خودروسازان ناچار به افزایش قیمت شدند

پرشین خودرو: تحقق نیافتن برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه صنعت خودرو موجب شد تا صنعت خودروسازی کشور ما تبدیل به صنعتی کپی کار شود.

رضا رضایی عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: ناوگان حمل و نقل اعم از ریلی، زمینی و هوایی از ضروری ترین نیازهای تمامی جوامع است و مؤلفه توسعه هر کشور، وجود شبکه حمل و نقل با کیفیت در آن کشور است. وی با بیان این که شیوه بنگاه داری در هر کشور متفاوت است تصریح کرد: چشم اندازها، اهداف، مأموریت و برنامه ریزی های توسعه صنایع و اجرای آن ها در قالب راهکار صحیح توسعه موجب پیشرفت و رشد صنعت می گردد. عضو انجمن قطعه سازان همچنین اظهار داشت: در تمامی جوامع دولت نگاه ویژه ای به صنعت خودروسازی و قطعه سازی دارد اما متأسفانه در کشور ما اینگونه نیست و سلایق شخصی هر دولت و سیاست های خاص و بی دوام رؤسا برای این صنعت موجب ایجاد وضعیت کنونی و روی آوردن اجباری خودروسازان به کپی کاری شده است. وی در ادامه افزود: وضعیت بانک ها، مالیات، بیمه اجتماعی، بهره وری و فرهنگ کاری موجب شد تا مدیران صنعت خودروسازی با تمام تلاش خود توان پیشرفت بیش از این را نداشته باشند. این مقام مسئول ضمن اشاره به فضای نادرست کسب و کار در صنعت کشور، تأکید کرد: در کشور ما فضای موجود برای رشد دانش و تکنولوژی مناسب نیست و نهایتاً ظرف مدت 4 ماه صنعت خودروسازی به وضع کنونی خود می رسد. وی اعتراض مردم را بر حق دانست و همچنین اذعان داشت: تنها کالایی که قیمت آن افزایش داشته خودرو نیست. با افزایش هزینه های سربار و جاری، تورم و نرخ بانک ها خودروسازان چاره ای جز افزایش قیمت خودرو نداشتند. رضایی در پایان خاطرنشان کرد: جهت تبدیل صنعت خودروسازی کشور به صنعت سازنده خودرو بایستی راهکارهای مدیریتی و استراتژیک کارشناسان خبره که در آغاز کار این صنعت با دستورالعملی صحیح تعیین شده بود بار دیگر مرور شود و تجارب دیگر کشورهای خودروساز نیز مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر 22680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    4 0
    ممنون از كلي گويي و دنبال مقصر گشتن جناب رضايي . من موندم خودرو سازها بيش از اين هم باز حمايت مي خواهند !!!!؟؟؟ مي پرسم اگه تعرفه بشه 1000% پرايد بشه 45 ميليون خوبه ؟؟؟؟!!!!!
  • فرزاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    7 0
    شما اول به مدیر فروش بزرگترین خودروساز این مملکت حرف زدن یاد بده و بهش بگو که همیشه منافع مصرف کننده را بر منافع اون شرکت ترجیح بده و بیخودی مصاحبه نکنه که تحویلی های اسفند سال91 باید بر اساس دستورالعمل قیمتگذاری سال 1392 خودروهای خود را تحویل بگیرند!! چون خود شورای رقابت گفته که این دستورالعمل باید از ابتدای سال 1392 اجرایی شود.
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    7 1
    ما هم ناچار نمی خریم تحریم می کنیم تحریم ادامه دارد وسلام ...........
  • نيما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    6 0
    ب... باباااااااااااا ديگه حالم از ..... به هم ميخوره
  • هومن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    5 0
    آخی،نازی.