کد خبر 20659
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
آمار احتکار خودرو از زبان یک نماینده

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به کاهش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو حداقل باید ۶۰ درصد کاهش یابد، گفت: اخیرا مدیر یک شرکت خودروسازی اعلام کرده است که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودرو تولید می‌کند که با توجه به ظرفیت تولید مشخص است که حدود ۴۰ هزار خودرو در انبار نگهداری شده است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی خودرو با توجه به جلسه رئیس جمهور با وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیران شرکت‌های خودروسازی، گفت: البته با توجه به اینکه قیمت خودرو بعضا تا ۲۰۰ درصد افزایش داشته است کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو تاثیر گذار نخواهد بود. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر صنعت خودور از ارز مبادله ای استفاده می کند میزان ارزبری خودرو، هزینه های دستمزد و مواد اولیه ای که ارزبری ندارد مشخص است، در مجموع باید حداقل قیمت خودرو های داخلی ۶۰ درصد کاهش یابد. وی با تاکید بر اینکه در مقطع فعلی باید قیمت خودرو کاهش اساسی داشته باشد، درباره زمان کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت خودرو تا پایان امسال اعمال می شود و روز یکشنبه هفته آینده نیز احتمالا جلسه ای با خودروسازان خواهیم داشت. نعمتی‌ادامه داد: در جلساتی که با وزیر صنعت معدن و تجارت و خودروسازان داشتیم پیشنهاد کاهش قیمت خودرو را دادیم و وزیر نیز افزایش قیمت خودرو را قبول کردند و پیگیری کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار دادند. این نماینده مردم در مجلس درباره دلیل اصلی افزایش قیمت خودور با توجه به اینکه برخی خودروهای داخلی ارزبر نیستند، با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو مشکل مدیریتی است، افزود:اگر مجموعه‌ای به مدت ۹ ماه با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کند قرار نیست هزینه این کاهش ظرفیت توسط مردم پرداخت شود. وی با بیان اینکه دلیل بعدی در افزایش قیمت خودرو این است که خودروسازان در خرید سهام و یا در جاهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند و این سرمایه ها از گردش تولید خارج شده است، ادامه داد: امروز در صنعت شاهد بهره‌وری نیستیم و اگر قرار است خودروهای داخلی ما با خودروهای خارجی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ سیاسی رقابت داشته باشد بحث افزایش بهره‌وری نباید فراموش شوددر حالی که عموما این موضوع را شاهد نبودیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا یک شرکت خودروسازی اعلام کرده که تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودرو تولید می کند که با احتساب تولید حداکثر ۲هزار ۴۰۰خودرو در روز، این میزان در مدت یک‌ماه توانایی تولید حدود ۶۰ هزار خودرو را دارد؛ این در حال است که و یک شرکت خودورسازی تولید ۱۰۰ هزار خودرو را اعلام کرده است، این بدان معنا است که حدود ۴۰ هزار خودرو از گذشته تولید و در انبارها نگهداری شده است و عدم عرضه به موقع خودرو نیز آشفته بازار خودرو را رقم زده است.
کد خبر 20659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • armin ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    1 0
    نمیخریم نمیخریم نمیخریم . خدایی این یجارو متحد باشیدو نخرید تا سودش بره جیب خودمون. آب از سر ما گذشته پس اگه بیشتر بشه بهالمون فرقی نداره.من یکی که تا نیاد زیر 10تومن پولم نمیرسه.
  • حسین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    ما هم نمی خریم