خودروسازی ایران را با بنز و بی.ام.و مقایسه نکنید

پرشین خودرو: با وجود محیط رشد و توسعه ای که در کشور ما وجود دارد صنعت خودروسازی نسبت به دیگر صنایع پیشرفت های بسیاری داشته است.

ساسان قربانی دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: در شرایطی که ارزش پول ملی در عرض یک روز به یک سوم می رسد، قیمت مواد اولیه سه برابر می شود و قوانین ضد کار است نباید توقع پیشرفتی چون کشورهای اروپایی را داشت. وی تصریح کرد: در کشور ما قوانین گمرک ضد توسعه است، قوانین دانشگاهی در خدمت تولید نیست، برنامه ریزی صحیح وجود ندارد و قوانین موجود مانع تولید است با این وجود صنعت خودروسازی کشور از دیگر صنایع جلوتر است اما از صنعت خودروسازی دیگر کشورها عقب تر است. این مقام مسئول با اشاره به روز نبودن تکنولوژی کشور ما تأکید کرد: ایجاد هرگونه صنعت مستلزم فراهم سازی بستر توسعه صنعتی است. دبیر انجمن قطعه سازان در نظر گرفتن تمامی عوامل را لازمه مقایسه علمی دانست و اظهار داشت: نبود ابزار درست و تخصصی موجب استفاده از ابزار فرعی می شود که این امر کارها را پیچیده و مسیر پیشرفت را ناهموار می سازد. وی همچنین اظهار داشت: در کشور ما نظام اقتصادی هوشمند و پویا جهت رشد و توسعه وجود ندارد و به دلیل نبود ثبات اقتصادی، برنامه ریزی صحیح و بستر فرهنگی مناسب امکان سرمایه گذاری بلند مدت در صنعت وجود ندارد. وی با تاکید بر اینکه نباید از خودروسازی کشور توقع پیشرفتی مانند شرکت های بنز و ب.ام.و را داشت، متذکر شد: اما وضعیت کنونی این صنعت جلوتر از حد انتظار است و در زمینه ساخت برخی قطعات در کشور، افزایش تیراژ تولید و پاسخگویی نسبی به نیاز مشتری به توفیقاتی دست یافته است. قربانی در پایان خاطرنشان کرد: فشارهایی که هم اکنون بر صنعت خودروسازی کشور ما وجود دارد در هر کشور دیگری وجود داشت صنعتش به همین وضع دچار می شد.
کد خبر 22686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسکندر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    22 1
    اعتماد به نفست خوبه ها! آخه برادر من شما که حتی با بورکینافاسو هم قابل مقایسه نیستید کی خواست با بنز و bmwمقایسه تان کند؟ همان ....تان را درست و حسابی مونتاژ کنید و دست برادران چینی ندهید برای ما کافیه ؛ والا به خدا!
  • شهاب ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    20 1
    اما فروش خودرو رو مثل کشور المان به مردم حساب کنید !!!!!
  • از تبریز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    25 1
    اما شما ماشیناتونو به قیمت بی ام دابلیو می فروشید؟!
  • ایروان پیرمحمدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    22 1
    اولا ماشاءالله به اعتماد نفس بعدش اگر درست مدیریت کرده بودید و موتور فلان ماشین رو رو بدنه بهمان ماشین نذاشته بودید و مدیران ارشد بزرگترین بنگاه خودروسازی به اصطلاح خاور میانه ، و شایسته سالاری در استخدام مدیران به جای ... و در آخر کره ای ها آرزوی خودرو سازی مارو داشتن حالا ما میگیم کاش قیافه ماشینها شبیه چینی ها باشد برادر عزیز شما حداقل یه شاسی بلند شبیه چینی ها تولید فرمایید ما میخوانیم بی.ام.و
  • ای ول به صداقت ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    5 0
    ای کاش ماشین خارجی در ایران وجود نداشت تا این همه از دست شما حرص نمیخوردیم .چند سال پیش وقتی ماشین های شما رو سوار میشدیم حس نمیکردیم سوار .... شدیم ولی حالا .. ............!!!!!!!
