کد خبر 20876
۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
سرانجام قیمتی خودرو چه می شود؟

پرشین خودرو: یکشنبه گذشته در حالی قرار بود شورای رقابت تکلیف قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند که همزمان با آن معاون اول رییس جمهور با حضور در شرکت سایپا پیش از ابلاغ مصوبات این شورا، به بداهه گویی در مورد تعیین قیمت‌ها پرداخت.

به گزارش «پرشین خودرو»، بر این اساس یکشنبه گذشته قیمت خودروهای داخلی با دومصوبه روبه‌رو بود. مصوبه شورای رقابت که خودروسازان را ملزم می‌کرد قیمت‌ها را به شهریورماه سال جاری بازگردانند و مصوبه سرپایی محمدرضا رحیمی در جمع خودروسازان و وزیر صنعت و معدن و تجارت که قیمت‌ها را فی‌البداهه بین نیم تا چهار میلیون تومان کاهش داد. حال تناقض در مصوبات یکشنبه گذشته نه تنها بازار و مشتریان را سرگردان کرده، بلکه خودروسازان و مسوولان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز هنوز تکلیفی برای تعیین قیمت‌ها ندارند. بر این اساس ظاهرا دیروز کمیسیون اصل 90 برای رهایی از بلاتکلیفی جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس شورای رقابت و نمایندگان دو انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار کرد تا شاید راهی در این زمینه بیابد، اما نتایج جلسه روز گذشته با تضادهای آشکاری از سوی حاضرین نقل می‌شود. به نوتشه دنیای اقتصاد، دبیر انجمن خودروسازان ایران از لغو مصوبه شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر می‌دهد. این در حالی است که جمشید پژویان رییس شورای رقابت موارد ذکر شده از سوی دبیر انجمن خودروسازان را تکذیب کرده و از اجرای پر قدرت مصوبه خودرویی این شورا خبر می‌دهد. وی در نهایت آنچه را در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت مطرح شده کذب محض خواند و عنوان کرد که باید افرادی که آن را مطرح کرده‌اند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. وی همچنین تصریح کرد که گمانه‌زنی‌های فعلی در رابطه با لغو دستورالعمل شورای رقابت تنها به این دلیل است که برخی خودروسازان با حمایت غیرقانونی سازمان حمایت قیمت‌ها را به صورت غیرقانونی افزایش داده‌اند و حالا می‌ترسند با دستورالعمل جدید قیمت‌ها به حالت قبل خود بازگردد. در هر صورت مشخص نیست مصوبات شورای رقابت که به دستور رییس‌جمهور تشکیل و به تعیین تکلیف قیمت خودرو پرداخت چه می‌شود؟ این در شرایطی است که هم اکنون برخی شورای رقابت را متهم می‌کنند که باید پیش از این به وظیفه قانونی خود عمل می‌کرده و اکنون زمانی نیست که بخواهد در این زمینه اظهارنظر کند.
کد خبر 20876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 8سیلندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    5 1
    پژویان عزیز محکم و استوار جلو این مافیای خودروساز ایستادگی کن .خدا قوت
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    14 0
    فقط شورای رقابت! امیدواریم آقای پژویان و همکارانشان جلوی این مافیای خودروسازی که بعد از در آغوش کشیدن سازمان حمایت ظاهرا حتی در مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ هم نفوذ کرده اند بایستند.
  • عاشق ایران ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    0 0
    اقای پژویان بااین .....باید مثل خودشون رفتارکنین محکم باشین واستوار نزارین بیشتر ...... کنن