توپ بازی مسوولان با قیمت خودرو !

پرشین خودرو: مدتی است که اظهارات ضد و نقیضی در رابطه با تعیین نرخ تورم بخشی خودروها اعلام می‌شود و تعیین این نرخ مثل توپی شده که بازیکنان دو تیم متشکل از شورای رقابت و بانک مرکزی آن را به هم پاس می‌دهند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش رییس شورای رقابت با بیان این‌که تا زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم بخشی باقی خودروها را اعلام نکند شورا تصمیم جدیدی نخواهد گرفت، گفت: بانک مرکزی برای محاسبه نرخ تورم بخشی خودروهای باقیمانده به اطلاعات جدیدی احتیاج داشت که ما از خودروسازان خواستیم تا این اطلاعات را در اختیارشان بگذارند تا با تکمیل بررسی‌ها نرخ تورم بخشی زودتر اعلام شود. وی زمان دقیق مشخص شدن قیمت خودروهای باقیمانده را منوط به پایان محاسبات بانک مرکزی دانست و اظهار کرد: تا محاسبات بانک مرکزی به پایان نرسد قیمت‌های جدید مشخص نخواهد شد. البته شورا پیش از این تکلیف قیمت بیش از 80 درصد خودروهای موجود در بازار را مشخص کرده است اما با توجه به این که خودروهای باقیمانده اکثرا CKD هستند نیاز به محاسبات بیشتری دارند. رییس شورای رقابت درباره بحث نوع ارز دریافتی خودروسازان نیز تصریح کرد:‌ خودروسازان اخیرا ادعا کرده‌اند ارز مبادله‌ای نگرفته‌اند و نیازهای خود را به وسیله ارز آزاد تامین کرده‌اند و به همین دلیل شورا درخواست کرده این مسئله نیز بررسی شود تا در صورت لزوم تصمیمات جدید در این زمینه اتخاذ شود. اما این در حالی است که مدیر کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: بانک مرکزی فقط شاخص‌ها ی مرتبط برای محاسبه نرخ تورم بخشی خودروها را به شواری رقابت اعلام می‌کند. علیرضا مقتدایی افزود: همه شاخص‌های مربوطه را به شورای رقابت اعلام کردیم و آن‌ها باید این نرخ را محاسبه و اعلام کنند.
کد خبر 22725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تندر90 تحویل اسفند ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    2 0
    بنده در آبان91 یک دستگاه تندر90 از ایرانخودرو پیشخرید کردم، تحویل اسفند. قیمت این خودرو در بازار آزاد در آن موقع فقط 24500000 تومان بود که من ترجیح دادم به خاطر سه میلیون که کارخانه ارزونتر میداد، پیشخرید کنم. حالا صحبتهایی هست که شاید تحویلی های اسفند 91 را به قیمت دستورالعمل جدید سال92 شورای رقابت، تحویل بدهند! این اصلا انصاف نیست چون قیمتهای تجاری لغو شدند و قیمت خودروها در 91/12/29 همان قیمتهای مهر میباشد. این خیلی بدیهی و روشن است و ما از شورای رقابت و سازمان حمایت انتظار داریم تا با همکاری یکدیگر از حق ما مشتریان که اسفند91 را برای تحویل انتخاب کردیم، دفاع کنند.