خودروسازان داخلی مجبور به کپی کاری شدند

پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان ایران تلویحاً اعتراف کرد که صنعت خودروسازی ما صنعت سازنده خودرو نیست.

داوود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار«پرشین خودرو»، با بیان مطلب فوق گفت: دلیل اصلی این امر نبود امکانات کافی برای رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور است. وی با بیان اینکه خودروسازان ما مجبور به کپی کردن طرح هایشان از روی تولیدات دیگر خودروسازان هستند، درباره دلیل این امر توضیح داد: در کشور ما شرایط جهت طراحی خودرو و تحقیقات در این رابطه چندان مساعد نیست. از سوی دیگر شرایط محیط کسب و کار در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت بوده و ایران از ثبات اقتصادی چندانی برخوردار نیست از این رو نمی توان صنعت خودروسازی ایران را با دیگر کشورها مقایسه کرد و انتظاری در حد خودروسازانی مانند بنز و بی.ام.و از خودروسازان داخلی داشت. این مقام مسئول در ادامه افزود: صنعت خودروسازی کشور به هیچ عنوان مورد حمایت دولت نیست و هیچ گونه سرمایه گذاری جهت اجرای طرح های توسعه ای در این صنعت صورت نمی گیرد که این عوامل خودروسازان را ناگزیر به کپی کاری کرده است. وی با تأکید بر جلوگیری از سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در کشور ما اظهار داشت: چندین سال پیش شرکت رنو قصد سرمایه گذاری و تولید خودرو در ایران را داشت که برخی از نمایندگان مجلس به دلایل معلوم و نامعلوم مخالفت خود را با این امر اعلام و از اجرای آن جلوگیری کردند. میرخانی در پایان متذکر شد: وجود مشکلات مذکور و قوانین مختلف در نهادهای گوناگون موجب شد تا صنعت خودروسازی ما از لحاظ کیفیت، قیمت قطعات و محصولات توان رقابت با دیگر خودروسازان در سراسر دنیا را نداشته باشد.
کد خبر 22645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میهن پرست ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    22 1
    کاش همون کپی کاری هم بدون افت کیفیت انجام میشد چنین صنعتی مایه شرمساری است نبودش واقعا بهتر است
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    30 1
    نیازی نیست بخواید با بنز و بی ام و رقابت کنید. شما با هیوندای و کیا هم صد سال دیگه نمیتونید رقابت کنید دوما اینکه تا صنعت خودرو افرادی چون شما را داره همین آش و همین کاسه هست. اینهمه طراح صاحب نام ایرانی مثل نادر فقیه زاده کوروش منصوری هرمیداس اتابکی اسفندیار خالقی اینا تا حالا اسمشون به گوشتون خورده؟؟؟ فقط بلدید یه طرح مسخره را کپی کنید و با چین هم پیمان بشید برای بدبخت کردن مردم و خالی کردن جیبشون. در مورد دولت هم حق با شماست. اگه اینقدر انحصار ایجاد نمیکرد الان نه حال شما اینجوری بود و نه حال ما! دولت مقصر هست اما نه اونطورذ که شما تعبیر میکنید/
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 1
    میر ... حیا کن خودروسازی رو رها کن
  • عزت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 1
    آقای مشاور حالا دیگه داره دنبال یکی میگرده که مشکلات رو بندازه گردنش. بابا با این همه سرمایه و پول نتونستید طراحی درست انجام بدید. میدونید چرا؟ چون فقط به فکر خالی کردن جیب مردمید. اینو بدونین که ... هیچ وقت به هیچ جا نمیرسن.
  • amir ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    1 0
    vay man ke shab ba kafsham mikhabam, aslan khabar nadashtim ke kopi dae kar bode,!!! agha melat ro chi farz kardid???
  • ناشناس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    2 1
    اقای میر خانی شما هم دیگه ابروی هرچی خودرو ساز هست تو ایران بردید یه کم خجالت بکشید!