کد خبر 20928
۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
سرنوشت تولید خودرو با دو ایربگ چیست؟

پرشین خودرو: در حالیکه تنها چند روز تا پایان سال جاری باقی مانده است هنوز مشخص نیست که آیا از ابتدای سال آینده سواری‌های داخلی با دو ایربگ تولید خواهند شد یا خیر؟

به گزارش «پرشین خودرو»، طبق قانون از ابتدای سال آینده تمام سواری‌های داخلی باید با دو کیسه هوا تولید شوند. با این حال خودروسازان در مواضع قبلی خود اظهار کرده‌اند که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ و ارزبری این محصول امکان تامین کیسه هوا به تعداد کافی وجود ندارد. حدود یک ماه پیش دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد خواستار تولید تندر 90 با یک کیسه هوا شدند. آنها اعلام کردند که در حال حاضر امکان تامین این قطعه به مقدار کافی وجود ندارد. به این ترتیب با حذف یک ایربگ از خودروی تندر 90 این محصول در حال حاضر تنها با یک کیسه هوا تولید می‌شود. البته در برابر این مواضع خودروسازان بود که چندی پیش مسوولان سازمان ملی استاندارد از ارسال نامه جدیدی به خودروسازان مبنی بر ضرورت تجهیز محصولات سواری به دو کیسه هوا از ابتدای سال 92 خبر دادند. پیش از آن نیز بهادر کاظمی - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران - اظهار کرده بود که از ابتدای سال آینده تمام سواری‌های داخلی باید با دو کیسه هوا تولید شوند و نیروی انتظامی می‌تواند شماره‌گذاری سواری‌های تک ایربگه را متوقف کند. به گزارش ایسنا،در این شرایط در حالیکه تنها چند روزی به پایان سال جاری و آغاز سال 1392 باقی مانده است مشخص نیست که آیا خودروسازان از ابتدای سال آینده موفق خواهند شد محصولات خود را به دو کیسه هوا تجهیز کنند یا خیر؟
کد خبر 20928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    الان منی که تحویل فروردین بودم و دعوتنامم اومده و احتمال زیاد مدل خودرو 92 میشه پس مجبورن با 2 ایربگ بزنن؟فکر کنم باز باید مترسک خودروساز و این سازمان ها باشیم
  • رضاس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
    1 0
    عدم شماره گذاری خودروی تک ایربکه از ابتدای سال 92!!!احتمالا این هم بهانه دیگری خواهد شد برای کاهش عرضه و افزایش قیمت !!!!!راهور که به وظیفش عمل می کنه خودرو ساز هم که مدعیه و مظلوم و بی گناه!!!