خودروسازان 150 هزار خودرو تولید شده در اختیار دارند

پرشین خودرو: عضو انجمن قطعه سازان ایران گفت: خودروسازان قیمت های تعیین شده توسط شورای رقابت که تقریباً 10 درصد کمتر از قیمت های پیشنهادی خودشان بود را پذیرفتند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ابوالقاسم آروند در ادامه افزود: هم اکنون خودروسازان حدود 150 هزار خودروی تولید شده در اختیار دارند که در صورت فروش آن ها قادر به راه اندازی خطوط تولید و بهبود نسبی وضعیت صنعت خودرو خواهند شد. وی تصریح کرد: هم اکنون صنعت خودروسازی کشور از وضعیت ضعیفی برخوردار است و افزایش میزان بهره وری امکان بهبود نسبی این وضعیت را فراهم می سازد. عضو انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به عدم توانایی خودروسازان داخلی به رقابت با سازندگان خودرو در دنیا تأکید کرد: اعلام دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تا حدودی موجب بهبود وضعیت خودروسازان شده است و در حال حاضر فعالان این صنعت با همکاری قطعه سازان قادر به ادامه فعالیت خواهند بود. آروند درباره الزام خودروسازان به تولید خودرو با دو کیسه هوا ادامه داد: در حال حاضر تأکیدات فراوانی جهت دو ایربگ شدن خودروها وجود دارد اما با توجه به این که کشور ما تولیدکننده کیسه هوا نیست اجرای این امر مستلزم واردات ایربگ از کشورهای خارجی است که انجام آن در شرایط تحریم امری بسیار دشوار است. آروند خاطرنشان کرد: وارد شدن ضربه جدید به صنعت خودروسازی جبران ناپذیر خواهد بود و ادامه فعالیت این صنعت را دشوار خواهد ساخت. وی درباره بدهی قطعه سازان به بانک ها اظهار داشت: در حال حاضر قطعه سازان خواستار مهلتی 4 ماهه جهت پرداخت بدهی خود به بانکها هستند که در صورت موافقت بانک ها با این درخواست، قطعه سازان این توانایی را دارند تا اندکی وضعیت کنونی را بهبود بخشند و قطعات مورد نیاز خودروسازان را تأمین کنند. وی گفت: جهت خودکفایی صنعت خودرو در کشور این ضرورت وجود داشت که از چندین دهه قبل برنامه ریزی هایی صورت می گرفت و حال نیز این امر مستلزم تغییر روش ها می باشد.
کد خبر 22044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    46 0
    خوب حالا آخرش قیمت چی شد ؟؟؟هنوز دارین جلسه بازی می کنید؟ سمیناهارا جواب نداده هنوز؟؟؟؟ آخی خسته نباشید واقعاً. خیلی برای ملت زحمت می کشید انشالله خدا جواب زحماتتون رو میده الهی آمین.
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    12 1
    دیدی همش بازی بود تا دیروز مخالفت میکردن الان تازه دارن "بشکن" هم میزنن , سر مردم رو هم این شورای رقابت کلا گذاشت پراید 7 تومنی میشه 17 تومن بعد 3تومن مثلا کم میشه میشه 14 تومن میگن دیدید خودرو کاهش قیمت پیدا کرد دقیقا این خط رو بخونید متوجه سیاه بازی خودروسازها و شورای رقابت میشید " اعلام دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تا حدودی موجب بهبود وضعیت خودروسازان شده است و در حال حاضر فعالان این صنعت با همکاری قطعه سازان قادر به ادامه فعالیت خواهند بود. "
  • صمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    16 0
    پیشفروشهای تحویل اسفند چی شد؟ سازمان حمایت کجاست؟ یکی جواب مارا بده!
  • ناشناس عاقل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    17 0
    150 هزار خودرو در اختيار داريد كه 75 هزار آن به صورت كلاهبرداري پيش فروش كرده و با دو برابر قيمت پيش فروش تحويل نمي دهيد.
  • ی بدبخت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    16 0
    آقا 10 درصد کاهش قیمت ک چیزی نیس!همون اول میگفتین ما الاف نمیشدیم!
  • فقیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    1 0
    هیچ کدوم از مردم از دست شما مسئولین پول دوست راضی نیستند.انشاالله خدا هم راضی نباشد.اخه 50 درصد که قولشو دادید به مردم چیه و این کمتر از 10 درصد چیه ؟
  • بازیچه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    1 0
    4-5 ماه مردم و سرکار گذاشتن امروز قیمتهاکاهش پیدا می کنه فردا کاهش پیدا می کنه.خدا میدونه پشت این بازی ها چه فکرهایی تو سرشونه. مثل همیشه ما هم آرزوی کاهش قیمتو باید به گور ببریم
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    1 0
    چرا ما باید این .... را با قیمت بالا بخریم در صورتیکه اگر واردات خودرو آزاد بود با این پول میتوانستیم بهترین خودرو روز دنیا را سوار شویم.
  • تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    1 0
    پیشفروشهای تحویل اسفند چی شد؟یکی به دادما ها برسه خدا!!!!!!!!
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    1 0
    تحویل اسفندی هاچه خاکی به سرشون میشه؟؟؟؟؟//
  • پراید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    اخ جون چه کیفی داره وقتی الان همه ارزوی خریدن منو دارند.(الهی جزغاله بشن)
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    1 0
    چرا وقتی موقع حقوق میشه تورم 25 درصد اما موقع قیمت گداری خودرو تورم 53 درصد است چرا ؟