موافقت شورای رقابت با اعلام قیمت جدید از سه ماه آینده+جدول

پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت خودرو طی سه ماه آتی مجددا تغییر می کند، گفت: قیمت های تمام شده محصولات افزایش یافته و در حال حاضر و با قیمت های کنونی خودروسازان با ضرر و زیان محصولات خود را به فروش می رسانند.

به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش در ادامه با بیان این مطلب در خصوص عدم خرید خودرو توسط مردم افزود: خودروسازان در حال تولید هستند و مردم نیز این محصولات را می خرند.
وی تصریح کرد: قیمت تمامی کالاها خصوصاً مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان و قطعه سازان 3 برابر شده اما قیمت خودرو 2 برابر هم افزایش نداشته است.
این مقام مسئول اظهار داشت: تمامی شرایط و مشکلات خودروسازان در شورای رقابت مطرح شده است و طبق گفته رئیس این شورا با قیمت های جدید آغاز به فروش کردیم و پس از سه ماه حق آن را داریم تا بر اساس تورم بخشی قیمت محصولات را تغییر دهیم.
وی همچنین عنوان کرد: قیمت تمامی اجزا‌‌‌ء خودرو افزایش یافته و این امر کاملاً طبیعی است که با افزایش قیمت تمام شده محصولات، قدرت خرید مردم کاهش یابد لذا جهت بهبود اندک این وضعیت، این پیشنهاد به خودروسازان ارائه شده که سیستم لیزینگ را جهت ارائه بهتر خدمات فعال کنند.
وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی تا یک سوم و افزایش نرخ بسیاری از مواد اولیه اعم از دولتی، داخلی و خارجی مانند لاستیک، آلومینیوم، مس و فولاد، متذکر شد: خودروسازان سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد ضرر دادند که هنوز آن را دریافت نکرده اند همچنین اعلام کاهش 30 تا 40 درصدی قیمت خودرو توسط برخی مسئولین سبب افزایش توقع مردم شده است اما خودروسازان دیگر قادر به ادامه فعالیت با ضرر و زیان نیستند.

افزایش قیمت خودرو، سکه،دلار و مسکن در سال 84 تا 92 به شرح جدول ذیل است:
 

سال

سکه قدیم( هزار تومان)

متوسط قیمت 1 متر مربع آپارتمان نوساز(هزار تومان)

دلار( تومان)

پراید(هزار تومان)

پژو 405 (هزار تومان)

84

122.8

587

904

6800

11910

92

1345

6000

3506

15200

23180

چند برابر افزایش؟

11

10.2

3.9

2.2

1.9

 

