کد خبر 20081
۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
معرفی پرفروش‌ترین شرکت‌های ایران

پرشین خودرو: جزییات تازه‌ترین رتبه‌بندی 400 شرکت برتر ایران بر اساس صورت‌های مالی سال 90 از سوی سازمان مدیریت صنعتی منتشر شد که بر این اساس شرکت پالایش نفت اصفهان با بیش از 176 هزار میلیارد ریال پر فروش‌ترین شرکت کشور در سال گذشته بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت ایران خودرو با بیش از 126.6 هزار میلیارد ریال و شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیش از 126 هزار میلیارد ریال در رده‌های دوم و سوم پر فروش‌ترین شرکت‌های ایران در سال گذشته قرار گرفتند. شرکت‌های سایپا، بانک ملت، ساپکو، مخابرات ایران، بانک پارسیان، بانک مسکن و بانک صادرات هم رده‌های چهارم تا دهم پر فروش‌ترین شرکت‌های ایران را به خود اختصاص دادند. در بین 10 شرکت پرفروش شرکت در سال گذشته فقط فروش شرکت ایران خودرو نسبت به سال 1389 با کاهش مواجه شده است. بیشترین میزان صادرات در بین 400 شرکت برتر کشور مربوط به شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ایران، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام به ترتیب با 2.9، 2.2، 1.9، 1.5 و 1.3 میلیارد دلار بوده است. همچنین بالاترین میزان ارزش بازار به ترتیب مربوط به شرکت‌های مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی مارون به ترتیب با 150، 114، 83، 76 و 66 هزار میلیارد ریال بوده است. بیشترین میزان اشتغالزایی نیز به ترتیب متعلق به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بانک صادرات ایران، مخابرات ایران و بانک ملت با 53، 43، 33، 29 و 27 هزار نفر بوده است. بیشترین میزان دارایی نیز به ترتیب متعلق به بانک ملت، بانک مسکن، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک سپه، بانک پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، بانک پاسارگاد، موسسه مالی و اعتبار مهر و بانک اقتصاد نوین بوده است. از نکات جالب توجه رتبه‌بندی امسال می‌توان به سقوط شرکت ایران خودرو به رده دوم پر فروش‌ترین‌ شرکت‌های کشور اشاره کرد. این شرکت در سال 89 با 136 هزار میلیارد ریال پر فروش‌ترین شرکت ایران بود که در سال قبل با فروش 126 هزار میلیارد ریال رده دوم را به دست آورد.
کد خبر 20081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر کرمی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام.میخواستم از همین جا از مدیر عامل گروه سایپا به دلیل حفظ اشتغال و تولید تشکر ویژهای بکنم. از کارکنان بدنه قدیم سایپا