کد خبر 21759
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
واکنش شورای رقابت به پراید 22 میلیونی

پرشین خودرو: در حالیکه شورای رقابت در انتظار دریافت آنالیز بخشی هر خودرو از سوی بانک مرکزی برای تعیین نهایی قیمت رسمی خودروهاست، برآورد گروه خودروسازی سایپا از تورم بخشی و قیمت دو محصولش منتشر شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، امروز در حالی آنالیز قیمتی دو محصول گروه خودروسازی سایپا منتشر شد که قیمت‌های قید شده در آن بیش از 110 درصد افزایش نسبت به قیمت‌های پایه فروردین 91 نشان می‌دهد. در آنالیز قیمتی گروه خودروسازی سایپا، قیمت پراید 131 مدل SX با ارز مبادله‌ای حدود 20 میلیون تومان و ارز آزاد 22 میلیون تومان برآورد شده است. این شرکت بهای تیبا با ارز مبادله‌ای را حدود 24 میلیون تومان و با ارز آزاد را حدود 26 میلیون و 800 هزار تومان برآورد کرده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که هنوز بانک مرکزی نظر خود در مورد تورم بخشی خودروها را اعلام نکرده و از نظر شورای رقابت نیز تنها مرجع صلاحیت‌دار برای این اقدام، بانک مرکزی است. در واکنش به این اقدام، یک عضو شورای رقابت هرگونه تعیین قیمت خودروها به نرخی بالاتر از قیمت‌های بازار را غیر قانونی دانسته است. نادر قاضی‌پور تاکید کرده که اگر خودروسازان قیمتی بالاتر از قیمت‌های بازار ارائه می‌کنند، هدفشان کسب درآمدهای کذایی است که از نظر قانونی غیر مجاز بوده و شورای رقابت با چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد. هم‌اکنون قیمت پراید 131 مدل SX در بازار آزاد معادل 15 میلیون تومان و تیبا 18 میلیون تومان است.
کد خبر 21759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    1 1
    با خودشونم درگیرن
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    3 1
    این خودرو سازان به خوردن پول مفت و مکیدن خون مردم عادت کرده اند و جز با ورشکستگی نمیشه این عادت رو از سرشون انداخت.
  • hadi ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    0 0
    سرکاریم
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    1 1
    تاسف تاسف تاسف يکي نيست يه نم نگاهي به قشرضعيف بيندازه . آخراين چطور اسلاميه ديگه؟ ! مردم ضعيف که نمي تونن حتي يه پرايد بخرن. کاري نکنيد هميشه آه و نفرين مظلومان پشت سرتان باشد.....