کد خبر 22486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    19 60
    جناب اقای نعمت بخش لطفا با توزیع وتزریق کم خوذرو به بازار بحران خودرو را مدیریت بفرمایید تا هم خودروسازان و هم فروشندگان بتوانند به راحتی طی طریق کنند.اگر از هم ان زمانیکه همه اجناس گران شد شما هم همگام با گرانی پیش میرفتید امروز دچار این توهم از طرف مصرف کننده نمی شدید که انگ گران فروشی به خودرو سازان بزنند
  • شروین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    66 15
    اگه خودرو ساز ها ....به تو نمیدادن که بازارو آشفته کنی این همه ..... نمیگفتی
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    81 10
    انشاء الله تا سه ماه آینده به همت مردم خودروسازان ورشکست شده اند و دیگر خودروساز داخلی نداریم ... طبیعتا شما هم باید دنبال یک کار آبرومند باشی آقای نعمت بخش :)
  • میر جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    65 6
    جناب نعمت بخش خوشا بحال شما که با وجود بازنشستگی حقوق مدیریتی جدا میگیرید و سوار مگان میشوید واقعا سواره و کسی که تامین است از پیاده و بیکار بی خبر است.
  • فقر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    9 0
    زهی خیال باطل فکر کرده با این حرفا میتونه کاری کنه که مردم ماشین بخرن. انشا الله مردم به نخریدن ادامه میدن و این خودرو سازها هم ورشکسته میشن و به یه کارخانه بزرگ خارجی میفروشن خیال همه هم راحت میش
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    10 2
    نعمت بخش حیا کن خودروسازی رو رها کن اگه سایت مردمی هستید نشون بدین سانسور نکنید
  • امین-ج ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    10 0
    صورت مسئله ی شما و این جدلول کاملا اشتباهه.مقایسه مستقیم این چیزها یعنی یا خودتون چیزی از اقتصاد نمیفهمین یا ملت رو جیگر فرض کردین. پراید یه تولیده. که با پیشرفت تکنولوژی از ارزشش کم میشه چه بخواد چه نخواد. مثلا شما اگه لب تاپ سلرون که اون موقع موجود بود رو با الان مقایسه کنید میبینید که قیمتش شدیدا نسبت به سال 84 سقوط ناجوری پیدا کرده. اصلا تولید همینه. در مقابل چیزای دیگه هم همینطور. شما میتونین گوشی ها رو هم بررسی کنین.یا هر چیز تولیدی دیگه. با وجود چند بابر شدن دلار یا سکه یا هر چیز دیگه، اجناس تولید شده مربوط به سال 84 که دارای تکنولوژی قابل پیشرفت هستند(نه میز و صندلی) مثل وسایل الکترونیکی رو با قیمت الان مقایسه کنین. دقیقا همون کالا با امکانات همون سال رو با الان این مقایسه مقایسه ی درستیه نه اینکه شما ماشین 20 سال پیش رو با تغییرات ناچیز همگام با قیمت دلار بخواین افزایش قیمت بدین
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    15 2
    آقای نعمت بخش عزیز ماشاالله چقدر نورانی افتادن تو عکس! واقعا میگم... اونایی که پیشونیشون بلنده بختشون هم بلنده! ... هر وقت آقای نعمت بخش صحبت میکنه قشنگ آشفتگی را به بازار وارد میکنه.
  • دومی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 1
    خوب شما که داری ضرر میدی!کلا بی خیال تولید شین دیگه،چه لزومی داره تولید کنی بعد با ضرر بفروشی؟ تعرفه واردات رو بکنین صفر تا جلو ضرر شما گرفته شه،از قدیم میگن جلو ضرر رو از هر جا بگیری سوده. اون دلال ها هم برن پی روزی حلال نه اینکه منتظر باشن با ضرر مردم سود کنن. بهشت و جهنم تو همین دنیاست ادم ها.
  • علی رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    4 8
    مدت 7 ساله در شرکت خودروسازی و قسمت خرید خارجی هستم. تا قبل از این من هم فکر می کردم مقصر گرانی خودرو فقط خودرو ساز هستش و بس ولی حالا می فهمم که نه. تعرفه وارداتی که از خودرو ساز برای واردات سی کی دی و انواع قطعات گرفته می شه، هزینه های دیگری مثل مالیات بر ارزش افزوده، خارج کردن خودروی فرسوده، عدم ارائه تسهیلات بانکی، دریافت 130 درصد گشایش اعتبار قبل از گشایش اعتباراز خودروساز، عدم تخصیص ارز مبادلاتی، هزینه های بازرسی استاندارد اجباری، دریافت عوارض شهرداری در گمرک، افزایش شدید کرایه های حمل و نقل دریایی، تورم، اقزایش احباری دستمزد به دلیل تورم، افزایش نرخ برابری دلار از 1226 تومان به بیش از 3500 تومان برای حواله همگی سبب افزایش قیمت خودرو شده است. لازم به ذکر که قبلاً مدت اعتبار ثبت سفارش و مجوز ورود 6 ماه از زمان ثبت سفارش بود که اکنون 2 ماهه شد که هزینه بالایی برای خودروساز دارد.
  • سرابی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    13 2
    چقدر راحت صحبت میکنین. واقعا شرم آوره!!!!! آخه ..... تو سکه رو با ماشینهای آ.. مقایسه میکنی؟ سکه رو همیشه به قیمت روز میتونی بفروشی و سود کنی.اما خودروهای بی کیفیت شما سالی حداقل 2 میلیون افت میکنه.
  • نکته سنج ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 0
    چرااولا"سال84 راپایه گرفتید؟ثانیا"چراجدول راسال به سال ننوشتید؟شما که مرتبا"بااظهارات ضعیفتان ازقشر رانتخوار صنعت خودروحمایت می کنید پاسخ دهیدچرا همراه تورم سالانه بتدریج قیمت خودروراافزایش نداده ویک مرتبه شوک به اقتصاد مملکت وارد کردید؟
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    12 0
    آقای نعمت بخش همون سال 84 هم شما و امثال شما داشتند خودرو رو با دو برابر قیمت و 90 درصد سود می فروختید حالا چون سود 90 درصدی شما کم شده و به زیر 40 رسیده ناراحتید نه اینکه ضرر بدههید! تویوتا و بنز بی ام و با سود تک رقمی خودرو می فروشند آنوقت شما فقط به سود بالای 50 درصد ان هم از جیب ملت بیچاره ما فکر میکنید ...اما صبح نزدیک است
