کد خبر 21718
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
حجم واردات خودرو باید صفر شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش حجم واردات خودرو به دو ملیارد دلار در سال جاری گفت: حجم واردات خودرو به کشور باید صفر شود و نیازی به این میزان واردات به کشور احساس نمی شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور درباره پیشنهاد دولت برای افزیش حجم واردات خودرو در سال جاری به دو میلیارد دلار گفت: ما شدیدا با ورود هر نوع خودرو سواری مخالف هستیم. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش حجم واردات خودرو افزود: البته با ورود ماشین آلات صنعتی و معدنی به دلیل اینکه در کشور تولید نمی شوند مخالفتی نداریم. وی ادامه داد: البته واردات ماشین آلات صنعتی و معدنی تا زمانی که توانایی تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد، بلامانع است. این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: زمانی که خودروهای سواری داخلی مانند پژو ۲۰۶ و سمند را صادر می کنیم چه دلیلی برای واردات ماشین آلات خارجی از کشورهایی که ما را تهدید و تحریم کرده اند، وجود دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه حجم واردات خودرو به کشور باید صفر باشد، درباره حجم یک میلیارد دلاری واردات خودرو در سال گذشته تصریح کرد: نیازی به این حجم واردات خودرو به کشور احساس نمی شد. در حالی افزایش حجم واردات خودرو در سال جاری از یک میلیارد دلار سال گذشته به ۲ میلیارد دلار برای سال جاری از سوی دولت پیش بینی شده است که این موضوع با شعار حمایت از تولید ملی مغایر است و صنعت خودرور را زیر سوال می برد. لازم به ذکر است ثبت سفارش‌ واردات خودرو سال گذشته به دلیل اعمال برخی محدودیت ها، تا حد قابل توجهی کاهش یافت به طوری که حجم واردات خودور در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار بود اما به استناد گزارش دولت به کمیسیون تلفیق، با رفع برخی از محدودیت ها در ثبت سفارش خودرو در سال ۹۲ پیش بینی افزایش حجم واردات خودرو به ۲ میلیارد دلار عنوان شده است.
کد خبر 21718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضاس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    9 0
    این هم فرمایشی دیگه از یک وکیل دیگه خودروسازان مسوولیت پذیر در مجلس !!
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    10 0
    تا اونجا ما می دونیم مقام معظم رهبری فرمودند: جلوی انحصاری شدن کالاها باید گرفته شود پس شما خواهشا بی خودی خودت رو اذیت نکن و همچنین مردم رو شما خدمت گذار مردم هستی.
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
    11 0
    شما که برات مهم نیست بهترین خودرو وارداتی رو اونم مجانی برات میارن و سوار میشی پس این وسط مردم چی می شن با این خودرو های بی کیفیت داخلی که تاوانشون رو فقط مردم میدن و نه شما پس بی خودی نظر نده.
  • میثم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    11 0
    واقعا ا امثال ین نماینده ها چند کلاس سواد دارند؟ آیا چیزی از اقتصاد و فناوری می فهمند؟!؟؟
  • مصرف كننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    4 0
    ايشون از مشكلات موكلينش با اين خودروها بي خبرند وخودشون هم احتمالا" ماشين خارجي سوار ميشن كه نمي دونند كه خودروهاي داخلي چه وضعيتي دارند.
  • محمد رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    1 0
    میخوای به جاش فرغون بیاریم تا خودرو سازان کمی استراحت کنند