کد خبر 22155
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
عملا خودرو ارزان نشده است

پرشین خودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه با تغییرات قیمتی اندک خودرو هیچ حقی برای مصرف کننده قائل نشده ایم‌.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد بیاتیان با بیان اینکه با تغییرات قیمتی جدید عملا هیچ کاهش قیمتی در بخش خودرو اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: همزمان با کاهش قیمت خودروها، قیمت آپشن هایی مثل ترمزی ای.بی.اس یا ایربگ که باید در خودرو لحاظ شود به صورت جداگانه محاسبه می شود. نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان بسیاری از آپشن هایی که از قبل در خودروها وجود داشته را در خودروها حذف کردند و به تناسب آن قیمت محصولت خودر را کاهش دادند و اعلام می کنند قیمت خودرو را کاهش دادند. این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اگر فردی متقاضی خرید خودرو با آپشن باشد باید قیمت بیشتری بدهد؛ بنابراین عملا اتفاقی در جهت کاهش قیمت خودرو رخ نداده است. برخی قصد تعطیلی صنعت خودرو را دارند دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با کاهش قیمت های جدید در واقع هیچ حقی برای مصرف کننده قائل نشده ایم، به خانه ملت گفت: بنده احساس می کنم پشت این تصمیمات، سیاسی بازی ها، بازی با افکار عمومی و در نهایت افزایش یا کاهش قیمت ها به صورت کاذب، عده ای قصد تعطیلی صنعت خودروسازی را دارند. بیاتیان ادامه داد: به ورشکستگی کشاندن، بدنام کردن صنعت خودرو و در نهایت واردات خودورهای بی کیفیت چینی که در بازاهای جهانی جایی ندارند هدف برخی از این افراد است. وی با بیان اینکه با وضعیت فعلی صنعت خودرو، چشم اندازخوبی ندارد، افزود: کما اینکه بنا بر اعلام راهنمایی و رانندگی در دوماهه و ۴۵ روز شماره گذاری خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد کاهش داشته است؛ این بدان معنی است که تولیدی نداشتیم. این نماینده مردم در مجلس با طرح این سوال که در سال گذشته که تحت عنوان حمایت از تولید ملی نام گذاری شده بود کدام تولید ملی حمایت شد و یارانه به کدام یک از واحدهای تولیدی ما تعلق گرفت، تصریح کرد: بانک ملت باید ۳۷ درصد از منابع خود را برای کمک به تولید و صنعت اختصاص می داد که تنها کمتر از ۱۰ درصد منابع خود را به این بخش اختصاص داد که این ظلم به تولید و صنعت است. بیاتیان با اشاره‌به اینکه علی رغم سفارشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی اما مشاهده می کنیم در عرصه بانکی این حمایت ها رخ نداده است،اضافه کرد: درسایر بخش ها و تصمیم گیری نیز از تولید ملی حمایت نشده است؛ به طوری که قرار بود دو هزار میلیاراد تومان برای صنعت خودروسازی اختصاص یابد که پرداخت نشد. این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: نتیجه این بی تدبیری ها و سوء مدیریت هایی که به فضای تولید و صنعت کشانده شده در حال حاضر نمایان می شود به طوری که شاهد افزایش قیمت ،کاهش تولید و در کنار آن رونق بازار دلال بازی و واسطه گری هستیم. بیاتیان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نوسانات ارزی و افزایش هزینه تولید، امکان کاهش قیمت خودرو بیش از میزان فعلی وجود دارد یا خیر،تصریح کرد: امکان کاهش قیمت تنها در صورتی امکان دارد که کمک کنیم و با ارائه سرمایه در گردش، قطعه سازان داخلی قطعات را تولید کنند. عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از قطعات خودروی پراید وارداتی است؛ تنها در صورتی می توانیم قیمت ها را کاهش دهیم که در مرحله اول تولید را افزایش دهیم تا بازار خرید رونق یابد و در مرحله دوم مواد اولیه و قطعات در داخل تولید شوند.
کد خبر 22155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمزه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    3 0
    خدا خیرشون بده! هر وقت از اتوبان کرج رد میشم! این تبلیغات "تیبا 2" روی بیلبورد میبینم! کلی میخندم! (هیچ جای دنیا (حتی افغانستان)نمیتونید چنین ابتکاری رو توی صنعتش ببینید!!! ) صنعت کدومه برادر من!! سی سال و خورده ای ماشین تولید کردید ! تازه شدید این!!!!! خدا بیامرزه اون خیامی رو. .. آرزوش چی بود ! چی شد!!!!
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    19 0
    قیمت سمندهای اعلامی بدون رینگ آلومینیمی است که اگر لحاظ شود با قیمت قبلی یکی است در ضمن کلیه قیمتها بدون آپشن میباشد.