کد خبر 19987
۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
عرضه تنظیم شود خودرو ارزان می شود

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید است، گفت: در سال های گذشته بیش از ۲ میلیون خودرو در سال تولید می شد که اکنون این میزان کاهش یافته است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، عزیز اکبریان درباره تعیین قیمت های جدید خودرو توسط کمیته مشترکی که قرار است اعضای آن متشکل از وزیر صنعت معدن و تجارت و برخی نمایندگان مجلس باشد، تصریح کرد: برای تعیین قیمت های جدید ابتدا قیمت بازار و قیمت تمام شده تولید ارزیابی شود و سپس برای تعیین قیمت خودور تصمیم گیری شود. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به کاهش عرضه خودرو در بازار اشاره کرد و افزود: اگر عرضه خودرو به میزان سابق برگردد قطعا قیمت خودروهای داخلی هم کنترل می شود حتی کاهش می یابد اما اگر عرضه خودور همچنان روند فعلی را طی کند و روند کاهشی داشته باشد قطعا شاهد بازار سیاه در بازار خودرو خواهیم بود. اکبریان درباره میزان تولید خودرو گفت: درسال باید بیش از ۲ میلیون خودرو تولید شود که در گذشته این چنین بود اما در حال حاضر با افزیش نرخ ارز میزان تولید خودرو کاهش یافته است و باید در این راستا راهکاری اندیشیده شود ‌تا تولید افزایش یابد و قیمت خودرو به قیمت های سابق برگردد. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یکی از راهکارهای کنترل قیمت خودرو، افزایش تولید این محصول است، خاطرنشان کرد: کارخانجات ما ظرفیت تولید خودرو را دارند و اگر بتوانند به تولید سابق دست یابند می توانیم در جهت کاهش قیمت ها گام برداریم. لازم به ذکر است سه شنبه گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه ای با وزیر صنعت معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن برای تشکیل کمیته ای جدید برای تعیین مجدد قیمت خودروهای داخلی به توافق اولیه رسیدند و قرار شد در این راستا کارگروهی متشکل از وزیر صنعت یا نمایندگان وی و اعضای کمیسیون صنایع معادن تعیین شود. گفتنی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جلسه مذکور خطاب به غضنفری و مدیران عامل دو شرکت خوردوسازی که در جلسه حضور داشتند، قیمت های مصوب سازمان حمایت برای خودرو را قابل قبول ندانستند؛ از این رو تشکیل کمیته جدید در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر 19987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 8سیلندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    1 0
    برو بابا!!!!!!
  • وحید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    1 0
    جناب اکبریان، سخن شما از *ارزانی* یعنی پراید کمتر از 17 میلیون میشه؟!!! فکر نکنم، پس بهتر است بگویید با افزایش تولید ، افزایش قیمت نخواهیم داشت نه اینکه ارزان میشود