کد خبر 22352
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
قطعه سازان خراسانی مخالف ورود شورای رقابت هستند

پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی از مخالفت این انجمن برای ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری قطعات خودرو خبر داد.

ابوالقاسم آروند با بیان این مطلب به خبرنگار «پرشین خودرو»، گفت: صنعت خودرو انحصاری نیست و به نظر بنده شورای رقابت نباید در بحث قیمت گذاری خودرو و قطعات آن وارد شود. وی در ادامه با بیان اینکه خودرو در بازار و در فضای رقابتی قیمت خود را پیدا می کند، تصریح کرد: قطعه سازان و خودروسازان هیچ گونه یارانه ای از دولت دریافت نمی کنند و عمده ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار آزاد تهیه می کنند در نتیجه ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری خودرو و قطعات آن صحیح نیست. عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت: هر کالایی قیمت خاص خود را دارد و ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری قطعات خودرو هیچ کمکی به این صنعت نخواهد کرد. وی متذکر شد: ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری خودرو، ضربه بزرگی را به این صنعت وارد کرد و موجب توقف چند ماهه تولید شد همچنین سبب تعطیلی فعالیت 20 درصد از قطعه سازان شد. وی در ادامه افزود: شورای رقابت حق ورود به بحث استاندارد خودروها را دارد اما در هیچ کشوری به این صورت در قیمت گذاری خودرو دخالت نمی شود. آروند در پایان با اشاره به نیاز به تولید خودروهای متنوع در داخل کشور خاطرنشان کرد: این ضرورت وجود دارد که استاندارد خودروهای داخلی بهبود یابد و قیمت صحیح آنها مشخص شود و خودروهای داخلی توانایی رقابت با دیگر کشورها را داشته باشند.
کد خبر 22352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    5 0
    {را مخالف مثل خودروسازها نهایتش قیمتها به نفعتونه و نه تنها کم نمیشه بیشترم میشه باید از خداتونم باشه شورای رفاقت ورود کنه
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    7 4
    مردم با تحریم و نخریدن شون کاسه کوزه شما ها رو جمع می کنند ورشکست بشین در کارخانه ها رو ببندین تحریم تحریم تحریم تحریم
  • 8 سیلندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    6 1
    برو بابا!!!