کد خبر 22122
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
شورای رقابت با خودروسازان کنار آمد؟

پرشین خودرو: خودروسازان سرانجام با شورای رقابت کنار آمده و قیمت های جدید خود را اعلام کردند اما نه بر اساس آنچه مردم انتظار داشتند بلکه بر اساس آنچه خودروسازان و دلالان انتظار داشتند.

به گزارش «پرشین خودرو»، شورای رقابت بیش از 5 ماه وقت مردم را گرفت و هر روز شعار از کاهش قیمت خودرو سر داد تا سرانجام قیمت پراید را حداقل 14 میلیون اعلام کند! این در حالی است که اواخر سال 90 همین خودرو 7میلیون 800 هزار تومان قیمت گذاری می شد. این همه هیاهو از سوی شورای رقابت برای تنها اعلام وجود خود بود نه تعیین قیمت بر اساس واقعیت بازار؛ همین خودروسازانی که امروز از زیان ده بودن خود سخن می گویند سال گذشته خودروهای خود را به طور میانگین با قیمت 5 هزار و 200 دلار صادر کرده اند که با ارز 3 هزار تومان می شود 15 میلیون و 600 هزار تومان، این قیمت میانگین برای پراید، سمند و حتی ال 90 است یعنی اگر سمند را 18 میلیون صادر کرده باشند باید پراید قیمتی کمتر از 12 میلیون داشته باشد. اما زمانی که به بازار انحصاری داخلی می رسند همه برای کسب حداکثر سود خود را زیان ده اعلام می کنند و درخواست افزایش قیمت دارند. به گزارش پارس، در حال حاضر برگ برنده ای که در اختیار خودروسازان است و اجازه نمی دهد واردات خودرو آزاد شود موضوع اشتغال در این صنعت است اما این سوال باقی می ماند که دولت تا چه زمانی به دبنال این رویه است و تا کی انحصار را برای خودروسازان داخلی حفظ می کند؟ خودروسازان وظیفه اصلی خود که تولید ملی است را رها کرده و خود را یک بنگاه سودآور تلقی می کنند به همین جهت در شاهد سهامدار بودن خودروسازان و یا سرمایه گذاری های متفرقه آنها هستیم در حالی که سرمایه بلوکه شده آنها می تواند کل صنعت خودروسازی را احیا کرده و جریان نقدینگی آن را افزایش دهند.
کد خبر 22122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر مردم نخرند نه به دولت و نه به شورای رقابت و نه به هیچ کجای دیگه ای احتیاج نخواهند داشت.اونوقته که قیمتها رو خودشون تعیین می کنن.امیدوارم مردم بافهم ما خودشون به فکر خودشون باشن و منظر صدقه دولت و امثالهم نباشن.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    عزيزم دلار 3600 تومانه نه 3000 تومان
  • مردم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    با درامد پایین مردم بازار خودرو به رکود میرود .و انوقت است که خودروسازان ورشکست میشوند ترسم که به کعبه نرسی اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است .فعلا بتازید.خدای این مردم هم بزرگ است
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    بهتر است تیتر بزنیدخودرو سازان شورای رقابت را خریدند.!!!!
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    باید فاتحه این اشتغال را خواندکه از جیب 60میلیون مشتری ناراضی خرید خودرو حقوق کارگران راداد.
  • پارسا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    1 0
    این همه چایکار با واردات بی رویه چای بیکار شدند خودرو سازها هم رویش مگر چه میشود ؟ مگر ایرانی لیاقت سوار شدن یک ماشین 30-40میلیونی خوب را ندارد؟هر چند اگر واردات خودرو هم آزاد شود آنقدر ....داریم که قیمتهای خودرو را چند برابر به ما بدهند همانطور که الان عده ای خاص دارند میدهند.
  • سینا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    1 0
    حرف اول و پول میزنه وسلام