عرضه خودرو تا پایان سال قطع شد

پرشین خودرو: تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای بهانه‌ای برای رشد دلال‌بازی و افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در سایه ضعف و سکوت دستگاه‌های نظارتی در بازار خودرو شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، قیمت انواع خودروهای داخلی طی یک‌ماه گذشته در حالی به چندین برابر افزایش یافته که مسئولان سازمان حمایت از هرگونه اظهارنظر در مورد تخلفات قیمت و عرضه خودرو خودداری کرده و تازه‌ترین خبرها از قطع عرضه خودرو از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان امسال به بهانه تعهدات معوق خودرو‌سازان حکایت دارد. تخلفات نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی در زمینه عدم‌عرضه خودرو با قیمت‌های مصوب و عرضه اندک سهمیه‌های دریافتی به نرخ روز در بازار آزاد در حالی به آشفتگی بازار خودرو دامن زده است که هنوز شورای سیاستگذاری خودرو قیمت جدید خودروهای داخلی بر مبنای ارز مبادله‌ای را اعلام نکرده و با بی‌قیمت شدن خودرو مشتریان در آستانه بازار شب عید سرگردان شده‌اند. با این شرایط معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو با تأیید قطع عرضه محصولات این شرکت تا پایان امسال به همشهری گفت: طی چند‌ماه اخیر شرکت‌های خودروسازی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت‌ها، به ناچار میزان پیش فروش خودرو را افزایش داده‌اند که این تعهدات موجب بسته شدن سایت فروش شرکت و قطع عرضه خودرو از دوشنبه هفته جاری شده و با این روند قادر به عرضه خودرو خارج از پیش فروش‌های صورت گرفته نیستیم. عبدالله بابایی با بیان اینکه در آستانه شب عید با بیش از سه هزار تعهد تحویل خودرو به مشتریان مواجه هستیم افزود: هر ساله در آستانه شب عید بیش از 180هزار خودرو به بازار عرضه می‌کردیم که امسال به‌دلیل افت شدید تولید این میزان به کمتر از 60هزار دستگاه کاهش یافته است. با این شرایط سعی داریم تا به تعهدات خود در تحویل خودروهای ثبت نام شده عمل کنیم. وی با رد هرگونه مشکل در زمینه تأمین قطعات از تعیین قیمت خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای توسط سازمان حمایت خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید خودرو تعیین شده و سازمان حمایت این قیمت‌ها را به‌زودی ابلاغ خواهد کرد که بر این اساس محصولات این شرکت نیز با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. حکم گرانفروشان خودرو به‌زودی صادر می‌شود خبر دیگر اینکه کار کارشناسی پرونده گرانفروشان خودرو به پایان رسیده و پس از پاسخ سازمان حمایت، حکم نهایی برای متخلفان صادر می‌شود. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب به فارس گفت: درصورتی که افزایش قیمت‌ها از مرجع قانونی صورت گیرد و براساس ضوابط قیمت‌گذاری باشد قانونی است؛ درغیراین صورت هر نوع افزایش قیمت خودرو غیرقانونی تلقی می‌شود.
کد خبر 19449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    26 0
    همین معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو قبلا اعلام کرده بود فروش قطعی خودرو جهت سال 91 در ایام دهه فجر اعلام میگردد الان داره میزنه زیر حرف خودش اینا مردم رو خیلی خیلی .....
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    20 0
    یعنی هر کی ماشین میخواذ بره بازار ازاذ؟
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    14 1
    شبه صنعت خودرو درایران فوت شده عزیزان من .بهتره دنبال یک مرثیه خوان خوب بگردید.
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    8 0
    عرضه از خیلی وقت پیش قطع شده که اینهمه قیمت افزایش پیدا کرد.
