کد خبر 19219
۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
آئین‌نامه جدید پیش‌ فروش خودرو ابلاغ شد

پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ و اجرای آئین نامه جدید مربوط به شرایط پیش‌ فروش خودرو توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: هدف اصلی این آئیین نامه تامین سرمایه در گردش خودروسازان از طریق پرداخت مشتریان است.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی غضنفری درباره جدیدترین ضوابط پیش فروش خودرو توضیح داد: یکی از گلایه‌های که خودروسازان در چند وقت اخیر مربوط به کمبود منابع مالی بود که سازمان حمایت با تعاملاتی که با خودروسازان داشت در نهایت دو طرف به توافق رسیدند که چگونه پیش فروش خودرو براساس قیمت فعلی و قیمت آینده انجام شود و چند درصد از مشتری بگیرند و به ازای درصدی که می‌گیرند چقدر سود بدهند. وی افزود: این توافق به آیین نامه‌ای تبدیل شد که سازمان حمایت یا خودروسازان می‌توانند جزئیات آن‌را اعلام کنند. غضنفری اظهار داشت: سازمان حمایت سعی کرد در این آئین نامه منافع مصرف کنندگان و مشتریان را مدنظر قرار دهد و مشتریانی که تا آخر طبق قرارداد به تعهدات خود عمل کنند خودروی خود را به موقع تحویل بگیرند و چه مشتریانی که منصرف می‌شوند و می‌خواهند وجه خود را باز پس بگیرند. وی با اشاره به این‌که هدف از تدوین این آئین نامه تامین سرمایه در گردش خودروسازان از طریق پرداخت مشتری بوده است، اضافه کرد: اجرای این آئین نامه از چندی قبل شروع شده و خودروسازان نیز باید خود را با آئین نامه منطبق کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تاکید بر این‌که سازمان حمایت هنوز هیچ‌گونه افزایش قیمتی را اعلام نکرده است، افزود: قرار است سازمان حمایت و خودروسازان طبق تصمیم جدیدی که در جلسه دولت گرفته شد قرار شد نحوه قیمت گذاری و فروش را نهایی کنند که هنوز این تصمیم گیری نهایی نشده است.
کد خبر 19219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    3 0
    جناب وزیر زحمت بکشن لطفا به خودرو سازها در مورد عدم تحویل به موقع خودرو ها بخصوص ایران خودرو پیگیری کنند تا مردم نیز راضی باشند 2 ماهه پارس سال تحویل 45 روزه ثبت نام کردم و تا حالا خبری نیست و جوابگو نیستند
  • مشتری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    2 0
    پس چرا هیچ صحبتی در مورد عدم ارسال دعوتنامه خودروهای رانای تحویلی دیماه انجام نمیشه که خودرو ساز باحدث گرانی احتمالی خودرو از ارسال آن امتنا میورزد. ما که تا بحال یکبار هم حمایتی از مصرف کننده از جانب شما ندیدیم و برامون یک افسانه است.
  • مصرف کننده بینوا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    2 0
    اقای وزیر یادت نرود در افزایش قیمت مرحله دوم یعنی مهر فرمودید بعلت تامین نقدینگی از جیب مبارک مصرف کننده! و بعد فرمودید هیچ افزایش قیمت تا شب عید نیست!بعد ارتباط دادید اقایان لابی خودرو ساز با رئیس محترم جمهور ایشان هم فرمودند از جیب مبارک مصرف کننده خدا داند این دفعه چند درصد؟ ولی به اقای رئیس جمهور مردمی میفرمودید پیش خرید 9 ماه در انتظار ارزش پول چه شود ؟ دلار 1300 یا دلار2500 که البته خود ایشان به دلار 1226 تاکید دارند ولی نمیدانیم چرا با نرخ 2500 دستور قیمت گذاری دادند؟ایا این عدالت است؟ پرشین خودرو لطفا" اطلاع رسانی کنید ! دیگه درد به کی بگیم
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    4 0
    آقای وزیر مارو گرفتی؟ یعنی نمیدونی قیمتا سر به فلک گذاشته؟؟ سرتون رو از زیر برف بیارید بیرون
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    2 0
    با سلام- سکوت سازمان حمایت در برابر ، توقف تحویل خودروها از سوی خودروسازان به ویژه تندرE2 بسیار عجیب است!!!!،یعنی هیچ نهادی در این مملکت نیست که این خودروسازان زیاده خواه را به تحویل محصولاتی که گاه رمان تحویلشان از 2 ماه هم گذشته مجاب کند؟!
  • صالحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    1 0
    باسلام-پس این سازمان حمایت ،چه وقت میخواهد به داد ما خریداران تندر E2LP که 30 آذر میبایست خودرو تحویل میگرفتیم ،برسد؟ یعنی هنوز سازمان حمایت به این نتیجه نرسیده که عامل اساسی رشد کاذب قیمت ها ،عدم عرضه عمدی خودرو از سوی خودرو سازان زیاده خواه میباشد؟!!
  • میلاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    1 0
    خدا وزیرو شفا بده