تثبیت بازار خودرو در گرو افزایش تولید

پرشین خودرو: یک کارشناس بازار خودرو مهمترین عامل کاهش قیمت و متعادل شدن بازار خودرو را تناسب میان تولید و عرضه عنوان کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی اکبری با تاکید بر اینکه تاثیرگذارترین عامل در کاهش قیمت خودرو افزایش تولید است، ادامه داد: کاهش واقعی قیمت خودرو تنها با افزایش تولید امکان پذیر است و مادامی که بازار با کاهش عرضه روبرو باشد خودرو رنگ ارزانی به خود نخواهد دید. وی با انتقاد از توجه بیش از حد به مصوبه قیمت گذاری خودرو گفت: این روزها تمام فکر و ذهن مردم و مسوولان متوجه قیمت گذاری خودرو شده در حالی که یکی از شاخص های مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت خودروها یعنی تولید به دست فراموشی سپرده شده است. اکبری با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات، خواسته یا ناخواسته روند نزولی تولید خودرو در کشور ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت خودرو در کشور کاهش تولید و عرضه است به طوری که میزان عرضه خودرو از 1.5 میلیون دستگاه به کمتر از 700 هزار دستگاه رسیده در حالی که تغییری در میزان تقاضا ایجاد نشده است که این امر منجر به برهم خوردن تعادل بازار خودرو شده است. این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه مسوولان همزمان با پیش بردن بحث قیمت گذاری خودرو باید تولید را نیز مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: اگر شورای رقابت بتواند حرف خود را به کرسی نشانده و خودروسازان را ملزم به کاهش قیمت کند اما تولید و عرضه خودرو افزایش نداشته باشد ارزانی خودرو موقتی بوده و خوردو دوباره در جاده گرانی خواهد راند. وی اضافه کرد: در شرایطی که تقاضا برای خودرو بیش از عرضه آن است و تولید در حد مطلوب قرار ندارد قطعا این مسائل بی حاشیه نبوده و دلالان در قیمت خودرو نقش خواهند داشت، به این معنی که در صورت عدم افزایش تولید امید چندانی به ثبات بازار خودرو تحت تاثیر این مصوبه نخواهد بود. به گفته وی، مسوولان باید بر مبحث تولید خودرو نظارت داشته و برای حل مشکلات این صنعت اقدام کنند.
کد خبر 21521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد تفاخ ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    27 1
    چرا مسولان این همه انرژی رو صرف پیدا کردن مقصر میکنند واقعا نمیدونند که کشور ما در خوشبینانه ترین حالت در زمینه صنعت مونتاژ گره و علت اصلی رشد قیمت سه برابر شدن نرخه ارزه بیایین یک بار با مردم صادق باشین و قبول کنین که تحریمها کمر اقتصاد مملکت رو شکسته و از پرداختن به مسائل حاشیه ای مثل دلالان و این مسائل بیهوده جلوگیری کنیم .نرخ ارز را ثابت کنیم تا اعتماد به بازار برگرده و سرمایه گذاران با خیال راحت تر بتونن به فکر برگشت سرمایشون باشن ....اما....
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    9 1
    با نظر محمد تفاخ موافقم ولی افزایش نرخ ارز تنها دلیل کاهش تولید نیست. مدیران صنعت خودرو در کشور ما نتوانستند پیش بینی های به موقع و به جایی را برای این بحران انجام داده و صنعت خودرو را قبل از اینکه وارد این بحران شود، از این وضعیت نجات دهند.درمواقع مدیران خودرویی ایران فقط نشستند و تماشا کردند و حالاکه کارشون بیخ پیدا کرده همه چیز و همه کس را مقصر میدانند به جز خودشون.
  • قلی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    6 0
    گزارش اسفندماه 91 گمرک http://www.irica.gov.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=6ea189a7-bab1-4a4d-9839-78bfe35e70d6 پراید 13 میلیون پارس 16 میلیون لطفا منتشر نمایید