کد خبر 21729
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
اعلام تورم بخشی توسط نعمت بخش

پرشین خودرو: در شرایطی که مسوولان شورای رقابت در انتظار اعلام تورم بخشی خودروها از سوی بانک مرکزی هستند، دبیر انجمن خودروسازان ایران نحوه محاسبه تورم بخشی در صنعت خودرو را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در محاسبه نرخ تورم بخشی هر خودرو، میزان تورم ایجاد شده در تمام مولفه‌های دخیل در تولید آن خودرو از مواد اولیه گرفته تا حقوق و دستمزد پرسنل خودروسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: در یکسال اخیر بیشترین تورم رخ داده در صنعت خودرو مربوط به قیمت مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس، آلومینیوم، محصولات پتروشیمی و همچنین نرخ ارز است. به گزارش ایسنا، دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: گذشته از مواد اولیه، نرخ تامین مالی خودروسازان و قطعه‌سازان، نرخ بیمه، مالیات سالیانه و مالیات برارزش افزوده، حقوق و دستمزد و دیگر هزینه‌های ثابت و سربار خودروسازان افزایش یافته است. وی با بیان این‌که نکته قابل توجه دیگر در این زمینه دو برابر شدن هزینه‌های ثابت و سربار تولید خودرو به دلیل کاهش 50 درصدی تیراژ تولید است، خاطرنشان کرد: بنابراین بانک مرکزی در محاسبه نرخ تورم بخشی هر خودرو باید سهم هر خودرو از مواد اولیه، ارز و دیگر هزینه‌های ثابت و جاری را تعیین کرده و پس از بررسی میزان تورم رخ داده در هر یک از این متغیرها، میزان تورم بخشی هر خودرو اعلام کند. نعمت‌بخش تصریح کرد: البته نکته قابل توجه این است که شورای رقابت قیمت‌های فروردین 91 خودروها را به عنوان نرخ‌های پایه قرار داده در حالیکه از نظر ما قیمت‌های فروردین 91 همان قیمت‌های تعیین شده در اسفند ماه سال 90 است که در مواردی غیر واقعی و فاقد سود مشروع خودروساز بود.
کد خبر 21729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    4 18
    زنده باد نعمت بخش و صنعت خودرو
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    10 3
    تورم بخشی قراره توسط یک نهاد معتبر که بانک مرکزی هست اعلام بشه نه یک شخص معلوم الحال.اگه قرار بر تعیین تورم بخشی و از این حرفا توسط افرادی مثل نعمت بخش باشه که بازم گستاخانه کاری میکنن که قیمت خودرویی مثل پراید برسه اینبار به 30 میلیون برسه.
  • مهدي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    12 1
    آقاي نعمت بخش،دوره سود مشروع(كه كاملا نامشروعه در خقيقت) به سر آماده است مفت خوري از جيب ملت مظلوم ايران تعطيل!!! ارزان نكنيد خودرو نميخريم تا به .... بيوفتيد
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    همه با هم هرجا خواستین شعار بدین نعمت بخش حیا کن خودروسازی رو رها کن
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    0 0
    نعمت بخش حیا کن خودروسازی رو رها کن