کد خبر 19004
۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
نرخ‌گذاری جدید خودرو هنوز نهایی نشده

پرشین خودرو: یک مقام مسئول‌ در وزارت صنعت با اعلام اینکه اعلام خبر قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای زود بود، گفت: تصمیم قطعی در جلسه هفته جاری خودروسازان با معاون اول رئیس جمهور اتخاذ و اعلام می شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد تولیدکنندگان خودروهای داخلی همچنان درخواست افزایش قیمت محصولات خود را از مراجع مربوطه دارند که در نهایت این امر با موافقت رئیس جمهور محقق شده است. این خبر را هفته گذشته محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت بیان کرد و گفت: براساس این تصمیم درحال حاضر خودروسازان به صورت ارزی و بر مبنای ارز مبادله‌ای خرید می‌کنند که باید قیمت گذاری‌ها نیز مطابق ارز مبادله‌ای صورت گیرد. وی ضمن تأکید براینکه هدف از اتخاذ این تصمیم کاهش تفاوت قیمت خودرو در کارخانه با قیمت‌های حاشیه‌ بازار است، افزود: تغییرات قیمتی بر مبنای ارز مبادله‌ای در خودروهای مختلف نسبت به ارزبری خودرو متفاوت است و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید شرایط را به نحوی پیش ببرد که این درصد تغییرات ‌قیمتی به صورت معقول تعیین شود. مسئول قیمت گذاری خودرو کیست؟ این مقام مسئول در حالی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مسئول قیمت گذاری خودرو با معیارهای جدید اعلام کرد که رئیس شورای رقابت با گله مندی از این امر تنها مرجع قیمت گذاری خودرو را شورای رقابت دانسته و معتقد است، دیگر از بیان تکالیف این شورا خسته شده و مسئولان باید یا تعیین قیمت را از شورا گرفته و یا واکنش جدی را در مقابل اقدامات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اتخاذ نماید. پژویان با اشاره به اینکه به دنبال تصمیم جدید رئیس جمهور بر قیمت‌گذاری خودرو هنوز درخواست جدیدی از سوی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودروها را دریافت نکرده ایم، پیش نیاز تعیین قیمت گذاری های جدید را بررسی کارشناسانه ارزبری خودروها و ملزم نمودن آنها به افزایش تولید دانست. تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو با ارزمبادله ای تا پایان هفته ظاهراً کمیته قیمت گذاری خودرو علیرغم استقبال از این تصمیم اجرایی شدن آن را قطعی ندانسته و همه چیز را به جلسه این هفته خودروسازان با رحیمی معاون اول رئیس جمهور عنوان می‌کند. این کمیته حتی در کنار این تصمیم از دولت می‌خواهد تا در تأمین مواد اولیه و قطعات نیز ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار دهد زیرا در حال حاضر خودروسازان همچنان مواد اولیه خود را به سختی آن هم در بازار آزاد تهیه می‌کنند. در همین رابطه یک مقام مسئول در وزارت صنعت با تأیید این مطلب به خبرنگار تسنیم اعلام کرد: آقای صالحی در اعلام خبر قیمت گذاری خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای زود اقدام کرده‌ است، زیرا این تصمیم هنوز نهایی نشده و باید در جلسه این هفته خودروسازان با معاون اول رئیس جمهور مورد بررسی نهایی قرار گیرد. به اعتقاد وی، با وجود اعلام قیمت گذاری خودرو براساس ارز مبادله ای هنوز خودروسازان دستورالعمل و یا پیشنهادی را برای افزایش قیمت محصولات خود دریافت نکرده اند.
کد خبر 19004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    0 0
    با سلام من بعد از كذشت سه ماه با بدبختي موفق به ثبت نام خودرو mwm315 شدم با دلالي خود نمايندكي كه ثبت نام كردم مبلغ ١٩٦٠٠٠٠٠رو به حساب نمايندكي ريختم .بعد از كذشت دو ماه ونيم قرار بود هفته ديكه مبلغ ٦٦٠٠٠٠٠رو بريزم و خودرو كه دو هفته قبل نمايندكي با كرفتن جك ضمانت كل مبلغ خودرو ماشين رو بهم تحويل داد حالا من كارمند كه خدا ميدونه با فروش طلا هاي خانمم ميخواستم مبلغ ٦٦٠٠٠٠٠ رو بريزم حالا از كجا ٢٢٠٠٠٠٠٠ رو جور كنم . كي بايد جواب بده اقاي رءيس شركت مديران حداقل افزايش بايد با ثبت نام جديد باشه نه من كه با اون شرايط ثبت نام كردم خواهشا جواب من رو بديد ٠٩١٥٦٧٣٣٧٠٠