  • درود برصنعت ملی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    4 6
    خواهشن این صنعت ملی و نجات بدید..امیدوارم رییس جمهور جدید مثل فبلی نباشه
  • مهدی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    8 0
    شما با چه حسابی این حرفا رو میزنین . خودرو سازی ایران عقب مونده ترین صنعت خودرو سازی در جهانه . کسی روش نمیشه شما رو با خودرو های چینی مقایسه کنه (حداقل خودرو های چینی اگر کیفیت ندارن ولی ظاهر به روزی و کلی امکانات رفاهی دارن ودر کمتر از 10 سال به اینجا رسیدن) چه برسه به بنز و بی ام دبلیو
  • ساده لوح ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    9 0
    سلام جناب قرباني هيچ كس از شما توقع بنز يا بي ام و رو نداره اما ميتونيم انتظار چري و جيلي و داشته باشيم لازم ميدونم عرض كنم شركت چري از سال 1997 تاسيس شده است اما صنعت خودرو ايران 1970 يعني 27 سال قبل از چري و الان هم فكر ميكنم 20 سال از ان عقبيم كه به عبارتي ميشود 47 سال عقبتر از چري !!!!! چرا؟؟؟؟!!!!من فكر ميكردم شما لااقل خودرويي هستيد و واقع بين اما حيف كه مقام شما رو هم در كنار ديگر دوستان غير خودرويي تون قرار داد متاسفم
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    8 0
    خوب شد معنی پیشرفت رو فهمیدیم پیشرفت یعنی تغییر چراغ جلو و عقب یا گذاشتن مثلا چراغ جلو جاک چینی روی رانا و در 206 روی رانا چه پیشرفتی بنز بیاد یاد بگیره
  • نیما ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    7 0
    فقط ادعایی هیچی نیستی طبل تو خالی تحریم ادامه دارد وسلام ...........
  • امین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    8 0
    رو که نیست ... بابا شما یه خودرو ساز خودتون معرفی کنید ما با اون مقایسه میکنیم. البته گشتم نبود نگرد نیست تنها کشوری که اینطوری خودرو میسازه و میفروشه خودمونیم . البته یه جورایی راست میگه بنده خدا تو دنیا هیچ کشوری مثل ما نیست که باش بشه مقایسه کرد.
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    9 0
    ما توقع پیشرفت از شما اصلا نداریم!!!!!!!!!! کی گفته که باید ((از شما!!!!!!))توقع پیشرفت داشته باشیم... آقای عزیز و محترم و ارجمند اگه قانون گمرک اینجوری نبود واقعا شما هم اینقدر ببخشید ..نمیشدید. بعد هم ما به خدا راضی به ضرر شما نمستیم تعطیلش کنید ما هم تا عمر داریم دعاتون میکنیم. ای خدا به کی بگیم؟!!!!!!!
  • عليرضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    3 0
    چه طوره شما قيمتاتون را با اونها مقايسه مي كنيد اون وقت ما نه....... خيلي ...
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    4 0
    المان و فرانسه پیشکش!! شما در حد چین و مالزی که بیست سال است خودرو ساز شدند هم نیستید. دلیل حرف من هم استقبال زیاد مردم از خودروی چینی بخاطر کم مصرف و زیبا بودن است.
  • حسن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    9 0
    شما اول یاد بگیرید که نسبت به مشتری وفادار باشید و در معامله غش نکنید.وقتی مدیرفروش بزرگترین شرکت خودروسازی این کشور میگوید:(تحویلی های اسفند91 را با قیمتهای سال 92 به مشتریان میدهیم) دیگه هیچ اعتمادی به شما و قول و قرارهاتون نمیشه کرد.
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    7 0
    در حالی که خودروهای دهه 90 کره در بازار بهتر از صفر داخلی خرید و فروش میشود چرا شما صحبت از بنز میکنید. شما نه تنها از چین بلکه از خودروسازی مالزی هم عقب هستید.
  • mosa ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    8 0
    اگر قوانین دانشگاهی در خدمت تولید بود آیا شما از دانشگاهای نخبه به عنوان مدیران شرکت ها استفاده می کردید آنوقت فامیله و دوست اشناهایتان با مدرک دوگوس آباد بیکار می مانندن درد شما خودبزرگ بینی است اداره کردن شرکت با سودصددرصدی تضمینی (بهتراست بگویم راهزنی از مردم) که هنر نیست اگر شما نیز توانستید مانند بنر و بی ام و با حداقل سود 10 درصدی شرکت جهانی با رضایت کامل مشتری بوجود آورید هنر کرده اید همه دنیا محصولاتشون تو چین تولید می کنند چون کارگر ارزونه ما شدیم مونتاژکار شرکت های چینی چند روز به قسمت مهندسی یکی از شرکت های خودروسازی رفتم دیدم رومیز هر کدوم از معاونت و مدیریتاشون چندتاماکت خودروهای چینی البته ماکتها هم از چین آمده بود
  • هومن ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    8 2
    یارو یا خیلی .... تشریف داره یا خیلی نادون،اتفاقا شما رو میشه با بنز و بی ام دابلیو مقایسه کرد،قیمت پراید در ایران مساوی هستش با قیمت بنز سی کلاس یا بی ام دابلیو سری سه در آلمان.
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    2 0
    خودروسازی ایران از کشورهای مانند چین و مالزی که بیست سال بعد از ما شروع کردند عقب تر است دلیل انهم این است که انها به کشورهای اروپایی نظیر انگلیس صادرات دارند.