کد خبر 21922
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
برخورد با دلالان لازمه ثبات بازار خودرو

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون اصل 90 می گوید با دلالان بازار خودرو برخورد شود تا این موضوع باعث جلوگیری از کاهش قیمت ها نشود.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرانجام روز گذشته پس بانک مرکزی پس از آنکه شورای رقابت فرمول تعیین قیمت نهایی خودرو را اعلام کرد تورم بخشی خودروها را اعلام کرد و بر همین اساس جمشید پژویان رئیس شورای رقابت اعلام کرد که خودروسازان می توانند بر اساس فرمول و با در نظر گرفتم تورم بخشی خودروها قیمت نهایی را اعلام کنند. پس از انتشار دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، مشاور انجمن خودروسازان با ارسال نامه دیگری به این شورا ایراداتی را به فرمول قیمت گذاری خودرو بر اساس قیمت فروردین ۹۱ وارد کرد و آن را موجب توقف تولید خودرو دانست. محمد علی پور مختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در شرایطی که پیش از این اعلام کرده بود در شرایطی که بازار خودرو از ابهام خارج نشود مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد در گفت و گو با نامه گفت: تورم بخشی خودروها را بانک مرکزی اعلام کرده است و بر اساس فرمول شورای رقابت خودروسازان باید قیمت های جدید را اعلام کنند. وی با بیان این که با در نظر گرفتن تورم بخشی و تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید شورای رقابت قیمت خودرو حدود 30 درصد کاهش می یابد، گفت: وظیفه شورای رقابت تعیین قیمت برای خودرو نبوده و اجرای دستورالعمل و تعیین قیمت خودرو بر عهده سازمان حمایت است. پورمختار همچنین تاکید کرد: با اعلام قیمت خودرو از سوی سازمان حمایت رفته رفته بازار خودرو به ثبات قیمت خواهد رسید و البته در این میان باید با دلالان بازار خودرو برخورد شود تا این موضوع باعث جلوگیری از کاهش قیمت ها نشود. رئیس کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: وظیفه مجلس نظارت است و در شرایطی که در بازار خودرو تخلفی صورت بگیرد مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد و با متخلفان برخورد خواهد کرد.
کد خبر 21922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 0
    مرد حسابی دلال مگه کیه این خود شما هستید که از همه چی خبر دارید و وقتی میدونید قراره یه چیزی گرون بشه سریع احتکار میکنید وگر نه جلوی دلال رو گرفتن که کاری نداره اگه انتقال سند خودرو تو دفتر ثبت اسناد انجام بشه و هر نفر در سال یه خودرو بیشتر نتونه بخره دست دلالها کوتاه میشه شما مردمو .... فرض کردید.
  • . ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    3 0
    جلل خالق علناً میگه دلالان باعث کاهش نشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یک تولید کننده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    6 0
    مملکتی که پایه های اقتصادش بر اساس دلالی بنا شده هرگز از دلالی خارج نخواهد شد. در ایران دلالهای یک کالا همیشه بیشتر از تولید کننده و صاحب امتیاز آن کالا سود میبرند. اقتصاد ایران با دلالی میچرخه از دلار و سکه و خودرو بگیرید تا اقلام اساسی زندگی مردم