کد خبر 22876
۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
خودرو و روزهای دور از آرامش

پرشین خودرو: آرامش چند ماهی است که از بازار خودرو دور شده به طوریکه « روزهای دور از آرامش خودرو » در آستانه یک سالگی قرار گرفته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در روزهایی که خبرهای انتخابات ریاست جمهوری در رأس اخبار گرفته اند، باز هم خبر سازی های افزایش قیمت خودرو از آب و تاب نیفتاده است. آرامش چند ماهی می شود که از بازار خودرو دور شده به طوریکه روزهای دور از آرامش خودرو در آستانه یک سالگی قرار گرفته است. بازار خودرو مدت زمانی نسبتا طولانی در خوابی عمیق فرو رفته بود و بر این اساس بسیاری از شهروندان دست نگه داشته بودند تا شورای رقابت سرنوشت قیمت خودرو را مشخص کند. از سویی دیگر وعده های مسئولان مبنی بر کاهش قیمت خودرو، شهروندان را بیشتر مجاب می کرد تا انتظار تصمیم شورای رقابت را به جان بخرند. انتظاری که در نهایت به گفته شهروندان چندان خوشایند نبود و قیمت هایی که به تصویب رسید چندان با آنچه در بازار وجود داشت تفاوتی نکرد. بر این اساس متقاضیان خرید خودرو با قیمت های جدید کنار آمدند و با گذشت حدود یک ماه افزایش تقاضا برای خرید خودرو شکل گرفت. بر این اساس پس از گذشت یک ماهی از تصمیم شورای رقابت بالاخره رونق با افزایش قیمت به بازار خودرو بازگشت. تقاضا برای خرید خودرو در هفته گذشته در شرایطی افزایش پیدا کرده است که هنوز سردرگمی برای خرید خودرو نزد بسیاری از شهروندان وجود دارد. سردرگمی آنها نیز بیشتر از این جهت است که وقتی برای خرید خودرو به بازار مراجعه می کنند شاهد قیمت هایی هستند که بیشتر از رقم تصویب شده توسط شورای رقابت است. در همین رابطه جمشید پژویان، رییس شورای رقابت در نخستین روز هفته جاری ( شنبه یازدهم خرداد ) در گفت و گویی اعلام کرد که مردم از خودروسازان شکایت کنند. او در پاسخ به این پرسش که که چرا خودروسازان اقدام به قیمت گذاری خودسرانه برخی از خودروها کرده اند اینگونه توضیح داد: « خودروسازان ملزم به رعایت دستورالعمل بود ه اند و اگر بعد از فروردین غیر از قیمتهای تعیین شده مردم خودرویی را دریافت کرده اند شکایت کنند. » رییس شورای رقابت در شرایطی اینگونه در رابطه با افزایش قیمت خودرو اظهار نظر کرد که خبر های متفاوتی در رابطه با افزایش قیمت خودرو در بازار منتشر شد. اتفاق های بازار خودرو در هفته ای که سپری شد فقط به افزایش قیمت خودرو خاتمه پیدا نمی کند و یک بلاتکلیفی همچنان باقیست و آنهم اینکه قیمت برخی خودرو های داخلی هنوز مشخص نیست. بر این اساس پس از آنکه شورای رقابت میزان تورم خودروهای داخلی مانند تندر ۹۰ و ۲۰۶ که از ارزبری بالایی برخوردار هستند را اعلام کرد، مورد اعتراض خودروسازان قرار گرفت به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها اعلام کردند با توجه به آن‌که موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نشده‌اند نرخ تورم این خودروها باید براساس ارز آزاد محاسبه شود. پس از آن رییس شورای رقابت اعلام کرد که درخواست خودروسازان ‌در این زمینه دریافت شده و پس از استعلام از بانک مرکزی، در صورت عدم استفاده خودروسازان از ارز مبادله‌ای قیمت باقی خودروها براساس ارز آزاد محاسبه خواهد شد. از سوی دیگر درست در روزهای پایانی خبر آمد که این بار غرب در ادامه تحریم های خصمانه خود صنعت خودرو ایران را نشانه گرفته است. بر این اساس پس از تحریم صنعت پتروشیمی ایران، باراک اوباما با امضای فرمانی، تحریم‌هایی را به تصویب رساند که پول ملی ایران و صنعت خودروسازی کشور را هدف می‌گیرد. به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه انتشار این پرونده اظهار نظری جدی در این رابطه صورت نگرفته است اما تحریم صنعت خودرو در کنار افزایش قیمت آن گویای این حقیقت است که در روزهای آینده باز هم خبر سازی های خودرو همچنان ادامه پیدا خواهد.
کد خبر 22876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    1 0
    همه اش به نفع خودروسازان و به ضرر مصرف كننده بدبخت و بيچاره خواهد بود. شوراي رقابت و يا همان شوراي رفاقت هم فقط در شعار خلاصه مي شود. بنده آبانماه ال90 با تاريخ تحويل فروردين پيش خريد نموده و داريد مي بينيد كه وضع چه طوره.
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    1 0
    نتیجه تحریم امریکا=کمبود.گرانی.بیکاری.افزایش امار تصادفات.رونق خریدوفروش خودروهای دست دوم.عدم اجرای یورو4و2ایربگه شدن خودروها.قطع تولید خودروهای باکیفیت.احتمال شروع تولید پیکان.رونق کسب وکار اوراق فروشان میدان شوش.افزایش امار خودکشی کسانی که پول ثبت نام خودرو های خودراازخودروسازان پس گرفتن و حالا باید بسراغ خودروهای دست چندم قدیمی با قیمت های نجومی بروند.انهایی که خرید از خودروسازان را تحریم کردن حالا باید از تحریم امریکا گریه کنند
  • moein ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    ???????????