کد خبر 20765
۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
جلوی واردات خودرو را می گیریم!

پرشین خودرو: یک نماینده مجلس اعلام کرد: جلوی واردات خودرو را خواهیم گرفت و یقینا در تحقیق و تفحص متخلفان مشخص و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، نادر قاضی‌پور در ادامه خاطرنشان ساخت: واقعیت این است که در این بین همه مقصر هستند؛ بحث خودرو موضوعی حاکمیتی است و واگذاری شرکت‌های دولتی در حوزه خودروسازی باعث مشکلاتی شده است. این مشکل گستره‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت تا خودروسازان را دربر گرفته است. نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، افزود: زمانیکه مواد اولیه قطعه سازی گران شد و خودروهای تولیدی در وقت تعیین شده واگذار نشد، دولت باید وارد عمل می‌شد؛ همچنین در زمانیکه خودروسازان نیاز داشتند تزریق مالی شوند، دولت می‌بایست پیش قدم می‌شد. قاضی‌پور تصریح کرد: مردم بدلیل عدم مدیریت صحیح نهادهای خودروسازی باید هزینه‌ها را پرداخت کنند؛ خودروسازان بایستی خودروسازی کنند و اینکه بانک دار باشند؛ در حالیکه هر گروه خودروسازی بالای یکصد شرکت زیرمجموعه و دارای هزینه‌های زائدی است. وی گفت: زمانیکه خودروسازان نیازمند ارز هستند بانک مرکزی باید پرداخت کند و ما نیز در مجلس تابع آن هستیم؛ در عوض خودروسازان مبالغ خود را در بانک‌های ایرانی تزریق کنند. قاضی‌پور در ادامه خاطرنشان ساخت: این قیمت‌ها یک شبه افزایش نیافته است؛ هزاران خودرو در پارکینگ‌ها در نوبت فروش هستند؛ شورای رقابت نیز رای داده است که انحصاری بودن خودرو باز شود و فردا بر روی قیمت گذاری‌ها رای خواهد داد. این نماینده مجلس تصریح کرد: شورای رقابت نهادی فراقوه‌ای است و از هر سه قوه اعضایی دارد؛ مجلس نیز اجازه نخواهد داد خودروسازی ایران تعطیل شود و جلوی واردات خودرو را خواهیم گرفت و یقینا در تحقیق و تفحص، متخلفان مشخص و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.
کد خبر 20765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    5 0
    شما برو گل گاو زبون دم کن برات خوبه اگه به شما ماشین آزارا مدل جدید بدن با جون و دل قبول می کنی و سوار می شی اونوقت این مردم چی شون از شما کمتره در ضمن سالانه با این ماشین های تولید داخل جون آدم ها رو می گیرید پس اول فکر کن و بعد حرف بزن.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    4 0
    حالا خوبه همه مردم می دونند که نماینده های مجلس چه ماشین ها مدل بالایی سوار میشن ماشین خوب خارجی حق این مردم است.
  • رویا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    5 0
    زرشک طلایی تقدیم آقا
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    5 0
    من نمیدونم با اینهمه حمایت و جلوگیری از واردات اینا الان کجا رو گرفتند که بازم دارند جلوش رو میگیرند اقاجون عرضه تولید ماشین نداریم دیگه درهای واردات رو باز کنید یا همین کارخونه های بیخودی رو به شرکت های خارجی برای تولید خودرو بدید چه اشکالی داره نه کسی بیکار میشه و به نفع مردم هم هست ارز از مملکت خارج میشه؟ خوب تا الان که خارج نشده وضعمون اینه مطمئنا بهتر از این خواهیم بود
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    19 0
    هر کاری میخواهید بکنید ما .........نمیخریم به قیمت خونمان
  • رضوی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    14 0
    بروبابا خودشما اقای نماینده چی کارکردی که این خودروسازها اولا ... تولید نکنند بعدشم این .... تولیدی را به مردم نیندازند ناسلامتی وکیل ملتی