کد خبر 21539
۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
«خودرو کیلویی چند» نامه‌نگاری شد!

پرشین خودرو: در پی اظهارات زمستان سال گذشته رئیس جمهوری مبنی بر اینکه «خودرو کیلویی چند»، شورای رقابت از خودروسازان خواست تناژ محصولات خود را به تفکیک به این شورا اعلام کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اواسط زمستان سال گذشته بود که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در نشستی تلویزیونی پس از انتقادات شدید از آشفته بازار خودرو، در نهایت گفت: "اصلا خودرو کیلویی چند." این اظهارات رئیس جمهوری که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ های کشور داشت، حالا مورد توجه شورای رقابت قرار گرفته و شورای رقابت در نامه رسمی به خودروسازان خواستار اعلام تناژ محصولات داخلی به این شورا شده است. به گزارش مهر، جمشید پژویان رئیس مرکز ملی رقابت و شورای رقابت در این نامه آورده است: "با توجه به نامه 10/91/1142 مورخ اسفندماه 91 مرکز ملی رقابت و جوابیه فرستاده شده از سوی شرکتهای خودروساز، مقتضی است جهت اطلاعات موارد ذیل را در اسرع وقت به این مرکز ارسال کنند. - با توجه به هزینه سرانه فرستاده شده برای هر یک از مدل‌های تولیدی خودرو، مشخص شود که این هزینه ها برای چه میزان و چه تناژی است. - روند قیمت تمام شده هر یک از خودروها(آنالیز قیمتی) به تفکیک 10 ساله گذشته و تناژ تولیدی هر یک از انواع خودروهای تولیدی مشخص شود." شورای رقابت قرار است دستورالعمل جامع قیمت‌گذاری خودرو را تا اوایل اردیبهشت ماه امسال نهایی و تصویب کند تا از این پس، قیمت خودرو براساس این دستورالعمل تعیین شود. جمشید پژویان رئیس شورای رقابت گفته است: خودروسازان مکلفند براساس دستورالعمل شورای رقابت مابه التفاوت قیمت خودرو را براساس نرخهای جدید که تا پایان فروردین یا اوایل اردیبهشت ابلاغ می شود، به مردم بازگردانند.
کد خبر 21539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    2 0
    شورای رقابت دقیقا دست گذاشت رو حساسترین نقطه ضعف این .... سازا.چون اینها چند ساله حاضر به ارائه این آنالیز نبودن.اون موقع که پراید 7 میلیون بود رو هر پراید 3 میلیون سود میبردند و هیچوقتم حاضر نشدند آنالیز رو ارائه کنند.البته از طرفی با ارائه آنالیز قیمتی ، دروغ بزرگ ... سازا طی 10 سال اخیر رو میشه و اون ادعای کذب بومی سازی بالای 90 درصد محصولاتشونه که کلا اونهارو زیر یه علامت سوال بزرگ میبره.ممکنه که دست به تهیه یک آنالیز ساختگی بزنن که شورای ملی رقابت باید حواسشو حسابی جمع کنه و مستندات کاملی از آمها بخواد.
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    0 1
    امیدوارم خودرو اینقدر گران شود که دیگر هر ننه قمری نتواند حتی خواب خریدن خودرو را ببیند .