تثبیت بازار خودرو با عرضه مستقیم

پرشین خودرو: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش قیمت خودرو و کنترل بازار، انجام فروش و پیش فروش شرکت های خودروساز و تداوم آن به صورت مستیقم و بدون حضور واسطه ها و دلالان است.

یک فعالان بازار خودو با بیان این مطلب به «پرشین خودرو» گفت: در حال حاضر مشتری اصلی خودروسازان دلالان و واسطه ها هستند و مردم عادی کمتر موفق به انجام خرید مستقیم از خودروسازان می شوند که همین امر یکی از دلایل تداوم گرانی خودرو و مقاومت بازار در برابر کاهش قیمت ها ست. عی اکبری با تاکید بر اینکه حذف واسطه ها و دلالان کمک شایانی به ثبات بازار خودرو می کند، ادامه داد: در حال حاضر دلالان به صورت گسترده اقدام به خرید محصولات خودروسازان کرده و مانع خرید مستقیم خودرو توسط مردم می شوند ودر حقیقت با این کار گلوگاه عرضه خودرو را در دست گرفته اند. وی با بیان اینکه دلالان با کاهش و افزایش خودرو در مقاطع زمانی مختلف با بازار خودرو بازی می کنند، اظهار داشت: خرید مستقیم خودرو توسط مصرف کننده واقعی از افزایش قیمت خودرو جلوگیری می کند چرا که ورود عرضه خودرو به طور مستقیم به بازار، قیمت این محصول را در بازار تثبیت خواهد کرد. به گفته این کارشناس خودرو، برای حفظ تعادل در بازار و جلوگیری از شوک های مجدد قیمتی در روزهای پایانی سال باید فروشندگان و دلالان از بازار خودرو حذف شوند چرا که این افراد به جز داشتن سرمایه های هنگفت و رانت های اطلاعاتی و مالی هیچ تخصصی در زمینه خودرو نداشته و تنها منجر به آشفتگی، گرانی و نابسامانی بازار خودرو می شوند.
کد خبر 20133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    1 7
    بهترین کار برای جلوگیری از تخلفات این است که هر کس خواست ثبت نام کند ولی در آخر زمان مهلت کلیه اسامی قرعه کشی نوبت شود و سپس فراخوان برای پرداخت پول انجام گیرد
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    2 0
    یکی نیست بگه بازار خیلی وقته رها شده به امون خدا. قیمت کارخونه رو پایین بیارین قیمت بازار خودش پایین میاد بدون زحمت آقایون زحمت کش دست اندرکار صنعت پرمنفعت خودرو سازی!!!!!
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
    3 0
    خودرو سازان دست به دامن دلالان شدند!!!!! بعد از چندروز از باز شدن سایت فروش خودرو سازان و فروش نرفتن خودرو های خودرو سازان سقف خرید یک خودرو به ازای هر کد ملی برداشته شد تا دلالان برای خرید دست بکار شوند ولی با این قیمتها فکر نکنم دلالی خرید کند.برای اثبات یک سری به سایت فروش ایران خودرو بزنید که در آن سقف خرید برای مشتری نامحدود است.
  • احسان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    0 0
    بزرگترین دلالهای بازار همین خودروسازا هستن و بس.