افزایش قیمت تمام شده قطعات عامل افت کیفیت خودرو

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش بیش از 50 درصدی تولید خودرو ناشی از عوامل مختلفی اعم از افزایش نرخ ارز، مشکلات تحریم و افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، روح اللّه جانی عباسپور با بیان این مطلب با اشاره به اینکه افزایش قیمت قطعات سبب افت کیفیت محصولات و از رفتن سهم آنها در بازار می گردد، افزود: علاوه بر موارد مذکور می توان سوء مدیریت و نداشتن بهره وری کامل را از دیگر دلایل کاهش تولید خودرو دانست. وی تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده محصولات سبب کاهش تقاضا و جذابیت بازار می شود از سویی تعیین دستور العمل تعیین قیمت توسط شورای رقابت نیز سبب برزو مشکلات جدید در صنعت خودرو شد. نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به ضرر خودروسازان است زیرا هزینه های مصرفی سبب ایجاد زیان انباشته می گردد و راهکار منطقی بهبود این وضعیت افزایش تولید و عرضه خودرو است. وی یکی دیگر از راهکارهای تغییر وضعیت صنعت خودروسازی را بهبود تعاملات سیاسی و بین المللی با کشورهای طرف قرارداد دانست و اظهار داشت: کاهش قیمت واحدهای تولیدی همچون فولاد مبارکه، مس، آلومینیوم و دیگر نهادهای دولتی، کاهش قیمت مواد اولیه، واریز نقدینگی به صنعت خودرو و بهبود شرایط انقباضی بانک ها موجب بهبود وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور می شود. عباسپور در خاتمه متذکر شد: این ضرورت وجود دارد که خودروسازان بخشی از سود به دست آمده از فعالیت خود را صرف سرمایه گذاری در این صنعت نموده و از این طریق زنجیره تأمین و تولید خود را اصلاح نمایند.
کد خبر 22518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 6
    میشه انقدر حرف نزنی غیر متخصص رضا.....مردم نفروشید خودروهاتونو...بزودی میره بالا.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    34 3
    نه طوری نیست. بزارید گرونتر بشه و اینا هم سوپر لوکس های خودشونا صادر کنن. چون اینجا مردم واسه خرید این خودروهای گرون قیمت و لوکس داخلی که توان رقابت با بوگاتی و بنتلی و فراری و... را داره را ندارن! همون بهتر که صادر کنن! براشون ارز آوری هم داره.ما هم چیزای دیگه میخریم. الاقل پولمونا تو ... نریختیم.
  • مشتری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    24 5
    مردم نخرید خواهش می کنم
  • دلال ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    1 6
    عرضه را كم كنيد عرضه را كم كنيد عرضه را كم كنيد
  • غیاثوند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    4 0
    چی میگی؟سراغ کد خدا را میگیرین؟اونم از مردم؟
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    نه نمیشه اینقدر حرف نزنم متخصص دلال!! تو چی میگی آخه هی عرضه را قطع کنید عرضه را قطع کنید باشه اونا هم به حرف شما 4 نفر گوش میکنن و عرضه را براتون قطع میکنن. آخه چی میگی تووووووووووو؟؟؟؟ ما داریم واسه آینده خودمونو جیب خودمون فکر میکنیم. آقا ماشین نمیخریم چیزای دیگه که میتونیم بخریم. اینا هم انقدر گرون کنن تا باد کنن!!! اینقدر ماشیناشون رو دستشون بمونه که بپوسه ما نمیخریم چون در حقمون هم اچحاف میکنن و هم ((تو روز روشن پولمونا دارن میخورن))