توسعه گاز ال.پی.جی در آینده ای نزدیک

پرشین خودرو: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد فضایی پاک و سالم و عاری از هرگونه آلودگی، روی آوردن به گاز باید در آینده جزء سرمایه گذاری دولت، شرکت ملی نفت و حوزه راهداری و نقلیه باشد.

نادر فریدونی در گفت وگو اب خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: در پی توسعه تکنولوژی به ویژه در حوزه حمل و نقل، در سالیان اخیر مصرف سوخت از گازوئیل و بنزین به سوی استفاده از سی.ان.جی و ال.پی.جی و گازمایع که در آینده سوخت عمده خودروها و وسایل نقلیه را تأمین می کند، توسعه داده شده است. وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت زیست محیطی این نوع گاز و ایجاد فضایی پاک و سالم و عاری از هرگونه گاز سمی و خطرناک این ضرورت وجود دارد که روی آوردن به گاز در آینده ای نزدیک جزء سرمایه گذاری های دولت، شرکت نفت، سازمان های راهداری و نقلیه و دیگر حوزه های مصرف کننده انرژی از جمله صنایع و کارخانجات قرار گیرد. نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استفاده از گاز در کشور ما با شتابی کم آغاز شده و در آینده ای نه چندان دور شاهد استفاده هرچه بیشتر آن خواهیم بود. وی تآکید کرد: با توجه به اینکه ال.پی.جی نوعی گاز مایع است در زمینه ذخیره سازی و حمل مشکلات خاص خود را دارد اما با توجه به امتیازات زیست محیطی و بهره بری آن و با توجه به مقرون به صرفه بود این گاز امید است با برنامه ریزی های دقیق این مشکلات مرتفع گردد. فریدونی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه استفاده از این گاز صورت گرفته و در سال جاری با گسترش منابع در حوزه نفت و ارتقاء تکنولوژی شاهد توسعه و پیشرفت های چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.
کد خبر 22569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبادی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    1 1
    بنده راننده تاکس هستم که از گاز ال پی جی استفاده میکنم یکماهی است که گاز خیلی سریع تمام میشود لطفا راهنمائی فزمائید
  • علی رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    1 0
    باسلام .آقای عبادی شماباید پیچ توی کاپوت که درمجرای ورود گازبه کاربراتور هست راکمتر کنی چون گاز شمامستقیم وارد کاربراتورمی شود.