کد خبر 21472
۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
چینی‌ها در کمین بازار ایران

پرشین خودرو: اجناس چینی سال‌ها است که راه ورود خود را به کشورمان باز کرده‌اند و در مقابل چشم تولید‌کنندگان داخلی بازار کشور را قبضه کرده‌اند، حال به نظر می‌رسد نوبت به بازار خودرو رسیده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، چرا که سال گذشته کشورمان چهارمین مقصد خودروهای چینی در دنیا بوده است. طبق آخرین آمار سال گذشته میلادی، پس از الجزایر، عراق و روسیه، ایران چهارمین مقصد صادراتی خودروهای تولید شده با برند چینی بوده است. اما با مشاهده این آمار می‌توان متوجه شد در شرایطی که خودروسازی کشور روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، چینی‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی روی بازار خودروی کشور کرده‌اند؛ چرا که با کاهش تولید خودرو طی سال گذشته، جنب و جوش شرکت‌های خودروسازی چین در داخل کشور هم بیشتر شده است. اما پیش از انتشار این آمار هم بسیاری از کارشناسان از قبضه شدن بازار خودرو توسط محصولات چینی هشدار داده بودند. حال با توجه به شرایط صنعت خودروسازی کشور، به نظر می‌رسد این هشدارها از قبل جدی‌تر شده‌اند. به گزارش دنیای اقتصاد، کاهش شدید تولید خودرو، افزایش قیمت خودروهای داخلی، نیاز بازار به خودرو‌هایی که حداقل‌هایی از تکنولوژی روز را داشته باشند و … باعث یادآوری هشدارهایی می‌شود که پیش از این نیز به گوش خورده بود، اما به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، کاهش تعرفه واردات خودرو و تهدید به صفر شدن آن در صورت عدم اجرای دستورالعمل شورای رقابت برای قیمت‌گذاری توسط خودروسازان نیز نگرانی جدیدی را ایجاد می‌کند؛ چرا که کارشناسان عقیده دارند در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو، با توجه به افزایش نرخ ارز، واردات خودرو به سمت خودروهای درجه دو و سه چینی خواهد رفت، مسیری که با توجه به تجربه‌های دیگر صنایع به مقصد خوبی ختم نخواهد شد. بر همین اساس سال گذشته میلادی ۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که بیشتر آنها شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانه‌های داخل کشور است.
کد خبر 21472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1 0
    شما بگو رده ششم باز بهتر از خودرو داخل هست كه هر روز براي ادم مشكل ايجاد ميكنند خيلي هم خوب كار ميكنه الان لوازم بهداشتي مثل خمير دندان و كرم ادكلن فكر ميكني رده چندم است ما داريم استفاده ميكنيم نظارت وجود دارد همه پناه بر خداست وقتي تو شير خوردني خودشون ميگن براي ماندگاري بيشتر وايتكس ميريزيم شما چه انتظاري از صنعت خودرو دارين
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    3 0
    از هموطنان خواهش می کنم نه خودروی چینی بخرند و نه خودرو ایرانی..