کد خبر 21613
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
خودرو باید 30 درصد ارزان شود

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون اصل 90 می گوید وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو نیست و این شورا باید دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را تهیه کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، اعضای شورای رقابت امروز در نشستی به ابهامات باقی مانده خواهند پرداخت و دستورالعمل قطعی قیمت خودرو را تصویب خواهند کرد. این در شرایطی است که احتمال می رود با دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها به طور متوسط 10 درصد دیگر کاهش یابد اما رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس می گوید قیمت خودرو باید حدود 25 تا 30 درصد کاهش یابد. محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به نامه گفت: شورای رقابت در سال 91 به موضوع خودرو ورود کرد و در نهایت فرمول قیمت گذاری خودرو را بر مبنای نرخ تورم شش ماه دوم ۹۱ و در دو رنج ارز مبادله ای و ارز آزاد قیمت اعلام کرد که به دلیل کامل نبودن ،مبنای نرخ گذاری خودرو قرار نگرفت. نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت نیست و تهیه دستورالعمل تعیین قیمت بر عهده شورای رقابت است و این شورا باید بر اساس معیارهای مختلفی همچون نرخ تورم فرمول قیمت گذاری برای خودرو را تعیین کند. پورمختار تاکید کرد: تعیین قیمت خودرو برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و شورای رقابت تنها می‌تواند فرمولی برای تعیین قیمت خودرو ارائه کند. پورمختار ادامه داد: ضروری است که شورای رقابت دستور العمل تعیین قیمت خودرو را به سازمان حمایت ارائه دهد و سازمان حمایت نیز بر مبنای آن فرمول، قیمت گذاری کند. وی با بیان این که در روزهای پایانی سال جلسه ای با سازمان حمایت و معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم، گفت: در آن جلسه مقرر شد علاوه بر شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت هم فرمول پیشنهادی خود برای قیمت گذاری خودرو را ارائه دهد. پورمختار تاکید کرد: در شرایطی که شورای رقابت وظیفه خود را برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو به خوبی انجام دهد در روزهای آینده قیمت قطعی خودروهای داخلی مشخص می شوند. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: پس از بررسی ها به این نتیجه رسیده ایم که قیمت خودروهای داخلی باید حدود 25 تا 30 درصد کاهش یابد و اگر خودروسازان بر اساس قیمت های جدید محصولات خود را به فروش نرسانند با آنها با ابزارهای قانونی برخورد خواهیم کرد.
کد خبر 21613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    تا کاهش 40 درصدی خودرو در همه مدل ها = ادامه تحریم وسلام
  • شاهین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    13 1
    این حرفا یعنی حالا بشینید تا قیمت درآد!
  • مصرف کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    16 0
    مردم با نخریدن و تحریم خودرو خودشان قیمتهای خودرو را مشخص خواهند کرد . در صورتی که خودرو ساز بخواهد به تولید منطقی و فروش برسد باید میانگین درآمد جامعه را لحاط کند و همینطور دولت نرخ برابری ریال در برابر ارز را سر و سامان ببخشد .
  • خریدار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    6 0
    اقای پورمختارخدااز زبونت بشنوه.قربون ادم چیز فهم.کاش میشد شما میشدین رعیس شرکت های خودرو ساز نه یه مشت ادم سود جو که فقط به فکر جیب خودشونن
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    6 0
    از این مسئولین آبی گرم نمیشه فقط 2ماهه از اسفند ملت رو الاف کردند من قرار نیست توی ایران ماشین بخرم اما منتظر بودم ببینم اینا برای 1بار هم شده میتونن طرف مردم رو بگیرن
  • x ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    3 1
    اقاي پژوهان بيشترين زيان نصيب پيش خريد كنندگان شده فكري به حال اين قشر عزيز كنيد