  • کبوتر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    5 0
    آقایان حرف ... نزنید از اول ماه فروش نقدی برای عوام نبود ایران خودرو روزانه به مدت 5 دقیقه سایت فروش نقدی خود رو باز میکرد من روز آخر متوجه شدم که موفق به ثبت نام نشدم اما قربون نمایندگیها برم... و سبد فروش میذاشت میگفت 3 تا وانت بخر یک پارس هم بخر یا 1 وانت بخر 1 405 هم بخر
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    7 0
    از ماست که بر ماست. وقتی هر چیزی تولید میشود میخریم نتیجه همین است
  • صالحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    7 0
    آقای تقوی (رییس سازمان حمایت) ادعا دارند، عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان عمدی نیست. خودرو سازان مهر91 با اخذ دومین مجوز افزایش قیمت شروع به پیش فروش انبوه محصول تندرE2LP بدون عمل به تعهدات ثبت نامی قبل از 12 مهر 91 نمودند با فرا رسیدن سررسید تعهدات آبان وآذر با بهانه های مختلف (گرانی ارز،کمبود مواد اولیه ،عدم شماره گذاری تندر تک ایربگ و..) همچنان از عرضه محصول خودداری نمودند. در حالی که انتظار افزایش قیمت خودرو برای سومین باردر سال91 را در دی ماه میکشیدند با اعلام قیمت خودرو با نرخ مبادله ای ،بار دیگر بدون عمل به تعهدات قبلی ،شروع به پیش فروش خودرو ، برخلاف صحبتهای میرآخورلو(عضو کمیته خودرو) مبنی بر فروش با تنوع مختلف ،تنها به پیش فروش خودرو ، فقط با تبصره ظالمانه تحویل به قیمت روز نمودند وباقطع کامل عرضه خودرو در انتظار اعلام افزایش قیمت جدید هستند تا آن رابه پیش خریداران تحمیل نمایند
  • صالحی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    10 0
    باسلام- در برنامه گفتگوی اقتصادی شبکه خبر مورخ 11 بهمن ، مدیر فروش فولاد مبارکه، ادعای عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان(نجفی منش) مبنی بر افزایش قیمت ورق از نرخ کیلوی 700 تومان در سال 88 به 1700 تومان در سال 91 را رد کرد و اظهار داشت که 3 درصد افزایش قیمت مشمول قیمت شده است. جهت اطلاع خودروسازان که برای گرفتن مجوز افزایش قیمت ،دست به هر کاری و هر ادعایی میزنند!!
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    5 0
    این آقای ب از دروغ گفتن خسته نشده. ایشان هفته قبل از رفع مشکل تولید سورن صحبت کرده بود ولی وقتی با ایران خودرو که تماس می گیریم می گویند تولید متوقف شده!
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    6 1
    یعنی ما تا خواستیم یه چیزی بخریم اون جنس محو میشه.وای به حال دهه 60 ها بخدا یعنی دهه فجر فروش ندارن؟ خوب پس چرا احمدی نژاد باهاشون جلسه گذاشته بودو قبول کرد قیمت خودرو با ارز مبادله ای تعیین بشه؟
  • پارس تندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    10 0
    مگر قبلاً خودرو عرضه کرده بودید. مشتری مدارهایی که در رانت انحصار از بی کاری بشکن می زنید. هنوز غروب است و تا سحر هزاران امید داریم. بر این باورم که این انحصار ناجوانمردانه خودرو سازان خواهد شکست. خوروسازی که در تیر ماه ثبت نام نموده و هنوز تعهدات آبان تا دی را پاس ننموده است که خودرو ساز نیست.
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    2 0
    آقا کسی نمیدونه مردم باید از دست بی تدبیری و دروغ گویی بعضی مسوولین به کجا باید شکایت کنن یعنی هیچی هیچی؟
  • درحسرت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    0 0
    وقتی همه چیز انحصاری میشه نتیجه اش همینه نه گارانتی درست دارن نه قیمتهای درست میدن
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    0 0
    والا دیگه داریم خفه میشیم نظراتمون هم گزینش میشه..
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    0 0
    من واقعا موندم !اینا خسته نمیشن اینقدر دروغ میگن مسلمون هم هستن....
  • هلنا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    جمعش کنید