کد خبر 20452
۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
این کاهش تعرفه دردی را دوا نمی کند

پرشین خودرو: اگرچه وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش پنج درصدی تعرفه واردات خودرو در سال آینده خبر داده است اما یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که تعرفه واردات این محصول باید بیش از 50 درصد کاهش یابد.

به گزارش «پرشین خودرو»، امرالله امینی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: کاهش تعرفه واردات خودرو در حد پنج درصد دردی از مصرف‌کنندگان این محصول دوا نخواهد کرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چرا مصرف‌کننده داخلی باید برای خودرویی که از نظر کیفیت 10 میلیون تومان نیز نمی‌ارزد 20 میلیون تومان پرداخت کند؟ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: راهکار اصلی حل این مشکل کاهش بیش از 50 درصدی تعرفه واردات خودرو است تا از یک سو خودروهای با کیفیت خارجی با قیمت مناسبی وارد کشور شده و از آن سو نیز خودروسازان تحت شرایط رقابتی مجبور به ارتقای کیفیت محصولات خود متناسب با قیمت آنها شوند. به گزارش ایسنا، امینی تصریح کرد: با توجه به رشد سه برابری نرخ ارز، هزینه‌های واردات خودرو به کشور به شدت افزایش یافته است بنابراین در این شرایط کاهش پنج درصدی تعرفه واردات تاثیر بسیار ناچیزی در کاهش قیمت این محصول خواهد داشت.
کد خبر 20452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    2 0
    ما که میگیم تعرفه واردات ماشینهای ژاپنی رو بدون کلاس بندی صفر کنین مخصوصا آنهایی رو که کم مصرف هستند آخه از ژاپن ها کم مصرف تر چیزی هست؟