کد خبر 21498
۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
نامه انجمن خودروسازان به مسئولان

پرشین خودرو: انجمن خودرو سازان در نامه ای به مسئولان دولتی از آنها خواست تا علاوه بر مشارکت فعالانه در جریان نحوه قیمت گذاری خودروها در شورای رقابت، تمهیدات لازم برای قرار دادن مبلغ زیان سال گذشته و امسال خودرو سازان در بودجه 92 قرار گیرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، انجمن خودروسازان در نامه خود با یادآوری اینکه قیمت گذاری غیرکارشناسانه و تحمیلی خودرو در سال گذشته منجر به زیان تمام شرکت های خودروساز از جمله زیان 36 هزار میلیارد ریالی دو خودروسازی بزرگ کشور شده، چند درخواست داشته است. خواسته اول انجمن خودروسازان این است که نامه 18 آذرماه سال گذشته آنها به رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری شود. در نامه اشاره شده انجمن خودروسازان به استناد تبصره دو ماده 101 برنامه پنجم توسعه از سازمان حمایت خواسته بودند که نسبت به جبران زیان خودروسازان از محل بودجه سالانه اقدام شود. انجمن خودروسازان در ادامه از رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به عنوان صاحب لااقل 20درصد از سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا خواسته است تا تمهیدات لازم برای قرار دادن مبلغ زیان یاد شده و همچنین پیش بینی زیان سال جاری شرکت های خودروساز در بودجه سال 92 که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، انجام شود. انجمن خودروسازان در این نامه هشدار گونه به عملکرد شورای رقابت در نحوه قیمت گذاری خودرو نیز انتقاد کرده و آورده است: سازمان رقابت قیمت های شهریور 91 را ملاک محاسبه قرار داده، در حالیکه قیمت های شهریور 91 همان قیمت های تحمیلی و غیرکارشناسانه سازمان حمایت در اسفند 90 بوده است. انجمن خودروسازان قیمت هایی که از سوی شورای رقابت ملاک محاسبه قرار گرفته را عامل ورشکستگی بسیاری از قطعه سازان و نهایتا کاهش 50 درصدی تیراژ تولید خودرو توصیف کرده است.
کد خبر 21498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    3 0
    این زیانی که میگویند به خاطر کم شدن تولید91 نسبت به سال 90 میباشد وزیان از سود میباشد.
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    6 0
    جنرال موتورز آمریکا کامل ورشکست شد و میلیاردها دلار ضرر داد و تلویزیون ما هم با خوشحالی خبرشو اعلام کرد . حالا بعد از 2 سال ببینید به کجا رسیده . امسال تویوتا رو پشت سر گذاشت و پرفروش ترین کمپانی شد . کسی هم نزاشت دولت همه جوره ازش حمایت کنه . حالا این دوتا ....ساز میگن باید ضررمونو بدین !!! ادعاشونم که تمومی نداره . تازه اگر ضرری کرده باشن .
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    4 0
    جانم؟؟ مطمئن هستید که حالتون خوبه؟؟ از بودجه عمومی ضرر شما را باید بدهند؟؟ واقعا رو که نیست!!!
  • 8سیلندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    4 0
    همش دروغ است موقعی که داشتن با پول مردم سهام بازی می کردن چی؟!