تغییرات جدول کیفی خودروهای تولید داخل +نمودار

پرشین خودرو: حذف خودروهای نیو مزدا3 و هیوندای اونته از جدول رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل به دلیل توقف خطوط تولید این دو خودرو، از مهمترین تغییراتی است که در جدول جدید کیفیت خودروها رخ داده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در بهمن ماه 1391 مجموع خودروهای تولید شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 7.7 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با كاهش 34 درصدی مواجه شد. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل كشور مختص خودروهای سبك(سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین(مسافری و باری) بوده است. در بخش سواری شاهد افزایش 5.1 درصدی تولید نسبت به ماه قبل بودیم كه از جمله عوامل اصلی در این روند صعودی مربوط به تولید مجدد خودروهای شركت مدیران خودرو (MVM110 ، MVM530 ، MVMX33) و همچنین سوزوكی گرند ویتارا است. از دیگر نكات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ خودروهای تولید داخل می‌توان به قطع تولید خودروهای نیو مزدا3 و هیوندای اونته و افزایش تولید قابل توجه خودروهای تیبا و پژو405خراسان اشاره کرد. به طبع افزایش تولید خودروهای سواری در بهمن ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل 2.4 درصد افزایش یافت بطوریكه جمعا 18 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت كه 13 مدل(تیانا، گرندویتارا، رنو مگان، تندر90، توجوی هاچ بک، پژو پارس، لیفان 620، پژو 405، سمند، ام.وی.ام 530 و ایکس33) در سطح كیفی خیلی خوب و پنج مدل در سطح كیفی خوب(تیبا، ام.وی.ام 110، سایپا131 و سایپا132) قرار گرفته ‌است. براساس این گزارش، در بخش عیوب فنی و عملكردی خودروهای سواری پراید X131 و لیفان 620 بیشترین نمرات منفی را كسب کرد. از طرفی شاهد بهبود 6.8 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای تندر90 ایران خودرو و توجوی هاچ بک است. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهایMVM110 و پژو 405 بیشترین نمرات منفی را كسب کرد. در ضمن شاهد بهبود 7.9 درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم كه بیشترین تغییر برای خودروی تندر90 ایران خودرو و توجوی هاچ بک می باشد. در بخش بدنه خودروهای پراید X131 و پراید X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را كسب کرد، همجنین نسبت به ماه قبل افت 9.6 درصدی را شاهد هستیم كه بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای تندر90 ایران خودرو و پژو پارس خراسان است. براساس گزارش ISQI، در بخش رنگ، خودروهای MVM530 و MVMX33 بیشترین نمرات منفی را كسب کرد، بطوریكه شاهد تنزل 14.8 درصدی نسبت به ماه قبل بودیم که خودروی توجوی هاچ بک نقش بسزایی در این روند نزولی دارد. ایرادات مهم و اساسی نیز روند رو به رشد 21.4 درصدی داشته كه عمدتا مربوط به خودروهای مگان و سمند می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل كیفی 0.7 درصدی بوده كه میانگین نمره منفی خودروها در قیاس با ماه قبل تغییرات قابل توجهی نداشته است. از دیگر نكات حائز اهمیت می‌توان به ارتقاء سطح كیفی خودروهای پراید X131 پارس خودرو و پراید X132 در سطح كیفی خوب و جهش آنها از سطح B به B+ اشاره كرد. همچنین می‌توان جابجایی رده کیفی خودروی تندر90 ایران خودرو و پارس خودرو را در جدول ماه جاری مشاهده کرد بطوریکه تندر90 پارس خودرو بر خلاف ماه پیش بالاتر از هم نام ایران خودرویی خود قرار گرفت. از طرفی هم خودروی پژو 405 ایران خودرو که ماه پیش در رده پایین تر از هم نام ایران خودروی خراسانی خود قرار داشت، در این ماه بالاتر از پژو 405 خراسان قرار گرفت.
کد خبر 20626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلیزر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    2 0
    اخه یکی نیست بگه این خودروهای به اصطلاح باکیفیت در مقایسه با چه خودروهایی با کیفیت شناخته شدند مثلا سوزوکی ویتارا با بلیزر قدیمی یا ماشین روز مثل تویوتا لندکروزر GXR قابل مقایسه هستند!!!!!!!!!