پراید 20میلیونی و پژو 40میلیونی محصول گنگی بازار است

پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو اعلام قیمت های 20 میلیونی برای پراید و 40 میلیونی برای 206 تیپ 2 را غیرواقعی، حبابی و محصول بازار گم و گنگ این روزها دانست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، طی دو سه روز گذشته اخباری مبنی بر رسیدن قیمت پراید به 20 میلیون تومان و افزایش قیمت پژو 206 تیپ 2 به 40 میلیون تومان بر سر زبان ها افتاده که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار این قیمت ها غیرواقعی بوده و توسط دلالان شایعه می شود. یک کارشناس بازار خودرو در این رابطه گفت: در حال حاضر قیمت واقعی پراید بر اساس ارز مبادله ای حدود 16 میلیون تومان است و در بازار نیز باید با قیمتی در همین حدود معامله شود. کاظم صمدی نیکخواه با تاکید بر اینکه قیمت های 20 میلیونی برای پراید و 40 میلیونی برای 206 تنها قیمت های اسمی هستند و مبنای خرید و فروش قرار نمی گیرند، ادامه داد: با توجه به قیمت گذاری های حبابی و دلخواه توسط دلالان میزان خرید و فروش در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و با این قیمت ها کمتر کسی جرات انجام معامله دارد. وی افزود: هر چند قیمت خودرو در اثر نوسان نرخ ارز، کاهش تولید و افزایش تقاضا در این مدت افزایش داشته اما این شرایط بر روند خرید و فروش خودرو تاثیر مثبتی نگذاشته و به جهت نوسان قیمت در آستانه پایان سال، هم اکنون رکودی محسوس در بازار به وجود آمده است. صمدی نیکخواه با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: اعلام خبر قیمت گذرای خودرو بر اساس ارز مبادله ای از یک سو و تاثیر روانی افزایش نرخ ارز از سوی دیگر، موجب افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت خودرو در کف بازار شده است.
کد خبر 19648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    9 0
    الان اگه کسی بره 18 تومن پول پراید بده داره در حق باقی مردم جنایت میکنه. شده با اتوبوس این ور اون ور میرم ولی پولمو تو شکم دلال جماعت نمی ریزم
  • مسعود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    5 0
    ای ول حسن آقا اگه بقیه هم مثل شما عمل کنند خودرو سازها خوابشو ببینند که با این قیمتهای تخیلی به مردم ماشین بندازن؟
  • MOHAMMAD ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    7 0
    به نظر من صنعت خودرو دارن در حق مردم نامردی میکنن چون روز به روز قیمت هر کدوم از ماشین ها داره افزایش پیدا میکنه ؟؟ پس این دولت چرا یه فکری به حال کاهش قیمت ماشین ها نمیکنن ها؟؟