  • ناصح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    3 17
    زنده باد نعمت بخش و صنعت ملی و مرگ بر نابودکنندگانش...عرضه را قطع کنید..قیمتها بره بالا رونق بگیره بازار و صنعت نجات پیدا کنه.....
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 1
    این بابا باز اومد تا با دروغ و تهدید مردم رو به خرید وادار کنه. اینا نفسهای آخرشون رو میکشن. مردم باید متحد باشن تا امثال این نون به نرخ روز خورها هر جور که خواستن ما رو نچاپند. لطفا نظرات من رو فی لت ر نکنید.
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 0
    راستی قیمت سکه، طلاو دلار داره میاد پایین. یعنی براساس اینها شما باید خودروهاتون را ارزون هم کنید. الکی دلت را خوش نکن آقای نعمت گیر
  • تهی دست ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 0
    خوب پول میگیریا که هی شوک وارد کنی به بازار
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    14 2
    اینقدر گرون کن تا ..........
  • همشهری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    12 3
    لطفآ تعرفه واردات خودرو راصفر کنند و خودرو را از انحصار خودروهای بی کیفت داخلی که تابوت مردم بیگناه شده است بیرون بیاورند ومردم را درانتخاب خودرو اجبار نکنند و آقای نعمت بخش هرچه دلش میخواهد قیمت ها را بالا ببرد آیا توان رقابت خوهد داشت وتوان این را خوهد داشت که بر سر مردم منت بگذارد افسوس که چرخ گردونه به نفع این آقایان .... میچرخد.
  • Ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    14 2
    برو بابا دلت خوشه . نمی خرم
  • mosa ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    18 0
    خودرو زمانی که همه چیز ارزان بود نیز دوبرابر قیمت واقعی به مردم فروخته می شد تازه به قیمت واقعش نزدیک شده بود که دوباره دوبرابر قیمت واقعی شد
  • حسینی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    5 7
    من خودرو ندارم .و چون پول هم ندارم و نمی توانم بخرم مشتری هیچ خودرویی نیستم .اما به هر صورت فکر نمی کنم با این همه گرانی پراید صفر را کسی 10 میلیون بدهد .دیروز یخچال فریزر ساید بای ساید را 9.300 قیمت زده بود . بهتره کسی که داره و نیاز هم به خودرو داره بخره .بعد از انتخابات باز هم قطعا همه چیز گران می شود بخصوص ماشین که در این مدت با سیاه بازی جلوی رشدش را گرفتن . یادتان باشد آدم زرنگ سالی دو جفت کفش پاره می کند .پس بهتره بجای زرنگ بازی اگر کسی واقعا زورش می رسد و نیاز دارد خودرو مورد نظر خودش را تهیه کند تابستان در راه است .
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    8 0
    سلاااااام جناب نعمت بخش عزيز : چند روزي بود خبري از حضريعالي نبود نگران سلامتيتان بودم بودم شكر خدا سالم هستيد. استاد يه سوال داشتم ممكنه پاسخ بفرماييد : اگر يك بنگاه اقتصادي پيش از توليد محصول خود را پيش فروش نمايد تازه ان هم نه از نوع قطعي چگونه ميشود كه ور شكست شود؟؟؟؟؟؟!!!!!! و زيان ده ؟؟؟ من ادم اقتصاد داني نيستم فقط اينو ميدونم اگه 1000 تومن از شما بگيرم براي توليد چكش حتمآ حساب سود ان را هم كرده ام و محال است ضرر كنم مگر به يك علت !!! كه 1000 تومن شما را براي ساخت آن چكش خرج نكنم و ناگاه دلار محترم سعود كند . انگاه من ميمانم و چكش نساخته شما و آن زمان ميگم ضرر دارم ميكنم شما بايد7000 تومن بدي وگرنه پول شما رو 2ماه ديگه ميدم. ايا غير از اين است ؟؟؟؟؟؟!!!!!
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    8 0
    راستي استاد يادم رفت . قبلآ از زبان مبارك شما شنيده بودم بيش از 80% سمند و بيش از 90% پرايد رو داخل توليد ميكنيين ؟ ؟؟؟؟!! اما الان دلار قيمت اين ماشينها رو هم گرون كرده . البته ميدونم اين ماشينها رو به خاطر اينكه ماشينهاي ديكه ناراحت نشن پابه پاي قيمتهاي ديگه بالا بردن . وگرنه شما كه دروغ نمي گيد ؟؟؟!!!!!!
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    2 0
    1/3/92 توجه!توجه !قابل توجه ثبت نام کنندگان خودرو رانا در سال 1391=سلام انهایی که سال 91 برای رانا پول ریختن وقرار بود در اسفند91 رانا روتحویل بگیرند وتا بحال سر کارند مثل من بخت برگشته جهت پیگیری حتما.حتما بااین شماره که مربوط به قسمت شکایات شورای رقابت است تماس بگیرن02188089525
  • پیکان سوار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    3 0
    اقای ... لطفا دست از سر کچل ما بردارین اگه نخواهیم قیافه جناب عالی را ببینیم باید چکار .....................
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    1 0
    اقای نعمت بخش شما خوب میدانستید که این پژویان حرافی میکنه تو گفته گوی ویژه خبری چنان به شما چپ رقت که من این کنار ترسیدم ولی اون بنده خدا را مثل موش کردی تو سوراخ تبدیلش کردی به منفور ترینها ما مخلصتیم من عکس تورا هم ببینم از کنارش رد میشم تو با پنبه سر میبری حالا که رانای ما را بالا کشید حداقل این پژویان را له کن دل ما خنک بشه
  • احمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    1 0
    درود بر نعمت بخش پدر خانده ایران خودرو
  • کیان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    2 0
    خب تولید نکنین اگه دارین ضرر میدین.ما هم که همینو میخوایم،که دیگه ریخت ....نبینیم.
  • حامدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    1 0
    حقوق کارگر تو این شرکتا نه تنها بالا نرفته بلکه پایینم امده. تا ۱سال پیش ۹۹درصد خودروهاتون داخلی بود . حالا سر این موضوع که کی بیشتر وارد میکنه مسابقه گذاشتین. ادعای تولید ملی و صادرات میکردین چیشد