کد خبر 21954
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
درج اخبار ناگوار از صنعت خودرو

پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان ایران با ابراز ناخرسندی از دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اعلام كرد: با تداوم این تصمیمات نادرست باید در آینده نزدیك منتظر اخبار ناگوار نظیر تعطیلی صنعت خودرو بود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از موج، ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب گفت: پس از توضیحات انجمن قطعه سازان به شورای رقابت انتظار می رفت كه كارشناسان این شورا، مبنای محاسبه و تعیین دستورالعمل را بر اساس قیمت تمام شده خودرو محاسبه كنند زیرا ریز هزینه های مصرف و سایر هزینه هایی كه بر تولید تحمیل شده بود برای بررسی این شورا ارائه داده شد. وی ادامه داد: اما متاسفانه خروجی كه الان حاصل شده است خروجی غیركارشناسی بوده و به نظر من مبنای علمی ندارد یعنی تولیدكنندگان اعم از خودروسازان و قطعه سازان به این ترتیب با این مدل قیمت گذاری باید تمام محصولات خود را با ضرر بفروشند. دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینكه اگر مثل امروز بواسطه دوستی قدیمی كه با جناب پژویان دارم شناختی از وی نداشتم این تفكر در من بوجود می آمد كه هدف این نوع قیمت گذاری نابودی صنعت خودرو است، افزود: قطعاً این دستورالعمل مبنای علمی نداشته و فاقد دیدگاه ویژه برای مقوله تولید بوده است. قربانی تصریح كرد: باید هشدار داد وضعیت موجود در صنعت خودرو به گونه ای شده است كه این صنعت رفته رفته به سوی آغاز تشنج در بازار و فضای در حال حركت است و باید هر چه زودتر نسبت به اهتمام در این امر مبادرت ورزید. وی با بیان اینكه وضعیت تولید به سرحد ورشكستگی نزدیك شده است، اذعان داشت: ممكن است بر اساس اجباری كه وجود دارد خودروسازی و قطعه سازی تولید و فروش خود را ادامه دهند اما به این سوال نیز باید پاسخ داده شود كه با ضررده بودن محصولات، تولید كننده چگونه هزینه هایی همچون اقساط بانكی، حقوق پرسنل و بدهی های دیگر خود را پرداخت كند؟ دبیر انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به وضعیت بغرنج تولید در دو خودروسازی بزرگ كشور تاكید كرد: باید این را عنوان كرد كه عملاً ایران خودرو و سایپا تولید خاصی نداشته و طبیعتاً با ادامه این روند قطعه سازان نیز بطور كامل از بین می روند. قربانی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از قطعه سازان یا بصورت مقطعی تعطیل شده است و به انتظار تصمیمات اتخاذ شده در خصوص مناقشات این صنعت هستند و یا در شرف تعطیلی قرار گرفته و اقدام به تعدیل نیرو كرده اند. این فعال صنعت قطعه سازی خاطرنشان كرد: نباید گذاشت با تصمیمات عجولانه و غیر علمی و غیر عملی اخبار بدی از صنعت ارزشمند خودروسازی بگوش برسد و نباید منتظر باشیم كه این سرمایه گذاری عظیمی كه با زحمت آحاد مردم كشور به این درجه نائل شده است از بین رفته و خیابان های ایران جولانگاه خودروهای چینی و بی كیفیت شود.
کد خبر 21954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    28 8
    برا شما یا واسه مردم ؟؟؟؟ بررررررررررررو
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 1
    حالا اگه گرون میشد کارشناسی بود نه؟
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    1 1
    تورم کارمندا25 درصد تورم خودروسازها 60درصد این و میگن مردم سواری.....
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 2
    اولا خودرو چینی فکر کنم هر چی باشه از خودروها شما بی کیفیت نیست دوم اینکه جیگر مردم رو نمی سوزونند تا ماشین بهشون بدن.
  • بابک ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 1
    هردست که دادن از آن دست گرفتن هرنکته که گفتن همان نکته شنیدند ورشکت شن همه ما راحت شیم
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    4 2
    متاسفانه هدف از بين برن صنعت داخليه.. اول نساجي و كفش حالا خودرو و بيكاري هزاران نفر شاغل در صنعت خودرو...
