در حال حاضر تولید خودرو یورو4 عاقلانه نیست

پرشین خودرو: مشاور انجمن خودروسازان‌ ایران گفت:‌ در صورتی که اصرار بر ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 منجر به توقف تولید برخی از خودروها شود، سازمان حفاظت محیط زیست باید پاسخگوی نیاز بازار و افزایش قیمت‌ها در این حوزه باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، داوود میرخانی رشتی اظهار کرد:‌ متأسفانه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برای آن‌که می‌خواهند افتخار ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 را در مدت زمان محدود باقیمانده از پایان عمر دولت فعلی از آن خود کنند، به‌گونه‌ای غیر کارشناسی بر ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تا ابتدای تیر ماه اصرار دارند. وی با بیان این‌که با توجه به عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4، ارتقای استاندارد آلایندگی تمام خودروهای داخلی به یورو 4 از ابتدای تیر ماه نه ممکن و نه عاقلانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مصوبه اصلی دولت در تاریخ شانزدهم اسفند سال 90 در این زمینه مقرر شده بود که وزارت نفت از ابتدای فروردین ماه سال 91 باید توزیع سراسری بنزین یورو 4 را آغاز کند. مشاور انجمن خودروسازان‌ ایران ادامه داد: با این حال تاکنون چنین اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته است علاوه بر آن در مصوبه اصلی هیات دولت تأکید شده است که تولید خودروی یورو 4 باید پس از توزیع سراسری سوخت متناسب با آن در کشور صورت گیرد. وی افزود: در شرایطی که هنوز سوخت یورو 4 حتی به طور کامل در کلانشهرها نیز توزیع نشده، سازمان حفاظت محیط زیست از خودروسازان می‌خواهد از ابتدای تیرماه تمام محصولات خود را به این استاندارد ارتقاء دهند وگرنه شماره‌گذاری این خودروها متوقف خواهد شد. میرخانی رشتی با بیان این‌که خودروسازان با وجود غیرعقلانی بودن این موضوع سعی می‌کنند تولید برخی محصولات با استاندارد یورو 4 را افزایش دهند، تصریح کرد: با این حال پس از این تاریخ در صورت پافشاری سازمان حفاظت محیط زیست تولید برخی از این خودروها متوقف خواهد شد، در آن صورت این سازمان باید پاسخگوی نیاز بازار و افزایش قیمت‌های رخ داده در این حوزه باشد. وی به ایسنا گفت: در این وضعیت مصرف‌کنندگان باید خودروهای یورو 4 را 700 هزار تومان گران‌تر از خودروهای یورو 2 خریداری کنند و از آن سو نیز به دلیل عدم توزیع سوخت یورو 4 پس از مدتی باید 700 هزار تومان دیگر نیز برای تعویض کاتالیست خودرو که به دلیل استفاده از سوخت یورو 2 از بین رفته، هزینه کنند.
کد خبر 22830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    20 0
    کلا تولید خودرو ((((از جانب شما)))) عقلانی نیست دوست عزیز. نه که نتونیدا..... نه..... مردم بدبخت میشن. اینطوریه که عقلانی نیست. ولی از نظر شما تولید خودروی با کیفیت حداقلی عقلانی نیست که ((حق دارید.....))
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    8 0
    میخواستین زودتر از خواب بیدار شین چندسال دیگه به شما باید وقت داد مگه چینیها که خیلیشون کمتر از 15 سال سابقه تولید دارن چگونه یورو4 تولید میکنن
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    4 0
    ببینید مغزهای تولید کنندگان خودروی کشور ما را چه کسانی!! برای همین است در بازار خودروی تولید دهه 90 میلادی ژاپنی و کره ای بهتر از صفر تولید داخل طرفدار دارد جون مردم عادی از لحاظ فکر و سلیقه جلوتر از اقایان هستند.
  • رامین ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    نمیدانم این سیاه بازیها چیست تازمانیکه دولت قانون انحصار را در دست خودرو سازان داخلی گذاشته است فرقی نمی کند برای مردم که خودرو یورو داشته باشد یانه مهم چهار چرخ باشد داستان ایربگ و یا کنیستر کاتالیست همه اینها فیلم است