بازار خودرو عقب كشید + جدول

پرشین خودرو: در حالی روز چهارشنبه سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان لیست جدید قیمت خودروهای داخلی را اعلام كرده است كه در دو روز گذشته بازار با قیمت‌های متفاوت خودرو مواجه شد و كمی قیمت‌ها روی سازش به متقاضیان نشان دادند.

به گزارش «پرشین خودرو»، امری كه خواست خودروسازان و دولت بود. براین اساس برخی از كارشناسان انتظار دارند تا روال كاهشی قیمت خودروهای داخلی ادامه یافته و در روزهای باقی‌مانده سال جاری و شروع فصل جدید، خرید و فروش خودرو و قیمت‌ها در بازار متعادل شود. شاید به همین دلیل بوده است كه شهرام میراخورلو، مدیركل دفتر نظارت بر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با اعلام اینكه عرضه خودرو با قیمت‌های جدید از امروز آغاز خواهد شد، گفت: از روز شنبه عرضه خودرو به قیمت‌ مبادلاتی از سوی خودروسازان آغاز می‌شود به‌گونه‌یی كه با افزایش تولید و عرضه خودرو قیمت این محصول در بازار كاهش خواهد یافت. قطعا شاهد افت تدریجی قیمت‌ تجاری خودروها در بازار خواهیم بود. بنابراین قیمت‌های تجاری درج شده در سامانه 124 در زمان‌های مختلف متناسب با تغییر قیمت‌ها در بازار تغییر كرده و به روز خواهد شد. به همین جهت نیز مدیركل دفتر نظارت بر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد كه قیمت‌های فعلی در بازار خودرو كاذب است. در عین حال حسین گروسی، یكی از اعضای كمیسیون صنعت و معدن مجلس كاهش تولید را دلیل افزایش قیمت خودرو می‌داند و معتقد است: كاهش تولید خودرو از سوی خودروسازان باعث شد كه عرضه و تقاضا در بازار از حالت تعادل خارج می‌شود و در چند ماه اخیرشاهد افزایش قیمت خودرو در بازار هستیم. یكی از این ابزارها متعادل كردن عرضه و تقاضاست. به گزارش اعتماد، وی ادامه داد: در حدود 2 سال پیش همین مشكل افزایش قیمت كه در حال حاضر در بازار خودرو حاكم است، در بازار سیم كارت وجود داشت به‌طوری كه هر سیم كارت بین یك تا چند میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما با عرضه اپراتورهای دوم و سوم بازار قیمت سیم كارت متعادل شد. گروسی ادامه داد: در صنعت توسعه خودور پیش بینی كرده بودیم تولید خودروهای داخلی از یك و نیم میلیون در سال به 3 میلیون خودرو برسد اما در حال حاضر تولید خودرو از یك ونیم میلیون به 700 هزار خودرو كاهش یافته است؛ بنابراین با وضعیت فعلی نمی‌توان بازار خودرو را كنترل كرد. دولت، مجلس و خودروسازان باید در گام اول تولید خودرو را به یك و نیم میلیون برسانند. در گام بعدی، به 3 میلیون كه در صنعت توسعه خودرو پیش بینی شده است افزایش یابد. نماینده مردم شهریار، قدس وملارد در مجلس ‌با اشاره به گران شدن ارز، اظهار كرد: در شرایط فعلی افزایش قیمت ارز صادرات توجیه پیدا می‌كند بنابراین باید تولید را افزایش داد. گروسی با تاكید بر اینكه عرضه و تقاضا باید متعادل شود، ادامه داد: ارز مبادله‌یی و سایر سیاست‌ها نمی‌تواند بازار خودرو را به جایگاه مطلوب برساند. خودروهای وارداتی با وجود كیفیت بالا، قیمت كمتری نسبت به خودروهای داخلی دارند، خودروسازان خارجی تولید خود را افزایش دادند و سود خود را از تولید بیشتر كسب می‌كنند. عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح كرد: علت اینكه قیمت یك خودروی كره‌یی، ژاپنی و اروپایی با وجود هزینه‌های حمل به داخل كشور كمتر از خودروهای داخلی است این است كه علاوه بر افزایش كیفیت، تیراژ تولید را نیز افزایش داده‌اند.

