کد خبر 22498
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
پیدا کنید پرتقال های 12میلیونی را !

پرشین خودرو: چه انتظار شیرینی می کشند آقایان!

به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند که رکود ناشی از بلاتکلیفی در بازار خودرو مدتی است، میزان و مبلغ ورودی به حساب دلالان بازار خودرو را کم کرده اما آنها به هیچ وجه نگران نیستند، چرا که از هم اکنون خودرو آماده بهره برداری و به عبارت بهتر سوء استفاده از شرایطی کرده اند که به زودی در این بازار حکمفرما خواهد شد. آنها بهتر از هر کسی می دانند اختلافی که در قیمت بازار آزاد با نرخ های دستوری و غیرکارشناسی محصولات خودروسازان ایجاد خواهد شد، به سادگی می تواند زیان چند ماه گذشته آنها را جبران کند. همانها باز هم می دانند کاهش تولید ناشی از مشکلات عدیده خودروسازان همچنان عرضه و تقاضا را در حالتی نامتعادل نگه خواهد داشت تا آب از این هم که هست گل آلود تر شود و این حالت جان می دهد برای ماهیگیری. البته که آنها این را هم می دانند که باز شدن فنر تقاضای خرید که در هفته های اخیر فشرده تر از همیشه شده، چه عواقبی در بازار خودرو خواهد داشت. این موارد را آنها می دانند اما آیا مسئولان و تصمیم گیران هم به این موارد فکر کرده اند؟ به شدت ساده انگارانه و سطحی نگری خواهد بود اگر کسی فکر کند قیمت هائی که به زور به خودروسازان دیکته شده همان بهایی است که بازار آزاد نیز از آنها تبعیت کند، چه آنکه بازار نه از کسی دستور می گیرد، نه پژویان می تواند آن را به استفاده از ابزارهای قانونی تهدید کند، نه فرمول پی.تی + پی.تی – یک، پرانتز باز و بسته و وسط پرانتز چهارتا پی و دی و زد و فلان درصد را می فهمند. به گزارش صبح اقتصاد، بازار آزاد و البته واسطه های کارکشته آن فرمول خودشان را دارند؛ هر چی می توانی گران تر بفروش! اثبات و آوردن گواه برای این مدعا چندان دشوار نیست، چرا که همین حالا هم نشانه هایی از بروز این پدیده در بازار وجود دارد. پژو 206 تیپ 6 در بازار اختلاف قیمت 12 میلیون تومانی دارد. پژویان و پژویان ها لطفا بگویند این 12 میلیون تومان به ازای هر خودرو به جیب چه کسانی می رود؟ مصرف کننده که آن را دو دستی تقدیم دلال جماعت می کند و همچنان رویای خرید خودروی ارزان دارد، خودروساز هم که محصول خود را همان 39 میلیون فروخته است، دولت هم که از این 12 میلیون سهمی ندارد، شما پیدا کنید پرتقال های 12 میلیونی را.
کد خبر 22498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    3 4
    بجای گیر دادن به ایربک و این چیزا فرهنگ رانندگی و به مردم یاد بدید که متاسفانه خیلیاشون روی اعصاب همه راه میرن تو خیابون همونا تو جاده با الگانسم باشن تصادف می کنن و میمیرن چون فرهنگشو ندارن
  • ایرانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    6 0
    از این 12 میلیون ، 6 میلیون تو جیب مونتاج کاران و 6 میلیون تو جیب دلالان میرود.شما خیلی ساده هستید اگر فکر میکنید همه ی این 12 میلیون تو جیب دلال میره.دلالا دستشون با کارخونه ها تو یه کاسه هست اینو همه میدونن.