کد خبر 19265
۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
تسهیلات خودروسازان قفل شده است

پرشین خودرو: دبیر سابق انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه صنعت خودرو بیش از هر دوره دیگری نیازمند نقدینگی است، گفت: بانک مرکزی همچنان از تأمین نقدینگی خودروسازان ممانعت می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه همچنان قیمت خودرو با عدم اعمال سیاست‌گذاری مناسب روند صعودی را در کارخانه و بازار آزاد طی می‌کند، اظهار داشت: صنعت خودرو همچنان منتظر قیمت‌گذاری جدید با ارز مبادله‌ای است اما باید بگویم اگر مسئولین می خواهند قیمت خودرو را کنترل کنند باید مواد اولیه تولیدات این صنعت را نیز با نرخ ارز مبادله‌ای محاسبه نمایند. وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی همچنان از تأمین نقدینگی خودروسازان ممانعت می‌کند، تصریح کرد: اگر یک واحد تولیدی بخواهد تسهیلاتی را از بانک دریافت کند باید تمام چکهای معوق و اقساط معوق خود را پرداخت کند وگرنه تسهیلاتی به او تعلق نخواهد گرفت. عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ضمن تاکید بر اینکه البته ما برای دریافت تسهیلات تمام وثیقه‌های خود را به بانک‌های مختلف داده و دیگر وثیقه جدیدی برای ارایه به بانک‌ها نداریم، افزود: حتی برای یک حواله نیز ۱۳۵ درصد ضمانت از ما دریافت می‌کنند که این امر باعث شده خودروسازان با عدم نقدینگی لازم برای تولید مواجه شوند. نجفی منش در ادامه به ضرر چند هزار میلیاردتومانی خودروسازان طی سالهای اخیر به ویژه در سال جاری اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو بیش از هر دوره دیگری نیازمند کمک دولت برای تامین نقدینگی است تا بتواند در مقابل تحریم‌ها توان ایستادگی داشته باشد. عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان ضمن تأکید بر اینکه خودروسازان داخلی از توان تولید خودروهای با کیفیت مناسب برخوردار هستند گفت: باید بگویم تمام ابزارهای لازم برای تولید یک خودرو مناسب را در اختیار داریم اما مشکل ما فقط نقدینگی است تا بتوانیم افزایش تولید داشته و قیمت ها را در بازار به سمت تعادل پیش ببریم.
کد خبر 19265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    3 0
    جناب نجفی منش شما و اقای نعمت بخش عامل اصلی گرانی هستید و خودتان هم میدانید قیمت تمام شده خیلی پایینتر از قیمت دیماه است ولی برای افززایش قیمت عدم عرضه در پیش گرفتید و بازار متشنج کردید مطمئین باشید با رئیس جمهور هم اطلاع رسانی خواهد شد و جلوی این کار و حرفی که درمورد عادت ایرانیان زدید جریمه سنگینی باید پرداخت کنید!!!
  • منتظرقائم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    2 0
    این ها نه تنها از مردمی که دستشان از همه جا کوتاه است که حتی از دولت هم زورگیری میکنند....یعنی راهش را یاد گرفته اند و اگر امروز دولت خواسته این یکی را قبول کند؛ شب نشده آن یکی یک مصاحبه ترتیب داده و خواسته جدیدی مطرح میکند...درست مشابه بچه های ننر مهد کودک که مربی و سایر بچه هارا کلافه میکنند....