو بازار 300000000میلیون تومان حالا شما فکر کنید با توجه به دستور آقای احمدی نژاد در ارتباط بامبنای محاسبه بر اساس نرخ مبادله ای که 2 برابر است قیمت کارخانهای این خودرو در خوشبینانه ترین حالت 4 میلیون گران میشود در بازار هم 4 میلیون یعنی 34 میلیون شما تحلیل کنید چگون ارزان میشود/در نظر بگیرید مسولان ایران خودرو از قیمت 30میلیونی 206 ثبتنامی در ماهای آینده صحبت میکنن حالا شما خودتان قظاوت کنید...
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 0
    شما 206ايراني بده بيرون بعد بهت ميگم 206 موتور فرانسوي تحت ليسانيس چقدر ميشه اين حرفها را برو جاي ديگه بزن
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 0
    همش میگید ارزون میشه ما که ندیدیم ...
  • غریبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 0
    واقعا" اگر نمایندگی های ایران خودرو ثبت نام واسه ماشین نداشته باشند همین نمایندگی ها به درد لای جرز میخورن!! و این خیلی نامردیه که کسانی که میخوان ثبت نام کنن اگه بهشون ماشین ندید خدا ازشون نمیگذره!!
  • غریبه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    0 0
    ... نمایندگی ها که مردم رو اینطوری الاخون بالاخون میکنن!! ترخدا خجالت بکشید شرم کنید اخه این چه کاریه به مردم میکنید !! اگر این تحریم لعنتی نبود الان مردم خیالشون راحت بودکه قیمت ماشین ازرون میشد؟؟ من اگه مدیر کل نمایندگی بودم قیمت هرماشین رو ارزون میکردم انوفت مردم راحت میشدن ؟؟
  • فرامرز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    0 0
    من هم فكر كنم ايشون همه كاره وزارت صنايع در قيمت گذاري خودرو هستند كسي هم جلودار ايشون نيست
  • مرتضی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    1 0
    عمرا 206 یک ریال ارزون تر بشه. اگه 206 تا شب عید گرونتر از اینی هم که هست نشد هر چی خواستید بگید. این آقایون مسئول هروقت گفتند چیزی ارزون میشه شک نکنید که گرونتر میشه از لبنیات و خوراک و دام و طیور گرفته تا سگ آلمانی.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 0
    بلبل