کد خبر 21289
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
شمارش معكوس تعطیلی قطعه سازی

پرشین خودرو: در سال گذشته بواسطه سیاست های غلط اقتصادی و تحركات نادرست مالی در بخشنامه های بانك مركزی و افت بیش از 50 درصدی تولید خودرو در كشور بیش از سی و پنج درصد از شاغلین مستقیم و غیرمستقیم صنعت خودرو كه قریب به 600 هزار نفر نیروی ماهر و آموزش دیده بودند از این صنعت ناگریز حذف شدند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از انتخاب، دبیر انجمن قطعه سازان ایران وضعیت بغرنج تولید در قطعه سازان خودرو را در سال جاری نیز ادامه دار دانست و گفت: درصورت تداوم فضای كسب و كار سال گذشته تعداد بیشتری از نیروهای مشغول بكار در این صنعت بی كار خواهند شد. ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته بواسطه سیاست های غلط اقتصادی و تحركات نادرست مالی در بخشنامه های بانك مركزی و افت بیش از 50 درصدی تولید خودرو در كشور بیش از سی و پنج درصد از شاغلین مستقیم و غیرمستقیم صنعت خودرو كه قریب به 600 هزار نفر نیروی ماهر و آموزش دیده بودند از این صنعت ناگریز حذف شدند. قربانی ادامه داد در این بین چیزی در حدود 130 هزار نفر از شاغلین مستقیم بكار و تعداد بی شماری از شاغلین غیرمستقیم از كار بیكار و در بهترین شكل ممكن با از بین رفتن درآمد و كاهش آن مواجه شده اند. دبیر انجمن قطعه سازان از تداوم این روند در صورت ادامه فضای كسب و كار نامطمئن بوجود آمده و عدم حمایت های مرسوم از این صنعت و بیكاری تعداد بیشتری از كارگران این صنعت خبر داد. قربانی تصریح كرد: حدود 80درصد قیمت تمام شده یك خودرو را قطعات آن تشكیل می دهد و مهمترین عامل در حفظ اشتغال در صنعت پر اشتغال خودرو حمایت و همراهی با صنعت قطعه سازی است. وی افزود: كشور ما در یك بیان كلی برای شاغلین در این صنعت هزینه كرده است و در تعابیر كلان مدیریتی می گویند سرمایه ملی هر كشوری نیروی انسانی آن كشور بوده و درحال حاضر كشورهایی كه نیروی انسانی شاغل ماهر و آموزش دیده دارند اصولا در رده های بالای اقتصادی دنیا قرار دارند. قربانی با اشاره به گستردگی صنعت قطعه سازی تاكید كرد: وقتی شما از این صنعت صحبت می كنید قطعاً از صنعت فلز، لاستیك، پارچه، قطعات الكتریكی و بسیاری از صنایع دیگر حرف می زنید در واقع می توان صنعت خودرو را لوكومتیو صنعت داخلی دانست چون این صنعت با صنایع بالادستی نظیر فولاد، و پائین دستی مرتبط بوده و تاثیر مستقیمی در ادامه بكار بسیاری از صنایع دارد. دبیر انجنن قطعه سازان اذعان داشت: كشور ما به لحاظ تركیب جمعیتی جامعه ای جوان است و حدود 70 درصد جمعیت كشور را زیر 30 ساله ها تشكیل می دهند و این تعداد نیاز به شغل و كار دارند و در این بین شرایط حفظ كسب و كار و صنایع پر اشتغال كشور از واجبات تصمیم گیرندگان چه در مجلس چه در صنعت و چه مسئولانیك ه مرتبط با صنعت كشور هستند خواهد بود. متاسفانه ما در سال گذشته علی رغم اینكه سال تولید و حمایت بود انتظار داشتیم كه در جهت حفظ تولید فعالیت های اساسی صورت بگیرد ولی حداقل می توان گفت كه در صنعت خودرو و صنایع دیگر این اتفاق نیافتاد و زبان آمار نشان دهنده است كه موفقیتی در این خصوص ایجاد نشده است.
کد خبر 21289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    1 1
    فروردین اردیبهشت خرداد تیر 3 2 1 0 شمع چراغ قطعه سازی به ابدیت پیوست .خدا بیامرزدشان!!!!
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    0 0
    جناب نعمت بخش 600 هزار نفر بیکار شدن درست. اما 1200 نفر همین امسال.... بله فقط همین امسال به خاطر ماشین های بی کیفیت و از رده خارج شما جان خودشونا از دست دادن.... شما که انقدر نگران معیشت کارکنانتون هستید فکر جان مردم میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