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    3 1
    علي آقا يه محترم خودرو با اين قيمتها توليد نميشه ..خيالت راحت ... وقتي توليد نشه .. همين مردم با التماس از دلال 30 ميليون پول پرايد ميدن اونم اگه موجود باشه .. كمترين قيمت خودرويه خارجي 9000 دلاره كه با دلار 3600 تومن و هزينه هاي جانبي .. بفرض حذف گمركي 45 ميليون پول يه خودرويه ساده رو بايد بدي اونم از نوع چيني.
  • ناصر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    1 0
    علي آقاا اينجور كه صدات برايه خودرو در آمده واسه گوشت و مرغ و لوازم خانگي و .... كه 4 برابر شده درآمده؟؟؟؟
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    2 1
    به نظر من اين قيمتها غير كارشناسيه چون با يه حساب ساده ميشه فهميد خودرو گرانتر از اين حرفا تمام ميشه و بايد منتظر قيمت جديد بود
  • دانشجو ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    1 2
    به سلامتی کی ایشالا این موضوع رخ می ده که مردم راحت شن، بابا مگه تمام کشور های دنیا صنعت خودروسازی دارن؟ آخه به چه قیمتی؟
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 2
    ای بابا ببین این آه مردم چه می کنه؟
  • مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    0 3
    ما از حقمون گذشتیم تعطیلش کنید
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    3 2
    آقای قطعه ساز مگه نه تولید خوابیده برای چی تعطیل کردی قطعه تولید کن صادر کن به چین ترکیه چه می دونم اروپا این که قصه نداره! چی نمی خرن! چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بی کیفیتن! گرون تموم میشن! دستگاه دست دوم خریدی! تخصص و دانش نداری! خارجیا مثل ایرانیا جیگر نیستند! مردم حسابی سواری خوردن از مردم تموم شد اگه می تونی قطعه با کیفیت جهانی و با قی قیمت رقابتی تولید کنی بسم الله اگر نمی تونی بسلامت برو تو کاری که توش تخصص دارید(واردات از چین!)
  • سعيد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    2 1
    توليد كننده از پولهايي كه از مردم گرفته رفته بانك خريده ورشكست نميشه اونوقت شندر غاز قيمت خودرو پايين اومده ميگين ورشكست ميشه نه حاجي ورشكست نميشه
  • شروین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    3 1
    تا میگن گمرکی رو صفر میکنیم میگن باعث خروج عرض وگرونی میشه ولی تا به خودرو ساز میرسه همه قطعاتش وارداتی میشه من نمیدونم ارز بری اونا باعث گرونی نمیشه خوب اونا رو تعطیل کنن با همون ارز اونا ماشین وارد کنن باعث تورم هم نمیشه چهار تا نمایندگی هم بزنن کارگراشون توش کار کنن
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    5 3
    """"دبیر انجمن قطعه سازان ایران با ابراز ناخرسندی از دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اعلام كرد: با تداوم این تصمیمات نادرست باید در آینده نزدیك منتظر اخبار ناگوار نظیر تعطیلی صنعت خودرو بود."""" ما هم بیصبرانه منتظر این اتفاق میمون و مبارک هستیم
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
    4 2
    طرف یه جوری میگه جولانگاه خودروهای چینی و بی کیفیت میشه که آدم فکر میکنه الان خیابونا جولانگاه خودروهای آلمانی و با کیفیته !!! فکر کنم یه 40 سالی تو غار بوده تازه اومده بیرون !!! خدا هقت جد و آباد خیامی رو بیامرزه که بدون حمایت احدی ایران ناسیونال رو تاسیس کرد وخودروهای روز دنیا رو توش ساخت و با عزت تحویل مردم داد . اون موقع کره چشمش دنبال ما بود تا الگوبرداری کنه !!!
  • م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    2 4
    یکی از خوبیهای تعطیلی صنعت نرفتن پول مردم در جیب افرادی مثل ....هست که اصلا از اقتصاد بویی نبرده اند -
  • من ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    0 3
    اد اشک تمساح افتادم
  • مجید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 0
    خیلی جالبه.قطعه های چینی رو میارن روش فقط یه لیبل می زنن....بعدا هم دارن برشکسته میشن.....دم شما گرم