کد خبر 19725
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
منفعت آزادسازی خودرو در جیب دلالان

پرشین خودرو: عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به طرح آزادسازی قیمت خودرو در کشور، گفت: به دلیل انحصاری بودن تولید خودرو در کشور، منفعت و سود طرح آزادسازی قیمت خودرو باز هم در جیب دلالان خواهد رفت، چراکه به نظر می‌رسد برخی خودروسازان و بدنه خودروسازی کشور با واسطه‌ها ارتباط نزدیکی دارند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از سیر نیوز، سید محمد بیاتیان با اشاره به وضعیت نابسامان قیمت خودرو در کشور گفت: افزایش قیمت خودرو در کشور، نبود محصولات در بازار و بوجود آمدن رانت خواری از جمله عوامل نابسامان کنونی بوده که این شرایط تنها مصرف کننده را متضرر کرده است. نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو طرح درستی نیست، افزود: با این عمل رقابت پذیری در بازار خودرو از بین رفته ونه تنها حق مصرف کننده رعایت نشده بلکه خودروساز داخلی نیز زیان خواهد دید. وی با اشاره به این مطلب که سالهاست بازار خودرو در دست دلالان است، تصریح کرد: در شرایط فعلی این دلالان هستند که قیمت خودرو را در بازار تعیین می‌کنند، لذا به دلیل انحصاری بودن تولید خودرو در کشور، منفعت و سود طرح آزادسازی قیمت خودرو باز هم در جیب دلالان قرار خواهد گرفت، چراکه به نظر می‌رسد برخی خودروسازان و بدنه خودروسازی کشور با واسطه‌ها ارتباط نزدیکی دارند. بیاتیان با بیان اینکه قیمت خودرو هر روز در حال افزایش است اما از لحاظ کیفیت ثابت باقی مانده، اظهار داشت: کیفیت بسیاری از خودروهای تولیدی در کشور نامطلوب بوده و برخی حتی از استانداردهای اولیه نیز برخودار نیستند، لذا برای افزایش کیفیت خودروی داخلی و ایجاد رقابت پذیری باید تعرفه واردات محصولات خارجی به کشور صفر و یا نزدیک به صفر باشد. عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که راه کار کمیسیون صنایع برای کنترل قیمت خودرو در کشور چیست، خاطر نشان کرد: بحث کنترل قیمت خودرو با دعوت از وزیر، معاونین و مدیران شرکت های خودروساز در کمیسیون صنایع و معادن مطرح خواهد شد تا حق مردم و مصرف کننده بیش از این تضیع نشود.
کد خبر 19725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسفی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    4 0
    امیدوارم سر حرف خودتان بمانید
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    3 0
    چرا نمیخواهید قبول کنید که خودروسازها و دلالها هردو یکی هستند.
  • ا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    2 0
    احسنت به اين نماينده خودروسازان و بدنه خودروسازی کشور با واسطه‌ها ارتباط نزدیکی دارند.
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 0
    فعلا دولت وشرکت ها ی خودرو ساز تصمیم اساسی برای خالی کردن جیب مردم گرفته اند ونمایندگان مجلس هم تماشاچی هایی هستند تا ببیند چه سر این مردم بیاید
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 0
    اگه تا 100سال دیگه تعرفه واردات 0 شد من اسممو عوض میکنم البته اگه زنده بمونم چی توی ایران ارزون شده که این دومیش باشه؟
  • حسام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    0 1
    از پارسال تا حالا دلار 2 برابر شده خوب معلومه خودرو هم باید 2 برابر بشه . حالا چرا روی قیمت ماشین اینقدر حساس هستید مسکن که مهمتر است الان قیمت آپارتمان در تهران در یک منتطه که من هستم از 1800 رسیده به 4500 چرا کسی اعتراض نمی کنه و جیزی نمی گه ! امیدوارم خوردو از این هم گرانت بشه تا فقط کسانی بتوانند سوار شوند که سرشان به تنشان بیار د .
  • ف.م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    1 0
    امیدواریم این حرفها فقط در حد یک شعار و برای مدتی مردم رو سرکار گذاشتن نباشه!!!!!