نوع خودرو

قیمت بازار

سایپا ۱۱۱

۱۸ میلیون

سایپا ۱۳۱SL

۱۶ میلیون

سایپا ۱۳۱SX

۱۷ میلیون و ۷۵۰

تیبا

۲۱ میلیون

تندر ۹۰ پارس خودرو E۲

۳۷ میلیون

مگان

۷۸ میلیون

ماکسیما

۱۰۸ میلیون

۲۰۶ صندوق‌دار V۸

۴۴ میلیون

۲۰۶ صندوق‌دار V۹

۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار

تندر ۹۰ ایران خودرو E۲

۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار

پژو پارس سال

۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار

پژو ۴۰۵

۲۴ میلیون

 
کد خبر 19747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • tehran ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    19 0
    چرا قيمت كارخانه رو انكار ميكنيد تيبا19750قيمت كارخونه ايشه تو بازارم كمتر از 23پيدا نميشه خواهشا شما به مردم خيانت نكنيد
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    15 0
    واقعا که! امروز صبح برای خرید ال90 به بازار رفتم ایران خودروییش رو کمتر از 39میلیون تومن نمیدادند این قیمتا رو از کجا اوردین؟پارس خودروییش شده 40میلیون .شمادیگه چرا؟
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    12 0
    این قیمتها مال عهد بابا شمله!!!!
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    15 0
    با این قیمتها کجا ماشین میدن لطفا آدرس بدید کارخونه داره پژو پارس سال 27 میلیون میگیره بدون سودتحویل 120روز دیگه اونوقت نقدی کجا پژو پارس34.5 میدن!!!!!!آخه اون 27میلیون با سودش که از 35میلیون هم بالا میزنه تازه تحویل 120روز دیگه
  • ramin ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    14 1
    واقعا امیدوار بودم که این قیمتها با اینکه غیر منصفانه هستند درست باشه ولی این قیمتها غیر واقعی هستند در بازار کسی کهe۲ بخوا ۳۶۵۰۰ تحویل بگیره حاضر نخواهد بود کمتر از ۴۰ بفروشه. در صورتی که شما قیمتشو همون ۳۶۵۰۰ اعلام می کنید. به نظر خودتون مضحک نیست؟؟!!!
  • حسین ترخانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
    3 0
    با این قیمت ها کی دیگه میتواند خودرو بخره اگه خودرو سازان تحویل را به روز کنند دیگه دست دلالان از بازار کوتاه میشه
  • مصطفی از آشتیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    2 0
    آخه یه پرایدچی داره که باید بیست ملیون بشه. چراهیچکی جلو این گرونیو نمیگیره
  • تهران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    1 0
    در صورتی که این قیمتها واقعیت داشته باشه به نظر نمی رسه بیشتر از یکی دو هفته دوام داشته باشه.امروز خودم شاهد بودم یه فروشنده که خودروی رانا برای فروش داشت وقتی به نمایشگاه مراجعه کرد برای فروش نمایشگاهدار قیمت ۳۲۰۰۰ رو بهش پیشنهاد داد پرواضح بود که فروشنده با خنده گفت مثل اینکه خوابی قیمت کارخونه ایش ۳۲۵۰۰ هست کمتر از ۳۸۰۰۰ ، ۳۹۰۰۰ نمی فروشم! به نظر می رسه اگر هم به مدت خیلی کوتاه این قیمتها باقی بمونه پس از آن روند صعودی اون ادامه پیدا می کنه. خودرو ساز ها و دولت بدترین راه حل رو انتخاب کردن. می تونستن با افزایش تولید هزینه تولیدشون رو پایین بیارن مخصوصا در مورد تولیداتی که کمترین ارزبری رو دارن. ولی مشخص است که خودشون کاملا راغب به این افزایش قیمتها بودن. بالاخره دولت هم به نوعی ذینفع بوده در این مورد. فقط بیچاره مصرف کننده نهایی...!!!