کد خبر 19810
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
تعرفه واردات خودرو  25 درصد می شود

پرشین خودرو: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضرورت کاهش تعرفه واردات خودرو همزمان با مصوبه آزادسازی قیمت خودرو گفت: طبق برنامه زمان بندی شده در نهایت تعرفه واردات خودرو بعد از پنج سال به 25 درصد خواهد رسید.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایرنا، مسعود موحدی در خصوص تاکید کارشناسان بر لزوم به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو، همزمان با آزادسازی قیمت ها برای حمایت از مصرف کننده افزود: به این ترتیب با کاهش تدریجی تعرفه ها طی پنج سال، تعرفه نهایی واردات خودرو از 50 درصد به 25 درصد کاهش خواهد یافت. وی با رد تعرفه 90 درصدی واردات خودرو و تاکید بر این که، هم اکنون این تعرفه حدود 50 درصد است، گفت: از آنجا که در گمرک مبنای نرخ محاسباتی تعرفه ها از ارز مرجع به ارز مبادلاتی تغییر پیدا کرد، تعرفه ها برای برخی کالاها از جمله خودرو 40 تا 45 درصد کاهش پیدا کرده است. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در مصوبه آزادسازی قیمت خودرو مکانیزمی دیده شده است تا این تعرفه ها طی یک برنامه زمان بندی سالانه کاهش پیدا کند، در حالی که این امر چند سال بود اجرا نمی شد. وی با بیان این که، در شرایط فعلی نیازمند اخذ تصمیمات تعادلی هستیم، گفت: زمانی که کالاهای گروه 9 از اولویت های دریافت ارز مرجع خارج شدند، خودروهای وارداتی مشمول این امر نیز در دو گروه خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی سی و بالای آن تقسیم بندی شدند. موحدی افزود: عدم اختصاص ارز مبادلاتی به خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی که خودروهای لوکس تری هستند با برخی فشارها و انتقادها مواجه شد که لزوم مدیریت برای افزایش رضایت مشتریان می طلبید. وی تصریح کرد: در مصوبه آزادسازی قیمت خودرو مکانیزم جامعی در این خصوص طراحی شده که همزمان با کاهش تدریجی تعرفه، خودروسازان باید پاسخگوی نیاز بازار باشند و شرایطی را بوجود آورند تا در پایان این دوران که شرایط بهتری را از نظر تولید خواهیم داشت، شرایط رقابتی تری بر بازار حاکم شود.
کد خبر 19810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    10 2
    فرقي نمي كند چه صفر چه 150% ما كه نمي توانيم درحال حاظر پرايد هم سوار شيم
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    16 0
    خدا کنه که این طوری بشه و تعرفه واردات خودرو همین جوری پایین بیاد تا مردم هم بتونن یه ماشین بهتر بخرن و همچنین باعث هر چه بیشتر رقابتی تر شدن بازار بشه دست کسانی که این کار رو کردند درد نکنه فقط اگه میشه واردات رو محدود نکنید تا هر ماشینی که میشه حتی بالای 3500 وارد بشه با تشکر.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    17 0
    دمتون گرم و دستتون درد نکنه که این کار رو کردین تو رو خدا همین جور نگه دارین تا قیمت ها تا اون جا که میشه شکسته بشه و بازار رقابتی تر بشه خواهشا واردات ماشین های بالای 2500 رو آزاد کنین چون به هر حال همین الان هم این ماشین ها در حال تردد هستند.
  • بنده خدا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    18 0
    واقعا نمی دونید با این کار جان چندین نفر رو نجات می دین چون مردم با این کار می تونن ماشین بهتری سوار شن
  • مهدی ظهور کن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    3 0
    دوستان ذوق زده نشید چون اگر تعرفه صفر هم بشه باز هم شما باید از طریق شرکت های خاص ماشین خارجی بخرید که گلوگاهشون دست همین هایی است که امروز سایپا و غیره رو میچرخونن....باید احترام به مصرف کننده و حقش نهادینه بشه وگرنه هیچ وقت ما دستمون به خودروی باکیفیت خارجی با قیمت واقعی نخواهد رسید....
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    اگه یه کاری کنید که پدر مافیای خودرو سازهای ایرانی دربیاد خبلی از مشکلات حل میشه
  • فرشید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    بدون شک تا زمانی که خودروسازان از حاشیه امن انحصار و تعرفه بالای واردات خودرو برخوردارند، مصرف کننده ایرانی همچنان باید حسرت و آرزوی سوار شدن بر یک چنین خودروهایی را در دل داشته باشد. بی‌شک اکنون وقت آن رسیده است که دولت که طی سال‌های اخیر حمایت‌های بی دریغ خود را نثار خودروسازان و لابی آن‌ها کرده است، کمی به حمایت از جان و مال مصرف کننده نیز بیندیشد و آزادی واردات خودرو با تعرفه پایین را در دستور کار خود قرار دهد.