کد خبر 19661
۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
جزئیات تعهدات خودروسازان با مصوبه جدید

پرشین خودرو: مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات تعهدات خودروسازان در شیوه قیمت‌گذاری جدید خودرو گفت: ارایه تصویر فیش‌های واریزی مابه‌التفاوت از سوی خودروسازان به خزانه الزامی است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مهر، کیومرث فروتنی با اشاره به تعهداتی که خودروسازان در قبال بالا بردن قیمت و محاسبه نرخ خودرو با ارز مبادله‌ای به دولت داده‌اند، گفت: خودروسازان باید در ازای محاسبه قیمت خودرو با ارز مبادلاتی، آمار و اطلاعات تولید، عرضه و پیش‌فروش را به دولت ارایه کنند. مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه جدید دولت، خودروسازان مکلف شده‌اند تا تصویر فیش‌های واریزی مابه‌التفاوت نرخ محاسباتی با نرخ تجاری به خزانه را به همراه تمامی اسناد به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارایه دهند. وی تصریح کرد: بر این اساس، خودروسازان مکلف شده‌اند که افزایش تولید و عرضه خودرو را به گونه‌ای صورت دهند که بازار خودرو داخلی به تعادل برسد و کاهش تدریجی قیمت تجاری فروش خودرو نیز ظرف 6 ماه به نحوی صورت گیرد که نرخ تجاری به نرخ محاسباتی نزدیک شود. به گفته فروتنی، سامانه معاملات قابل پیگیری خودرو راه‌اندازی خواهد شد و تمامی معاملات باید در آن به ثبت رسد.
کد خبر 19661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    1 0
    واقعا جاي خجالت است براي دولت كه ارزش ريال را به نزديك صفر رسانده و حالا با ظلم و تعدي از كساني كه ثبت نام خودرو كرده اند مي خواهد جبران اشتباهات خودش كند.
  • علیاری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    0 0
    آخه تاوان این بی سوادی و نادانی شما را ما ثبت نامی های با موعد تحویل بهمن و اسفند باید پس دهیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هاج و واج ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    1 0
    همه چی شده ایران خودرو!سایپا! ته اونم میره جیب خزانه!مصرف کننده هم بره بمیره دیگه!؟حالا که قیمت ها رو 100درصد بردن بالا میگن به تعهداتمون عمل می کنیم!تا چند روز قبل که مینالیدن این دو ابر خودرو ساز جهان!!!