کد خبر 21490
۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
مشکل ایربگ دوماهه حل نمی‌شود

پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان با بیان اینکه مشکل تأمین ایربگ در مدت دو ماه برطرف نمی شود، گفت: با وجود مصوبه اخیر دولت برای شماره‌گذاری خودروهای با یک ایربگ، این کار هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، داوود میرخانی رشتی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به مهلت دو ماهه دولت به خودروسازان برای نصب دو ایربگ بر روی تولیداتشان، شماره‌گذاری خودروها از سر گرفته شده است، اظهار داشت: خیر، شماره‌گذاری هنوز شروع نشده است. وی افزود: اخیراً دولت مهلت دوماهه برای نصب دو ایربگ بر روی خودروها را صادر کرده، اما این در حالی است که مشکل تأمین ایربگ در عرض دو ماه برطرف نمی‌شود و پس از گذشت این مدت، باز هم کش مکش بر سر نصب ایربگ ادامه خواهد داشت. وی تأکید کرد: این روزها مصوباتی صادر می‌شود که امکان اجرایی شدن ندارند. میرخانی با بیان اینکه سه سال پیش قرار بود نصب ایربگ راننده به عنوان یک آپشن در شرکت‌های خودروساز اجرایی شود، افزود: در زمان تصویب این موضوع، کلمه امکان در عبارت «امکان نصب» حذف شد و در نتیجه نصب ایربگ اجباری شد در حالی که در دنیا ایربگ به عنوان یک آپشن بر روی خودرو‌ها نصب می‌شود. وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه واردات کیسه هوا به دلیل نبود ارز و گشایش اعتبار، گفت: شرکت‌های خودروساز باید ایربگ را از شرکت‌های سازنده این قطعه خریداری کنند که در حال حاضر این سازنده‌ها با مشکل واردات قطعات اولیه ایربگ برای مونتاژ روبرو هستند. به گفته وی، حدود 4 شرکت سازنده ایربگ در کشور وجود دارد که با تمام ظرفیت فعال نیستند. مصوبه‌ای برای خودروهای یورو 2 صادر نشده است مشاور انجمن خودروسازان همچنین با اشاره به توقف شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو 2 گفت: به خودروساز فشار می‌آورند که تولیداتش را با استاندارد یورو 4 عرضه کند در حالی که سوخت یورو 4 در کشور توزیع نمی‌شود. وی افزود: سوخت یورو 4 در کشور تولید می‌شود ولی خط لوله انتقال جداگانه برای این نوع سوخت پیش‌بینی نشده و در نهایت سوخت یورو 4 با یورو 2 مخلوط می‌شود. وی ادامه داد: مصوبه جدیدی در مورد شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو 2 صادر نشده است. دستورات رئیس جمهور اجرایی نشد وی همچنین با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر لزوم کاهش 10 درصدی قیمت خودرو، گفت: این کار امکان‌پذیر نیست زیرا در حال حاضر قیمت خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شود در حالی که خودروسازان برای خرید مواد اولیه از ارز آزاد استفاده می‌کنند. میرخانی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور برای پرداخت ارز مبادله‌ای و تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان عملیاتی نشد.
کد خبر 21490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    7 0
    فکر کنم حالش بده کل دنیا دارن بالای 7 تا ایربگ کار میکنن بعد داشتن 2 ایربگ ابشنه؟
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    4 3
    خودروهات بمونن رو دستت تا باد کنه میرخانی
  • دومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 0
    اقایون یه سر به اینترنت بزنین متوجه میشین که اون جا واسه جون ادما اول ارزش می ذارن.بعد پولشون. ایربگ،abs,ebd,curse contorl و ۱۰ تا دیگه به صورت استاندارد روی خودرو نصب هست،نه یه اپشن که با کلی بد قولی بذارن. سه سال شما می خوایین دو ایربگ کنین هنوز نتونستین،بعد این حرفها رو تحویل میدین؟ شروم اوره واقعا. چرا این قده بی مسئولیت ؟!!!!!